Inlägg från: Anonym (kvittar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvittar)

Plötsligt tappa intresse

Det där med att få svar och avslut och förklaringar tycks vara otroligt viktigt för oss kvinnor. 

Men det saknar faktiskt betydelse varför han tappade intresset. Han kanske fick kalla fötter eller träffade någon annan, eller gick tillbaka till exet, eller har anknytningsproblem. Det kvittar. Du kommer inte bli gladare av svaret.. 

Det viktiga är att han inte var tillräckligt intresserad för att stanna kvar. Det räcker som information för dig. 

Om du inte kontaktar honom, får du vara beredd på att han kontaktar dig inom några veckor. De brukar göra det, när de märker att båset är tomt. Se till att redan i förväg ha bestämt dig för om du vill ge honom en chans till, trots att han är en sån som "kallnar" med kort varsel. 

Eller om du hellre vill fokusera på att hitta en kille som har ett mer pålitligt och stabilt intresse. 

• Anonym (kvittar)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-02-08 22:40:07 följande:
    Ja, i grunden känner jag att det egentligen inte spelar roll, utgången blir densamma. Men för mig handlar det nog om respekt för en annan människa, att man sköter det snyggt. För vi alla har en vardag, känslor osv. Man säger som det är och möter andra som man själv vill bli bemött. Och inte ens han själv vill bli bemött på det sättet.

Har också känt att det här skadat mig ytterligare. Hur ska man kunna lita på en man nästa gång, när han är så fin, trevlig och involverar dig mer i sitt liv. Kommer förmodligen att bara rulla med ögonen och tänka, jaha, vi kan väl ligga redan vid första dejten så att du kan försvinna, så slipper jag slösa min tid...usch, hatar det här.
    Jag tror att du får ge det lite mer tid nästa gång, bara. Människor är väldigt olika, och den ena i ett dejtande par kan tycka att de har kommit väldigt långt på relationsstigen, medan den andra tycker att de knappt har lärt känna varandra.

Sex är ofta en vattendelare för kvinnor. Vi har lite lättare att känna att "nu har vi haft sex, nu är det på riktigt" typ. 

Det är vanligt att män inte alls känner så. Det är ofta helt andra saker som gör att de känner att de har investerat känslomässigt. Sex för dem kan ofta bara vara kul. Trevligt. Men inte särskilt stort eller märkvärdigt. Och att man har haft sex, behöver inte betyda att man därför kommit varandra närmare.

Jag säger inte att det är så just för dig och den här killen. Men jag själv har varit med om det två gånger. Allt har känts rätt, och sexet blev för mig det självklara steget för att liksom bekräfta att det var allvar. Men killarna såg det inte alls så. Jag tror snarare de blev lite skrämda av den känslan hos mig. De var inte inställda på att det skulle bli seriöst i det läget. Det var för tidigt för dem. Och då backade de.
  • Anonym (kvittar)
    Colaböna skrev 2018-02-09 18:50:00 följande:
    Och om folk bara kunde försöka vara lite mer raka och ärliga med vad de vill eller inte vill. Och just att man hinner få intresse. Något som jag får väldigt sällan och när jag får det tar det tid. 
    Jag tror att de inte vet riktigt vad de vill. De killar jag träffade, ville absolut ses inledningsvis. De ville även fortsätta ses flera gånger till, och de var duktiga på att hålla kontakten mellan träffarna, så länge det var casual. Men när känslan plötsligt kom över dem att jag kanske menade allvar och ville ha något långvarigt, då fick de lite panik.

Då visste de inte alls vad de ville längre, och då kom tvivlen.

Jag tror att om jag hade varit lite coolare, och skapat känslan av att JAG var den tveksamma, då hade de nog reagerat annorlunda. Då är det fullt möjligt att de hade försökt övertyga mig istället för tvärtom. Det mänskliga psyket reagerar gärna på det viset.

Men det finns ju gränser för hur mycket man kan fejka och hålla igen. Inte för att man ska kväva en ganska ny dejt med ivriga kärlekskänslor alldeles för tidigt. Men skiljer det för mycket åt i den där relatiotionstrappan, då blir nog ganska svårt att synka. Då måste antingen den ena hålla igen massor, eller den andra måste skynda sig massor. Det är lika svårt både och.
  • Anonym (kvittar)
    uuunn skrev 2018-02-09 21:03:06 följande:
    Vad är alternativet? Tjejer som vill ha sex utan relationer växer inte på träd.
    Dels det, och så kan det ha varit så att han trodde att han ville mer. Eller hoppades att han ville mer. Han kanske letar seriöst, men har inte riktig koll på sig själv och på vad han vill. Det är fullt möjligt att han inte ens begriper själv varför han drog sig undan. 

Men intresset kan ha runnit av väldigt snabbt om han plötsligt fick starka "relationsvibbar" från TS efter sexet. Killar kan få det av sånt som är rena bagatellerna i tjejers ögon, om inte de själva har hunnit börja tänka i seriösa termer.

Ett sms som är lite för "på" eller nån antydning som får honom att känna sig fast på kroken, t ex. 

Män är underbara på många sätt  - men tro dem inte en sekund när de säger att de kommunicerar rakt och tydligt, för det gör de inte. Glad Helst kommunicerar de inte alls när det blir jobbigt. De smiter undan, hittar på svepskäl och är allmänt vaga när det gäller relationer och kvinnor.

Inte för att de är själviska,eller för att de inte bryr sig, utan för att många av dem är allmänt kass på att prata om jobbiga saker. 
  • Anonym (kvittar)
    Anonym (Flirt) skrev 2018-02-10 02:27:06 följande:
    I min relation är det min man som kan kommunicera rakt och lätt och jag som är det frysta ägget han måste knacka sig igenom. Så inte alla män. Jag vet jättemånga kvinnor som är ÄNNU luddigare jag vet kvinnor som bett mig flirta åt de med män för att de vill vinna en man, inte för att de vill lära känna honom, men för att de älskar att mannen vill ha de, när de sedan fått den bekräftelsen vill de ingenting med honom mer annat än säga åt sina väninnor "jag fick honom jag får alltid alla jag vill ha"

Jag vet även kvinnor som låtsats vara min vän när de egentligen velat ha sex, snacka om chock när de ser att vi går på stan och shoppat och fikar som en het dejt och vill den ska sluta i kyssar och sänghalmet.

Så män, ni tycker kvinnor är värst och kvinnor ni tycker män är värst och jag som inte försvarar någon grupp och är objektiv säger, osäkra labila människor som är extremt konflikträdda är värst.
    Nä, jag säger egentligen inte att nån är "värst". Däremot hör man mycket oftare män påstå att kvinnor inte kan kommunicera rakt. Det är en sån där hemmasnickrad sanning att män skulle vara bra på det i gemen. 

Typiskt kvinnor, annat är det med oss män! ungefär. Det är bara det att... det inte alls är så. Det är en minoritet killar som klarar att sätta sig ner och kommunicera om relationen, som sina känslor, om sina behov. De springer hellre nerför kullarna och försvinner. 

När kvinnor ställer den (väldigt icke-raka) frågan om vad han tycker om henne och vart relationen är på väg, då skruvar nio av tio killar på sig och svarar "vi har det väl bra som vi har det?" och hoppas på att det ska göra henne nöjd tills vidare.

Det är ingen vidare rak kommunikation. Men många tycks blanda ihop "prata kort och begränsat" med "kommunicera rakt". 
  • Anonym (kvittar)
    Anonym (Flirt) skrev 2018-02-10 15:23:43 följande:
    Vilken "man" hör det?

Hör inte alls oftare att kvinnor inte kan kommunicera rakt hör både och från båda hållen.
    Jaha.

Det gör inte jag. Även kvinnor brukar säga att "killar är mycket rakare". Det är en sån där allmän sanning. Har du verkligen aldrig hört det?
Svar på tråden Plötsligt tappa intresse