• Anonym (Förvirrad)

Plötsligt tappa intresse

Jag har träffat en man via en datingsite. I början var han väldigt intresserad,  skickade otroligt fina meddelande med hjärta, pussar osv. Han var respektfull och artig. Frågade vad jag gjorde, önskade godnatt/morgon osv. Första gången vi träffades över fika hörde jag av mig först, han nämnde att jag var i helt annan liga än han och att han tänkte att han aldrig skulle få se mig igen. Han trodde alltså att jag var för snygg och för bra för honom.

Hur som helst, jag försökte verkligen bekräfta honom och vi träffades flera gånger. Senaste gången blev vi intima. Vi lagade mat, lyssnade på musik och myste. Han pratade mycket om sina barn, visade mig deras bilder och även andra familjebilder. Han visade mig sin samling och lite annat personligt.
    Han föreslog att jag skulle sova över...men jag kände mig inte redo, det var trotts allt jag var där för första gången. Han skjutsade mig hem och sa samma kväll att han gärna ses igen och att det var en riktigt fin och trevlig kväll. Jag höll med och sa ungefär samma sak tillbaka.

Kommande fyra-fem dagar har vi bra kontakt som vanligt, något glesare dock men ok. Sedan så plötsligt börjar han svara med flera timmars mellanrum. Men sen också meddelanden blir utan pussar eller frågor om vad jag gör, alltså kalla och meningslösa. Han bara typ rapporterar att han ska sova och jobba, inget annat.

Eftersom vi messade mest via en app så blir jag frustrerad, att han ignorerar mig och inte åtminstone skriver vad problemet är, så jag tar bort appen. Sen dess har vi inte pratat. Vi har varandras nummer förstås och jag är säker på att han skrev något "meningslöst" till mig på appen men jag har tagit bort den. Samtidigt har jag svårt att släppa det här och vill veta vad hände...men har svårt att skriva något. Har låst mig på något sätt. Känner att om han hade velat ge mig ett avslut så hade han väl gjort det. Samtidigt går jag och funderar vad var det som hände att han plötsligt blev kall, har jag överreagerat, borde jag ha frågat vad är det som händer eller gjort något annat?

Kan nämna att vi båda är brända från tidigare relationer.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Plötsligt tappa intresse
  • Anonym (Hanna)

Hur gammal är han? På vilket sätt bränd sedan tidigare?

• Anonym (Förvirrad)

Jag är strax över 35 och han strax över 45. Vill inte gå in i detaljer men brända på olika sätt...otrohet, långdragna separationer, lögner, osäkerhet osv.

• Anonym (nej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-02-08 21:29:46 följande:

Samtidigt har jag svårt att släppa det här och vill veta vad hände...men har svårt att skriva något. Har låst mig på något sätt. Känner att om han hade velat ge mig ett avslut så hade han väl gjort det. 

Nej, nej, nej. En kille blir hellre skinnflådd än säger öppet att han inte är intresserad av kontakt längre. Killar ger inga raka avslut, de slutar istället kommunicera eller ger undvikande och korta svar tills du försvunnit av dig själv. 

Kom ihåg det här: när en kille är tillräckligt intresserad kommer du inte tvivla. Finns det tvivel, finns det inget riktigt intresse. En kille kan charma och prata om djupa saker för att få sex, men hans beteende i övrigt visar om han vill ha dig till mer.

För övrigt måste detta vara den 18399137:e tråden på samma tema. 
  • Anonym (kvittar)

Det där med att få svar och avslut och förklaringar tycks vara otroligt viktigt för oss kvinnor. 

Men det saknar faktiskt betydelse varför han tappade intresset. Han kanske fick kalla fötter eller träffade någon annan, eller gick tillbaka till exet, eller har anknytningsproblem. Det kvittar. Du kommer inte bli gladare av svaret.. 

Det viktiga är att han inte var tillräckligt intresserad för att stanna kvar. Det räcker som information för dig. 

Om du inte kontaktar honom, får du vara beredd på att han kontaktar dig inom några veckor. De brukar göra det, när de märker att båset är tomt. Se till att redan i förväg ha bestämt dig för om du vill ge honom en chans till, trots att han är en sån som "kallnar" med kort varsel. 

Eller om du hellre vill fokusera på att hitta en kille som har ett mer pålitligt och stabilt intresse. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (nej) skrev 2018-02-08 21:51:27 följande:
    Nej, nej, nej. En kille blir hellre skinnflådd än säger öppet att han inte är intresserad av kontakt längre. Killar ger inga raka avslut, de slutar istället kommunicera eller ger undvikande och korta svar tills du försvunnit av dig själv. 

Kom ihåg det här: när en kille är tillräckligt intresserad kommer du inte tvivla. Finns det tvivel, finns det inget riktigt intresse. En kille kan charma och prata om djupa saker för att få sex, men hans beteende i övrigt visar om han vill ha dig till mer.

För övrigt måste detta vara den 18399137:e tråden på samma tema. 
    De flesta killar jag har haft har fungerat på annat sätt, alltså någon av oss har sagt hur man känner och avslutat. Helt vettigt. Därför har jag inte mycket att jämföra med. En gång har jag varit med om liknande, att killen förhalar, men då hade han inte visat så mycket fin uppmärksamhet innan heller. Då blev det inte så stor omställning liksom.

Men visst, min första reaktion var att om man är intresserad så visar man det. Även i fortsättningen. Därför tog jag bort appen och borde nog släppa det som det är. Antar att jag grubblar nu för att det är ganska färskt alltihop.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (kvittar) skrev 2018-02-08 22:07:48 följande:

Det där med att få svar och avslut och förklaringar tycks vara otroligt viktigt för oss kvinnor. 

Men det saknar faktiskt betydelse varför han tappade intresset. Han kanske fick kalla fötter eller träffade någon annan, eller gick tillbaka till exet, eller har anknytningsproblem. Det kvittar. Du kommer inte bli gladare av svaret.. 

Det viktiga är att han inte var tillräckligt intresserad för att stanna kvar. Det räcker som information för dig. 

Om du inte kontaktar honom, får du vara beredd på att han kontaktar dig inom några veckor. De brukar göra det, när de märker att båset är tomt. Se till att redan i förväg ha bestämt dig för om du vill ge honom en chans till, trots att han är en sån som "kallnar" med kort varsel. 

Eller om du hellre vill fokusera på att hitta en kille som har ett mer pålitligt och stabilt intresse. 

Ja, i grunden känner jag att det egentligen inte spelar roll, utgången blir densamma. Men för mig handlar det nog om respekt för en annan människa, att man sköter det snyggt. För vi alla har en vardag, känslor osv. Man säger som det är och möter andra som man själv vill bli bemött. Och inte ens han själv vill bli bemött på det sättet.

Har också känt att det här skadat mig ytterligare. Hur ska man kunna lita på en man nästa gång, när han är så fin, trevlig och involverar dig mer i sitt liv. Kommer förmodligen att bara rulla med ögonen och tänka, jaha, vi kan väl ligga redan vid första dejten så att du kan försvinna, så slipper jag slösa min tid...usch, hatar det här.
  • Colaböna
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-02-08 22:40:07 följande:
    Ja, i grunden känner jag att det egentligen inte spelar roll, utgången blir densamma. Men för mig handlar det nog om respekt för en annan människa, att man sköter det snyggt. För vi alla har en vardag, känslor osv. Man säger som det är och möter andra som man själv vill bli bemött. Och inte ens han själv vill bli bemött på det sättet.

Har också känt att det här skadat mig ytterligare. Hur ska man kunna lita på en man nästa gång, när han är så fin, trevlig och involverar dig mer i sitt liv. Kommer förmodligen att bara rulla med ögonen och tänka, jaha, vi kan väl ligga redan vid första dejten så att du kan försvinna, så slipper jag slösa min tid...usch, hatar det här.
    Har en lite annan historia men känner igen mig i det du skriver om att vilja avsluta snyggt och rakt. Man vill ju bli bemött med den respekten och ge den tillbaka. Det känns förjävligt när saker rinner ut i sanden på grund av att den man dejtar har ångest, är feg, lat eller whatever. Vet inte heller hur jag ska kunna lite på någon så igen och släppa inpå livet. Men det går väl över det med. 
    Jag är också och har varit sen jag hastigt blev dumpad, mkt förvirrad. 

Kram och lycka till!
  • Anonym (kvittar)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-02-08 22:40:07 följande:

Jag tror att du får ge det lite mer tid nästa gång, bara. Människor är väldigt olika, och den ena i ett dejtande par kan tycka att de har kommit väldigt långt på relationsstigen, medan den andra tycker att de knappt har lärt känna varandra.

Sex är ofta en vattendelare för kvinnor. Vi har lite lättare att känna att "nu har vi haft sex, nu är det på riktigt" typ. 

Det är vanligt att män inte alls känner så. Det är ofta helt andra saker som gör att de känner att de har investerat känslomässigt. Sex för dem kan ofta bara vara kul. Trevligt. Men inte särskilt stort eller märkvärdigt. Och att man har haft sex, behöver inte betyda att man därför kommit varandra närmare.

Jag säger inte att det är så just för dig och den här killen. Men jag själv har varit med om det två gånger. Allt har känts rätt, och sexet blev för mig det självklara steget för att liksom bekräfta att det var allvar. Men killarna såg det inte alls så. Jag tror snarare de blev lite skrämda av den känslan hos mig. De var inte inställda på att det skulle bli seriöst i det läget. Det var för tidigt för dem. Och då backade de.
  • Colaböna
    Anonym (kvittar) skrev 2018-02-09 07:14:20 följande:
    Jag tror att du får ge det lite mer tid nästa gång, bara. Människor är väldigt olika, och den ena i ett dejtande par kan tycka att de har kommit väldigt långt på relationsstigen, medan den andra tycker att de knappt har lärt känna varandra.

Sex är ofta en vattendelare för kvinnor. Vi har lite lättare att känna att "nu har vi haft sex, nu är det på riktigt" typ. 

Det är vanligt att män inte alls känner så. Det är ofta helt andra saker som gör att de känner att de har investerat känslomässigt. Sex för dem kan ofta bara vara kul. Trevligt. Men inte särskilt stort eller märkvärdigt. Och att man har haft sex, behöver inte betyda att man därför kommit varandra närmare.

Jag säger inte att det är så just för dig och den här killen. Men jag själv har varit med om det två gånger. Allt har känts rätt, och sexet blev för mig det självklara steget för att liksom bekräfta att det var allvar. Men killarna såg det inte alls så. Jag tror snarare de blev lite skrämda av den känslan hos mig. De var inte inställda på att det skulle bli seriöst i det läget. Det var för tidigt för dem. Och då backade de.
    Jag håller med, och har nu varit med om detta ett par ggr. Jag har en tråd om det här... Men att han var längre fram eller upp på relationstrappan/stigen och pratade framtid. Jag låg lite efter, men började förstå att jag var kär- allt fanns ju där- omtanken, sexet, oerhörd attraktion på alla plan, samhörighet och prat om framtid mm. Och sen från en dag till en annan- en käftsmäll. Han är psykiskt sjuk och kände sig pressad trots att det var han som pushat själv, och från att en torsdag pratat om att kolla på ny säng "till oss" så ville han på lördagen samma vecka  aldrig ses mer. 
    Undrar och funderar vad jag kunde ha gjort annorlunda- men tror inte jag kunnat det. Jag gav honom space redan innan, sa att vi kan ta det lugn, umgås kravlöst och se vad som händer, backa bandet tom. Men det var kanske för tidigt iaf. 
    Hur som helst har jag enormt svårt att släppa, jag kände i magen och såg vad han kände för mig och nu inget. Jag orkar inte vara med om detta igen med de där backande killarna :(
  • Anonym (mmm)

Rent spontant kan jag väl känna att han verkar trist om han gav upp när du inte ville ha sex? Det låter iaf lite som om det var det som skedde. 

När jag dejtade och mötte min man, sov jag inte över på den första dejten som var hemma hos honom, och på fjärde daten hamnade vi i det läget, hemma hos mig, på mitt initiativ. Långt senare sa han att hade jag velat ha sex den  där gången hos honom hade han absolut inte tvekat men det var heller inte så viktigt för han ville så gärna att det skulle bli vi i det långa loppet. 

Däremot TS, så vet man ju inte hur din dejt resonerade, du skulle kunna våga dig på att boka en dejt till? 

Svar på tråden Plötsligt tappa intresse