Inlägg från: Lycklig med Grodd |Visa alla inlägg
  • Lycklig med Grodd

Kamouflagekläder

Enda anledningaen att jag skulle använda kamoflagekläder vore att man inte ser skiten paa dem efter det att jag varit ute och bökat i trädgaarden.

Stod faktiskt och kollade paa ett par byxor häromdagen, men det tog emot.
    Jag kunde inte, eftersom jag personligen förknippar mönstret med krig och jävelskap.
    Saa jag köpte ett par vanliga blaabyxor istället

Aa andra sidan, nazisterna har ju tagit maanga utav vaara vikingatecken och gjort dem till sina. Likadant med soltecknet.
    Olika färger förknippas med olika tro osv. osv. osv.

Om fina saker, som i alla tider förknippats med vackra, bra saker och händelser kan vridas saa att saa maanga människor bara förknippar dem med hat och hemskheter.
    Kan det väl lika gärna ske motsatsen?

Läste just de sista inläggen innan jag skickade detta.

Svejsan: Precis.

• Lycklig med Grodd

Hakkorset är ju just solsymbolen, omändrad utav Hitler saa att "grenarna" -Straalarna är riktade aat motsatt haall.

• Lycklig med Grodd

liwa1: Jag haaller med dig ocksaa.

Tyvärr är jag ocksaa en utav dem som bara kan tänka paa kamoflagekläder i samband med krig.

Saa länge folk klär sig i det för att vara tuffa, tycker jag att det är tragiskt, eftersom det daa, i mina ögon bara ses som tufft, eftersom det har med krig, militären, att göra.

Hur maanga tonaarskillar springer inte runt i dessa kläder och tror sig vara tuffa och coola hunkar?

Löjligt! Det finns inget tufft och coolt i krig! Saa varifraan kommer daa denna associeringen?

• Lycklig med Grodd

Dödskalle tycker jag är coolt. Mest för att jag tycker att det är en snygg bild.

Men men... om vi daa skall analysera DEN symbolen ocksaa...
    Den kommer ursprungligen fraan sjörövarna?De var INGA snälla människor, utan stora (?) stygga män som raanade , dödade och vaaldtog kvinnor och män.

Inget särskilt coolt med det.

Jag ger mig och erkänner mig härmed vara en ytlig, lättpaaverkad, sammhällsstyrd ung kvinna aa ena sidan och en seende, staandfast ung kvinna aa andra sidan.

Svar på tråden Kamouflagekläder