Inlägg från: smultronbubbla |Visa alla inlägg
  • smultronbubbla

Kamouflagekläder

Jag har alltid varit emot kamouflage, men sedan jag började arbeta i klädbutik, har jag börjat tycka det är snyggt.
    Fast jag tycker fortfarnade att grönt kamouflage förknippas med kriget.
    Rosa däremot ser jag bara som ett mönster och ääven fast det kallas kamouflage, så akn jag inte se det så. Har någon sett en militär med rosa kamouflage?

Sedan håller jag även med någon som skrev om dödskallar. Varför ska man ha dödskallar på barnkläder?! Barn ska inte förknippas med döden! De förstår ju inte vad det står för heller, tycker bara det är tufft. Nej, det är jag HELT emot. Vuxna får väl göra som de vill, men jag tycker dte är lika fult på dem.

• smultronbubbla

sudd

Hihi, vi skrev ungefär samma sak

• smultronbubbla

Men ni som är emot kamouflagekläder, (vilekt jag också är) hur ser ni då på rosa kamouflage. Själv ser jag det bara som ett mönster när det inte är grönt.
    Vet att jag skrivit det tidigare, men jag vill veta vad ni andra tycker också.

• smultronbubbla

Thaleia

Aha

Så var jag cokså i början, men jag har som sagt börjat tycka det är snyggt. Trodde jag aldrig! Men rosa då förstårs!

• smultronbubbla

adrenalin

Jag håller med dej I skogen är det helt ok!

• smultronbubbla

adrenalin

Aha okej, då tänker vi nog lite olika där

Å andra sidan tycker jag även svart/vitt är snyggt, (på skidbyxor) men inte grönt! Det blir för mycket militär och krig!

• smultronbubbla

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg, sedan jag slutade skriva igår, men jag läste några. Sedan läste jag lite i slutet och ni/vi har inte kommit någonstans Det brukar bli så här och det är nog inte någons fel.

Jag kan berätta för er som inte tror att folk tycker det är jobbigt att se kamouflage.
    Jag visade en invandrarkvinna vad som fanns för hennes son i collegetröjor. Just då fanns det nog bara kamouflage. "Nej inte den, då tänker jag på kriget", sa hon.

Bonanza och A73H har haft vettiga inlägg i denna debatt.

Visst, jag kan tycka att en tröja med kamouflageluva är snygg, men då är det ju inte det mönstret över hela tröjan. Fast det kanske är dubbelmoral, vad vet jag?

• smultronbubbla

L i n d a

Och jag är faschinerad över att folk som undrar hur man orkar starta en tråd om detta ämne, orkar engagera sig så mycket i just den tråden...

Svar på tråden Kamouflagekläder