Inlägg från: Moomin |Visa alla inlägg
  • Moomin

Kamouflagekläder

Håller med Dinosaurien. Jag skulle aldrig sätte på mitt barn camoflagekläder. jag gillar inte krig och han skall inte se ut som någon j-a barnsoldat. Jag tycker för övrigt att camoflage är gräsligt på vuxna också.

Dessutom skulle jag alrig låta min son ha leksaksvapen eller spela dataspel om krig...NO WAY

Vad gäller svart så vill jag att min son skall ha färgglada fina kläder och inte "sorgkläder" eller för sofistikerade kläder. Det är möjligt att vitt, rööt, blått eller vilken föärg som helst kan symbolisera sorg i andra kulturer. I min kultur/tradition (svensk/ västerländsk) är svart sorgfärgen framför andra.

• Moomin

Jag har köpt en hakkorströja med SS-symboler på till min son...skittufft tycker jag...

Asså...jaaaag bryr mig inte om vad andra får för associationer av det för jag tycker hakkors är tufft i alla fall.

Funderar på att köpa en tröja med Stalin på också faktiskt. Och vi skall bygga en gaskammare och en elektrisk stol åt sonen att leka med...

• Moomin

Norahs mamma: På vilket sätt menar du att ts är fördomsfull?

• Moomin

sofialisa: Jag tror ts menar ett land som inte varit i krig på över 200 år = fredsland...

• Moomin

sofialisa: Visst men de flesta människor är nog inte medvetna om det faktum att svenska företag och den svenska staten förser krigförande länder med vapen.

Vad ts menade (tror jag) är att då vi inte haft krig på såpass länge i det här landet så "glömmer" folk bort vad kamoflagekläder står för. Svenskar är såpass långt ifrån krig och elände att de helt enkelt inte förstår vad kamoflagetyg signalerar för de flesta människor världen över.

Svar på tråden Kamouflagekläder