Kamouflagekläder
Ja vad ska man säga....
Tuggummihjärnor, är det vad man är om man klär sina barn i kamoflage! Det var något nytt att man inte skulle ha en smart hjärna bara för man klär sina barn så. För även om du satt ett frågetecken efter så är det alltså något du associerar till.
Hur man klär sina barn är olika från person till person, det kan vara vad man tycker om, vad man står för eller t ex att man inte bryr sig.
Att t ex ha rosa på en grabb eller köra kamoflage kna vara så enkelt att man rent av skiter i att en del ska dra associationer till det ena och andra. Den som hakar upp sig på t ex kamoflage kläder i s.k fredsländer har troligen en åsikt om det med krig och fred gissar jag på.
Skit i hur folk klär sig, låt dom klä sig hur dom vill. En dag kommer alla inse att ofta måste man följa visa klädkoder i livet inom arbetslivet och vid en del tillställningar med etikett. Hur man anrs klär sig spelar väl ingen roll.
Hur jag ser på kamoflage kläder är alltså att en del är snygg, en del är fult. Snygga söta tuffa kan jag absolut ha på min dotter utan ens bekymmra mig om att behöva tänka på världsfred och dylikt.