• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • DELM

Är det öht intressant att höra en åsikt från en tuggummihjärna?

• Sunflower

Har en man som är hobbymilitär, och jag skulle då aldrig klä vår dotter i nåt kamomönstrat. Tycker att det finns så många andra fina barnkläder, och dessutom förknippar jag det för mycket med det militära.

• Pockadockan

undrar samma som DELM

• Tesan81

har inte tänkt på de du skriver, jag har ett par rosa kammoflage byxor åt min 6 månaders bebis för att JAG tyckte att dom var söta men nu vart jag skepptisk

• Skrattmås

Jag undrar det faktum OM det är tuggummihjärnor eller hur man tänker om man har annat än tuggummi där.

• Achanta

Smaken är ju olika Fundersam Själv tycker jag det är ganska fint. Kan det verkligen vara nåt att bli upprörd för Finns ju så mycke annat man kan störa sig på

• Carro Å

jag tycker att det är snyggt med kamoflage kläder och tänker fortsätta att handla det, har aldrig hört någon som jag känner som tycker att det e dumt heller.

• Rusty

Jag har ett par gamla militärbyxor från överskottslagret. De är praktiska i skogen och var nästan gratis. Men de kanske inte räknas in i din fråga?

Till barnet sydde jag ett kit i camo och rosa, för att jag tyckte det var kul att blanda extremer och se hur folk reagerade. Som ett litet experiment. Men resultatet blev hur boring som helst: Rosa är en starkare tjejsignal än vad camo är manligt. ALLA utgick från att barnet var en tjej. Så kan det vara.

Sen tycker jag ioförsig att det kan vara ballt att sätta saker helt utanför sitt sammanhang. Därför tyckte jag att det kunde vara kul med stadskläder i camo. Men sen blev det så himla trendigt och överallt-tråkigt så det gick över.

• Helen72a

jag kan tycka att det e snyggt med kamouflagekläder.... jag ser det inte som krigskläder.... hur ser du TS på vita kläder då... på vintern e ju militären vitklädda för att inte synas..... e det oxå fel då?

/gott me tuggummi

~~* Jag *~~
  • Skrattmås

Japp! Det finns mycket annat att störa sig på men tänk om man bara fick störa sig på en sak! Då hade nog många viktiga saker blivit bortglömda att kämpa för!

Svar på tråden Kamouflagekläder