• Sonsol78

    Göra om slutpraktik som sjuksköterska

    Hej. Av ren nyfikenhet så undrar jag hur många gånger man har möjlighet att göra om sin slutpraktik som sjuksköterska? Vet en som gör sin andra omplacering just nu och undrar då en del privata saker/tillkortakommanden KAN bidra till att inte heller denna praktik blir godkänd. Någon som vet mer om detta?

  • Svar på tråden Göra om slutpraktik som sjuksköterska
  • SysterY

    Beror på vad skolan har för policy men de flesta skolor har att man får göra om en VFU runt två gånger om man fullför och får U i betyg. Då brukar det inte räknas om man sjölv väljer att avbryta praktiken pga risken för att bli underkänd. Så man kan egentligen göra om den flera gånger genom arr själv avbryta.

  • Sonsol78
    SysterY skrev 2018-02-10 00:50:03 följande:

    Beror på vad skolan har för policy men de flesta skolor har att man får göra om en VFU runt två gånger om man fullför och får U i betyg. Då brukar det inte räknas om man sjölv väljer att avbryta praktiken pga risken för att bli underkänd. Så man kan egentligen göra om den flera gånger genom arr själv avbryta.


    På min skola finns en eventuell möjlighet att göra om VFU under nästkommande termin har jag nu fått veta.
  • SysterY
    Sonsol78 skrev 2018-02-20 17:19:50 följande:

    På min skola finns en eventuell möjlighet att göra om VFU under nästkommande termin har jag nu fått veta.


    Ja, set är inget ovanligt.
  • Sonsol78
    SysterY skrev 2018-02-20 19:37:14 följande:

    Ja, set är inget ovanligt.


    Har du gjort detta själv?
    SysterY skrev 2018-02-20 19:37:14 följande:

    Ja, set är inget ovanligt.


    Har du gjort detta själv?
  • SysterY
    Sonsol78 skrev 2018-02-20 19:40:06 följande:

    Har du gjort detta själv? Har du gjort detta själv?


    Ja, jag gick om en av VFU perioderna pga att jag bröt fotleden två veckor in i praktiken.
  • Sonsol78
    SysterY skrev 2018-02-20 20:02:09 följande:

    Ja, jag gick om en av VFU perioderna pga att jag bröt fotleden två veckor in i praktiken.


    Ok.
  • SysterY

    Varför pratar du inte med din handledaren och skolan ang praktiken? Du kan också ta kontakt med skolhälsovården där ni förnodligen har en skolkurator.

  • Sonsol78
    SysterY skrev 2018-02-21 11:34:26 följande:

    Varför pratar du inte med din handledaren och skolan ang praktiken? Du kan också ta kontakt med skolhälsovården där ni förnodligen har en skolkurator.


    Har pratat med skolan om detta och de är förstående men kraven är ju fortfarande de samma så förstår inte riktigt vad det ska generera i slutändan.
Svar på tråden Göra om slutpraktik som sjuksköterska