Onormal ångest inför arbetsintervju
Hela orosprocessen börjar på morgonen, ?hur ska jag se ut,(fast jag lagt fram kläder) vad ska jag äta för frukost eftersom jag mår illa, hur många bussar måste jag pricka in tidigare för att komma i tid, bussen kan ju vara sen? Kanske kommer för tidigt, tänk om jag inte hittar dit fast jag kollat upp adressen, tänk om jag inte klickar med intervjuaren och det värsta att Inte få naturligt flow på snacket, få blackouts på enklaste frågorna för stresssn inombords är för stor. Jag hatar att sälja in mig själv över allt annat. Oftast har det alltid gått bra men ändå följer ångesten med varanena gång! Får panik på detta!
Förstår att sälja in sig känns fel för vissa människor jag är likadan, men se det inte som det, se det som att du presenterar vem du är och ger människor en bild av dig bara, du skrämmer upp dig själv lite väl mycket med alla "inte göra det inte klara det", tänk mer på vad du ska göra och vad du kommer klara istället , byt attityd, "jag kommer få jobbet om det är menat för mig" punkt slut fokus på att må bra! Hett tips som hjälper mig när man möter arbetsgivare och sådana högre uppsatta är att tänka att de är ju också individer som har intressen passioner drömmar motgångar och de har också varit nervösa som dig när de hållit presentationer föreläsningar och en gång i tiden var det de som var på samma arbetsintervju som dig Gör de mindre kalla genom att se personen bakom, en vanlig pappa mamma med familj med hobbys som rest runt etc.