Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Kamouflagekläder

Tessan81: Jättesöta byxor.
    Jag tycker att det är lite löjligt att kalla kläder för krigskläder bara för att de har ett särskilt mönster. Använder ni heller inte den gröna färgen alls? Jag menar millitärgrönt är ju en väldigt vanlig färg och de flesta millitärkläder är enfärgade.

• Mamasnest

Dinosaurien: Så sa jag också när min son var liten. Nu tycker jag att det är bättre att låta barnen leka fritt och förklara hur saker och ting fungerar. Att förbjuda leksaksvapen föder nog bara en större nyfikenhet och kanske även skräck eftersom föräldrarna förbjuder. Barns sätt att hantera jobbiga saker är att leka och jag tycker inte längre att man ska hindra det, så länge det inte blir destruktivt för barnet själv dvs.

• Mamasnest

Linda: Du skrev nog trådens bästa komentar där. Faktum är att det jag stör mig mest på är att jag ens orkar bli irriterad över att man lägger ner tid och energi på att starta en tråd i det här ämnet.

• Mamasnest
    DELM : *applåderar* Hi hi, kunde inte ha sagt det bättre själv. Räcka ut tungan Jag trodde att det bara var jag som häpnade över hur långt den här diskussionen kunde gå. Det måste väl finnas viktigare saker att ha starka åsikter om?!
  • Mamasnest

Vi lägger in alldeles för mycket av våra egna värderingar när vi analyserar vad våra invandrare tycker och tänker. Det här landet bjuder våra invandrare på MYCKET värre associationer är rosa kammobodys. Är det vad den här tråden handlar om? Om invandrare tar illa upp för att vissa sätter kammokläder på sina bebisar? I så fall ska vi nog fråga dem först om så är fallet, för själv är jag omgiven av invandrare och ingen av dem har hittils haft något emot kammokläder, men däremot annat i vårt samhälle.

Svar på tråden Kamouflagekläder