Inlägg från: Sunflower |Visa alla inlägg
  • Sunflower

Kamouflagekläder

Har en man som är hobbymilitär, och jag skulle då aldrig klä vår dotter i nåt kamomönstrat. Tycker att det finns så många andra fina barnkläder, och dessutom förknippar jag det för mycket med det militära.

• Sunflower

Lady tess

Svart är också en högtidsfärg (svart kostym osv). Vitt kan både vara sorg och symbolisera oskuldsfullhet. Blått och lila kan också symbolisera sorg.

Har svårt att förstå att man vill klä sina barn så att de liknar barnsoldater, även om föräldrarna uppfattar det "modernt".

men det är ju bara min åsikt

• Sunflower
    Ja, shit vad moderna dom är!

Undrar om dom tycker likadant...
  • Sunflower

kameleont menar du? Ursäkta men vad har det med militärmönstrade kläder att göra? (Det var ganska långsökt.. )

• Sunflower

sukkubus

Nä, det är ju inte bara i krig som man använder det, men jag förknippar det med krig. Och rosa är ju inte lika hemskt som det gröna, det håller jag med om.

• Sunflower

Pejgan

Ja, jag reagerar starkt . Kanske beror på att en nära vän varit på militäruppdrag i Kongo och berättat en del. Och jag reagerar lika starkt på trekantsbikini och stringtrosor till barn, eller kläder med mönster av dödskallar, playboybunnies.

• Sunflower

Shedevil

Jag förknippar dödskallen med just det... döden! Barn är ju fulla av liv, så varför ska de ha en tröja som symboliserar död? Möjligt att inte alla delar den symboliken, men det är ju bara min åsikt

Men jag har aldrig kallat någon för tuggummihjärna Oskyldig. Visst får vi alla ta på våra  barn vad vi känner är rätt, men jag vill att alla ska förstå att det inte bara är mode, utan har en symbolik också. Om man väljer att blunda för den, tja, då har man ju gjort ett val, eller hur? Flört 

• Sunflower

Shedevil

Visste inte ens att det fanns ett sånt uttryck

Svar på tråden Kamouflagekläder