Kamouflagekläder
"I min kultur/tradition (svensk/ västerländsk) är svart sorgfärgen framför andra."
Jag vill bara upplysa om att i svensk kultur gifte man sig i svart för inte så länge sedan... men bröllop är ju lite tragiskt
"I min kultur/tradition (svensk/ västerländsk) är svart sorgfärgen framför andra."
Jag vill bara upplysa om att i svensk kultur gifte man sig i svart för inte så länge sedan... men bröllop är ju lite tragiskt
L i n d a och Pejgan - Så sant!
Rosa camouflage förresten, så avväpnande sött.
Sunflower - Som Pejgan skrev tidigare. Camouflage har ju inte bara med krig att göra heller.
Och gör man det i rosa toner så blir det ju väldigt anti-krigiskt.
Mary cherry - Där sa du något viktigt.
Att starta en tråd med att prata om folks etik och sedan fortsätta genom att kalla andra för tuggummihjärnor.
Jo det satte verkligen ribban.
adrenalin - Hets mot folkgrupp - jägare!
DELM - Heja! Förstår hur du tänker
Är det något dåligt med namnet Adolf?
Alla som heter Adolf är nazister?
Ja svastikan är en gammal symbol som så många andra symboler har den brukats av människor av olika skäl.
A73H - Alla associerar olika, eller hur?
Jag har inte samma upplevelser som du och associerar inte som du heller.
Bonanza - Det är bara att fråga de flesta synthare, deras stil kan dras direkt till ss.
"Det handlar om respekt för medmänniskor, och en medvetenhet om de signaler man sänder ut. Att säga att det bara är ett mönster är naivt och ja, okunnigt. Det vittnar om dålig förmåga att sätta sig in i större perspektiv."
Ja det var ju respektfullt sagt. Lägg gärna in "jag tycker" också så kanske du får respekt.
adrenalin - Ss-uniformer är stiliga. Svarta och stilrena. Fråga de flesta synthare. De klär säkert gärna sina barn i sådana kläder .
adrenalin - Ahaa nä det skulle nog inte vara poppis på dagis .
Men det är väl inte heller någon som går i hel camouflageuniform som mode?
Bonanza - Ja det vore bra för annars låter det du skriver som om du sitter på universums sanning och alla andra är efterblivna
Stringtrosor skulle jag inte sätta på en liten flicka då jag associerar det med sexighet och därmed mogna flickor.
Bonanza - Men det tycker ju jag också, men man måste ju inse att alla tycker olika.
Jag kan förstå hur du tänker men jag håller inte med dig, om du hänger med?
DELM - Kikade in hos dig men betan gjorde att det inte fanns någon gästbok att göra avtryck i
Haha, tänker lite för mycket...
DELM - Lite ot nu men det är så när jag går in på vissa... får kolla vanliga imorgon istället.
Natti natti allihop och tänk inte för mycket nu
smultronbubbla - Det är även fascinerande att disktera andras dumhet . Särskilt när man sitter fast med en tuttmumsande bebis och inte hittar intressanta trådar. Haha tycker dock sådana här trådar blir lite intressanta ibland.
LisaH - Tack
Orkar inte läsa det som skrivits sen sist. Men vill säga en sak till.
Camouflagemönster krigar inte eller skadar levande varelser, det sköter människan (förbjud människan eller lobotomera dess krigiska instinkter).
Jag kan förstå att man inte ger sina barn atrapper av knivar etc att leka med. Knivar är farliga. Men ett mönster?
Ännu längre från ämnet camouflage kommer vi när kläderna är rosa eller blå. Rosa barnsoldater i sockervaddsland?
SVejsan - Jag tycker man ska få ha på sig hakkors om man behagar. Det är ju bara svart på rödvit bakgrund som kanske skall undvikas om man inte är anhängare av den ideologin.
För övrigt är svastikan en styrkesymbol som andra.
AH73 - Jag och andra har redan sagt det tidigare i tråden att när man gör camouflaget i rosa så blir det väldigt antikrigiskt. Ingen svarade mig de två gånger jag tog upp det.
Bonanza - Du tycker att vissa här klär sina barn "så förskräckligt fult att jag inte förstår hur någon vill spöka ut sina barn på det viset."
Det var ju rart av dig, de kanske tycker att din smak också är riktigt vidrig. Så?
"Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.
Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?"
Detta var frågorna...
.. och de som frågorna var ställda till, de som använder kläderna, svarar då varför. Att de tycker de är snygga.
SVejsan - Nä inte på ett barn kanske du har rätt i men annars så skulle jag kunna tapetsera med hakkors bara för att trotsa folks hjärntvättade okunskap
Jag går på New Age-mässor ibland och där är det många mörkhyade som säljer konstföremål och liknande med svastikor på.
Jag tycker om symboler och formen på bl.a. svastikan tilltalar mig. Det är inte "bara ett mönster" utan bara några sammansatta vinklar .
Har du kollat in i bakboken hur lussebullar kan formas? I min rutiga bok kallas de "hakekors"
Var vi OT nu?