• Anonym (mor)

Onormal ångest inför arbetsintervju

Anonym (S) skrev 2018-02-08 11:44:54 följande:
    Jaaaa jag över typ in alla frågor som finns, men ändå är jag orolig att de ska ta någon fråga jag inte har svar eller kan formulera mig kring. Att aldrig veta hur de har tänkt att formlera en fråga. Jag skulle behöva skriftlig intervju då man kan sitta i lugn och ro och tänka igenom sina svar. Blir så stressad när de sitter och tittar på en och vill ha svar direkt.
    Fast då kanske du inte är den de söker? På "vanliga" enklare jobb så är det inte grillning på hög nivå utan det är ju när det handlar om högre tjänster. Man vill ha folk som är stabila och klarar lite påfrestningar. ALLA är inte lämpade för det.
  • Anonym (mor)
    Anonym (G) skrev 2018-02-08 12:39:50 följande:
    Tryck inte ner en människas självförtroende, alla intervjuer är bra erfarenhet oavsett hur nervös du är hon kan mycket väl ha kompetensen de söker bara att hon behöver landa i att inte kritisera sig så hårt inför och under intervjuer. De kanske märker att hon är en person som tar jobbet jätteseriöst och att de prioriterar det framför att vara beredd på hur man ska svara.
    Du tänker att "anonym (s)" ska ta illa vid sig av att jag INTE skriver styrkekramiz?
    Vad en presumtiv arbetsgivare söker beror självklart på tjänsten MEN faktum kvarstår att det ju bara är på mer kvalificerade tjänster som man blir "grillad"! VARFÖR blir man "grillad"? Sannolikt för att det ska vara möjligt att skilja agnarna från vetet? Varför annars?
  • Anonym (mor)
    Anonym (G) skrev 2018-02-08 13:19:19 följande:
    Ja och du kan hålla dina faktum-rader för dig själv, TS skriver av panik att hon har ångest och är nervös, så tänder du eld på gasen med att arbetsgivaren ska grilla henne, wow, vilket stöd! hört talas om Empati?

Faktum är att många många högt kvalificerade har varit svin-nervösa inför sina arbetsintervjuer, men presterat lysande på plats, med hjälp av rätt attityd och motivation kan en människa gå från en fisk i en skål till en flygande örn så lägg ner ditt BS att ångest och nerver betyder att man inte är värdig tjänsten, använder man nerverna på rätt sätt blir de ens styrka som ger en extra power, så det faktumet får du tillbaka jag tror det är ett bättre än ditt.

Upp med handen alla med bra jobb som varit nervösa, sedan när var det ett tecken på att vara okvalificerad? pff, strunt från en som vill vara översittare men misslyckas .
    Hoppsan. Jag visste inte att det vara bara ett slags svar som var tillåtna. Jag lämnar och du får skriva som vet hur det ska vara.
Svar på tråden Onormal ångest inför arbetsintervju