Anonym (kvittar) skrev 2018-02-09 07:14:20 följande:
Jag tror att du får ge det lite mer tid nästa gång, bara. Människor är väldigt olika, och den ena i ett dejtande par kan tycka att de har kommit väldigt långt på relationsstigen, medan den andra tycker att de knappt har lärt känna varandra.
Sex är ofta en vattendelare för kvinnor. Vi har lite lättare att känna att "nu har vi haft sex, nu är det på riktigt" typ.
Det är vanligt att män inte alls känner så. Det är ofta helt andra saker som gör att de känner att de har investerat känslomässigt. Sex för dem kan ofta bara vara kul. Trevligt. Men inte särskilt stort eller märkvärdigt. Och att man har haft sex, behöver inte betyda att man därför kommit varandra närmare.
Jag säger inte att det är så just för dig och den här killen. Men jag själv har varit med om det två gånger. Allt har känts rätt, och sexet blev för mig det självklara steget för att liksom bekräfta att det var allvar. Men killarna såg det inte alls så. Jag tror snarare de blev lite skrämda av den känslan hos mig. De var inte inställda på att det skulle bli seriöst i det läget. Det var för tidigt för dem. Och då backade de.
Jag håller med, och har nu varit med om detta ett par ggr. Jag har en tråd om det här... Men att han var längre fram eller upp på relationstrappan/stigen och pratade framtid. Jag låg lite efter, men började förstå att jag var kär- allt fanns ju där- omtanken, sexet, oerhörd attraktion på alla plan, samhörighet och prat om framtid mm. Och sen från en dag till en annan- en käftsmäll. Han är psykiskt sjuk och kände sig pressad trots att det var han som pushat själv, och från att en torsdag pratat om att kolla på ny säng "till oss" så ville han på lördagen samma vecka aldrig ses mer.
Undrar och funderar vad jag kunde ha gjort annorlunda- men tror inte jag kunnat det. Jag gav honom space redan innan, sa att vi kan ta det lugn, umgås kravlöst och se vad som händer, backa bandet tom. Men det var kanske för tidigt iaf.
Hur som helst har jag enormt svårt att släppa, jag kände i magen och såg vad han kände för mig och nu inget. Jag orkar inte vara med om detta igen med de där backande killarna :(