Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Plötsligt tappa intresse

Jag har träffat en man via en datingsite. I början var han väldigt intresserad,  skickade otroligt fina meddelande med hjärta, pussar osv. Han var respektfull och artig. Frågade vad jag gjorde, önskade godnatt/morgon osv. Första gången vi träffades över fika hörde jag av mig först, han nämnde att jag var i helt annan liga än han och att han tänkte att han aldrig skulle få se mig igen. Han trodde alltså att jag var för snygg och för bra för honom.

Hur som helst, jag försökte verkligen bekräfta honom och vi träffades flera gånger. Senaste gången blev vi intima. Vi lagade mat, lyssnade på musik och myste. Han pratade mycket om sina barn, visade mig deras bilder och även andra familjebilder. Han visade mig sin samling och lite annat personligt.
    Han föreslog att jag skulle sova över...men jag kände mig inte redo, det var trotts allt jag var där för första gången. Han skjutsade mig hem och sa samma kväll att han gärna ses igen och att det var en riktigt fin och trevlig kväll. Jag höll med och sa ungefär samma sak tillbaka.

Kommande fyra-fem dagar har vi bra kontakt som vanligt, något glesare dock men ok. Sedan så plötsligt börjar han svara med flera timmars mellanrum. Men sen också meddelanden blir utan pussar eller frågor om vad jag gör, alltså kalla och meningslösa. Han bara typ rapporterar att han ska sova och jobba, inget annat.

Eftersom vi messade mest via en app så blir jag frustrerad, att han ignorerar mig och inte åtminstone skriver vad problemet är, så jag tar bort appen. Sen dess har vi inte pratat. Vi har varandras nummer förstås och jag är säker på att han skrev något "meningslöst" till mig på appen men jag har tagit bort den. Samtidigt har jag svårt att släppa det här och vill veta vad hände...men har svårt att skriva något. Har låst mig på något sätt. Känner att om han hade velat ge mig ett avslut så hade han väl gjort det. Samtidigt går jag och funderar vad var det som hände att han plötsligt blev kall, har jag överreagerat, borde jag ha frågat vad är det som händer eller gjort något annat?

Kan nämna att vi båda är brända från tidigare relationer.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Plötsligt tappa intresse
  • Anonym (Förvirrad)

Jag är strax över 35 och han strax över 45. Vill inte gå in i detaljer men brända på olika sätt...otrohet, långdragna separationer, lögner, osäkerhet osv.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (nej) skrev 2018-02-08 21:51:27 följande:
    Nej, nej, nej. En kille blir hellre skinnflådd än säger öppet att han inte är intresserad av kontakt längre. Killar ger inga raka avslut, de slutar istället kommunicera eller ger undvikande och korta svar tills du försvunnit av dig själv. 

Kom ihåg det här: när en kille är tillräckligt intresserad kommer du inte tvivla. Finns det tvivel, finns det inget riktigt intresse. En kille kan charma och prata om djupa saker för att få sex, men hans beteende i övrigt visar om han vill ha dig till mer.

För övrigt måste detta vara den 18399137:e tråden på samma tema. 
    De flesta killar jag har haft har fungerat på annat sätt, alltså någon av oss har sagt hur man känner och avslutat. Helt vettigt. Därför har jag inte mycket att jämföra med. En gång har jag varit med om liknande, att killen förhalar, men då hade han inte visat så mycket fin uppmärksamhet innan heller. Då blev det inte så stor omställning liksom.

Men visst, min första reaktion var att om man är intresserad så visar man det. Även i fortsättningen. Därför tog jag bort appen och borde nog släppa det som det är. Antar att jag grubblar nu för att det är ganska färskt alltihop.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (kvittar) skrev 2018-02-08 22:07:48 följande:

Det där med att få svar och avslut och förklaringar tycks vara otroligt viktigt för oss kvinnor. 

Men det saknar faktiskt betydelse varför han tappade intresset. Han kanske fick kalla fötter eller träffade någon annan, eller gick tillbaka till exet, eller har anknytningsproblem. Det kvittar. Du kommer inte bli gladare av svaret.. 

Det viktiga är att han inte var tillräckligt intresserad för att stanna kvar. Det räcker som information för dig. 

Om du inte kontaktar honom, får du vara beredd på att han kontaktar dig inom några veckor. De brukar göra det, när de märker att båset är tomt. Se till att redan i förväg ha bestämt dig för om du vill ge honom en chans till, trots att han är en sån som "kallnar" med kort varsel. 

Eller om du hellre vill fokusera på att hitta en kille som har ett mer pålitligt och stabilt intresse. 

Ja, i grunden känner jag att det egentligen inte spelar roll, utgången blir densamma. Men för mig handlar det nog om respekt för en annan människa, att man sköter det snyggt. För vi alla har en vardag, känslor osv. Man säger som det är och möter andra som man själv vill bli bemött. Och inte ens han själv vill bli bemött på det sättet.

Har också känt att det här skadat mig ytterligare. Hur ska man kunna lita på en man nästa gång, när han är så fin, trevlig och involverar dig mer i sitt liv. Kommer förmodligen att bara rulla med ögonen och tänka, jaha, vi kan väl ligga redan vid första dejten så att du kan försvinna, så slipper jag slösa min tid...usch, hatar det här.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (l,kojihuygtf) skrev 2018-02-09 16:12:53 följande:

Ni hade sex, därav hans falnande intresse. Det är min teori iaf. Många män går genom eld och vatten för att få ligga, visar upp sitt allra bästa jag. Nästa gång det pockar på i brallan ger dig sig in i det hela med någon ny. 

Men varför anstränga sig så ofantligt mycket, prata familj, köra mig hem osv. för en kväll? Och så jobbar man, utifrån din teori, med nästa tjej i 1-2 månader för att ligga igen? Vem har den tiden och orken?:)

Alltså, han är en man över 47, ensamstående, jobbar obekväma tider...vet inte, känns inte som om han är i denna ålder och har denna ork. Men visst allt är möjligt.
  • Anonym (Förvirrad)
    uuunn skrev 2018-02-09 16:35:29 följande:

Han kanske tyckte att sexet var så dåligt att han inte ville fortsätta ses?
    Inte så lätt att berätta kanske, men kan borde kunna dra till med en nödlögn.

Visst, har tänkt på det. Men jag har inte kunnat hitta någon indikation på att det har varit så. Redan samma kväll, när han körde mig hem, så sa han själv (från ingenstans) att han jättegärna ses igen. Han skickade även sms om att han har haft jättebra kväll och sovit så himla skönt efteråt. Jag hade inte ens frågat om vad han tyckte. Vi pratade om annat i trafiken och så, när han plötsligt säger det. Menar, om sexet var dålig så hade han inte sagt det. Då hade man bara varit tyst.
  • Anonym (Förvirrad)
    uuunn skrev 2018-02-09 21:03:06 följande:
    Vad är alternativet? Tjejer som vill ha sex utan relationer växer inte på träd.
    Grejen är just den, att jag inte ville ha en relation. Han envisades med pussar och hjärta och såna saker, vilket jag slutligen försökte bemöta. Där någonstans, antagligen, inbillar han sig att jag började bli intresserad på det sättet. Vilket inte är sant. Dumt och tokigt det blir ibland.
  • Anonym (Förvirrad)
    uuunn skrev 2018-02-10 09:32:41 följande:
    Jaha, men då är det kanske ett missförstånd då. Talade du om för honom att du inte ville ha en realtion och inte började bli intresserad på det sättet?
    Fick ingen möjlighet direkt. De senaste fyra dagarna så blev han stel och kort i sina meddelande, samt svarade med flera timmars mellanrum. Ju mer jag försökte få konversation med honom, desto stelare blev han. Så jag uppfattade det som att han inte är intresserad längre och tog bort appen utan att säga något mer tillbaka. Det vad det hela handlar om egentligen är att jag blev så förvånad att en man i denna ålder, som var så trevlig, intresserad och pratsam, inte kan säga: tack, men nej tack. Istället blir man dryg och kylig, oavsett nu anledningen.
  • Anonym (Förvirrad)
    uuunn skrev 2018-02-10 11:13:02 följande:
    Fast när ni började träffas måste du väl ha sagt något vad du var ute efter och dina intentioner med vara aktiv på en dejtingsida?
    Jag var ganska tydlig med att jag sökte en sexuell relation enbart (alltså inte emotionellt eller att man går ut och gör saker). Sen självklart, jag är inte rädd för relationer eller något, så om det skulle utveckla sig till relation så får det vara så. Men för mig är det en process. Han var däremot hela tiden på, föreslog relationsmässiga saker att göra osv. När jag äntligen börjar att överväga, att göra de sakerna, så backar han kyligt och opersonligt.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Mumma) skrev 2018-02-10 20:35:36 följande:
    Det kanske mest var ett sätt att "pröva" dig från hans sida?

Typ "hon påstår att hon vill ha sex men vi vet ju alla hur kvinnor är, de tycker ju om italienska restauranger och promenader". Typ. Fast egentligen var det bara sex han också ville ha.
    Ja, allt är möjligt. Och det är ok, jag har inte tid och lust att leka. Tråkigt förstås när man håller på, om det nu är så, och leker. Man förlorar något som hade kunnat vara bra. Men för min del blir det att lägga det här bakom mig och träffa någon som är mer vuxen och kan faktiskt kommunicera bättre. Synd bara att alla kommunicerar fint i början eller innan det blir lite jobbigt.
  • Anonym (Förvirrad)
    uuunn skrev 2018-02-11 13:28:12 följande:
    Fast varför kontktar du inte honom bara och frågar istälet för at spekulera? Det hade kanske hänt något eller blivit något missförstånd.
    Att bara sluta kommunicera och avinstallera appen utan förklaring tycker inte jag heller är vuxet
    Jag uppfattade som att han inte vill prata på det sättet. Ett par dagar innan jag tog bort appen så frågade jag om han kunde prata i tfn. Fick som svar att han ska sova. Tidigare, om någon av oss inte kan prata, så hade vi sagt: kan inte prata nu, men jag ringer dig kl. så mycket.
    Skickade en bild på mig om vad jag gör typ, hans kommentar var: jobbat lång skift, ska sova nu. Och så höll det på. Därför kände jag att människan inte är intresserad att reda ut något och flyr bara tills jag tröttnar. Från att vara pratsam och massa aktiviteter till att jobba och sova konstant.

Visst, det kliar i fingrarna ibland, att skriva och bara berätta hur jag upplevde det hela och att han inte ska tro att jag ignorerar honom utan har tagit bort appen. Bryr mig egentligen inte, vid det här läget, om han svarar eller inte. Men känner ändå till vilken nytta. Han vet hur han har betett sig, det vet han. I så fall, om någon intresse fanns, hade han hört av sig och förklarat sig. Så tänker jag.
Svar på tråden Plötsligt tappa intresse