Inlägg från: Skrattmås |Visa alla inlägg
  • Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Skrattmås

Jag undrar det faktum OM det är tuggummihjärnor eller hur man tänker om man har annat än tuggummi där.

• Skrattmås

Japp! Det finns mycket annat att störa sig på men tänk om man bara fick störa sig på en sak! Då hade nog många viktiga saker blivit bortglömda att kämpa för!

• Skrattmås

Nu ska jag sova men ser man "tuff" ut i krigskläder?
    Skulle ni sätta på era barn pistolhölster eller skottsäker väst om det blev mode?

Jag blir ledsen när några inte ser vår värld med andras ögon utan bara med våra i-lands-ögon.

Godnatt! Jag är lycklig att jag kan få sova hela natten utan att behöva oroa mig för granatattacker - det är säkert ni också!

• Skrattmås

Oh! Jag har myntat ett uttryck nu till och med!

Kul att tråden är varm!
    JAG tycker att folk som inte tänker längre än näsan räcker utan bara lever i sin lilla värld är inskränkta och upprörande ("tuggummihjärnor" som jag en gång uttryckte det).
    Jag tycker f.ö att kommentarer som "alla får tycka vad man vill" är överflödigt för det är ju självklart!

Annars vore detta diskussionsforumet skittrist!!
    Och om man inte kan uppröras över något sånt här vad upprörs ni då över? Att priset på pudret gått upp eller att Debenhams har börjat stänga tidigare på lördagar??

Jag lägger ribban på den nivån som jag tycker att Kamouflagekläder ligger!!

• Skrattmås

Jag upprörs över många andra saker än detta må ni tro (utom puder och sånt... ) men nu ska jag äta middag med min kära dotter och vara harmonisk och lycklig!!

• Skrattmås

Bonanza!

Jag tycker att du sitter på universums sanning!

• Skrattmås

Tänk att man kan tycka mer synd om svenska barn än t.ex irakiska..

Vem är det mest synd om:

Nisse Jansson - bor hos sin kärleksfulle mormor i Kopparberg då mamman dött och pappan super. Han miste sin bror i en drukningsolycka och han har aldrig fått några modekläder och har därför bara en riktig kompis i skolan.

Farhid Shamih - Hans syster blev våldtagen framför hans ögon när han var 6 år. När han är 10 år är han klar för kriget och kommer troligtvis aldrig tillbaka till sin mamma, farmor och kusiner. Han har dock sällskap på vägen - alla hans bästa kompisar från klassen åker med samma stridsvagn.

??

Vet inte hur relevant detta är men jag blir så LEDSEN att svenskar blir högre värdesatta. (t.ex tsunamin)

OT

• Skrattmås

Lilla du:

Jag vet inte vad du talar om.. Cosmopolitan? Gråtande mor?
    Är det en metafor?

• Skrattmås
    Du skriver under med Lilla jag så jag antog att det var ok..

Ursäkta att jag misstog mig.
  • Skrattmås

OT!
    adrenalin: Om du absolut inte vill kallas "Lilla du" - varför kallar du då dig själv för "Lilla jag"?

*nyfiken*

/skulle heller aldrig vilja bli kallad "lilla du"

• Skrattmås

HEDER åt dig Bonanza som orkar upprepa dig gång på gång till folk som inte förstår vad du (vi) menar!!

PUSS!!!!!!!!

• Skrattmås

Ja, kanske man ska tänka lite mer på vad saker betyder.. ( )

Vad betyder det om jag säger så?
    Vad sänder jag ut för signaler om jag gör si?
    Hur framstår jag om jag lär ut detta?

SPECIELLT vi föräldrar måste ju tänka på vad vi gör och säger för barn läser mellan rader, läser kroppsspråk och har luppar till ögon!

Det borde heta "Barn ser allt" istället för "Gud ser allt".

• Skrattmås

Godnatt på er alla tappra!

/Fina och bra jag!

Svar på tråden Kamouflagekläder