• karlsson n

Äta mango

Hur ska man fixa till en mango så den går att äta? Provade att dela en på mitten men det var en stor kärna i mitten som inte ville lossna. Det blev mest slafs av alltihopa. Tror det var en ganska mogen mango.

Vilka delar av den ska man äta?

mango
  • Svar på tråden Äta mango
  • Mimmi77

I mitten sitter en kärna så man får skära försiktigt runt den. Jag skär av sidorna runt kärnan med skalet på sen tärnar jag köttet, vänder skalet ut och in och äter kuberna

• Anotherone
    Mimmi77 skrev 2018-02-09 02:58:26 följande:

I mitten sitter en kärna så man får skära försiktigt runt den. Jag skär av sidorna runt kärnan med skalet på sen tärnar jag köttet, vänder skalet ut och in och äter kuberna

Jag skalar med potatisskalare först, sen gör jag som du beskriver. Skär längs med kärnan på båda sidorna och gör sen kuber. Mango är underbart gott!
  • annabellelee

Jag skär små klyftor in till kärnan, typ som en melon. Äter dem som melon klyftor dvs inte skalet.

• Glinda från Oz

Är jag den enda som äter skalet? Jag skär runt kärnan och skär fruktköttet i skivor.

• milli79
    Glinda från Oz skrev 2018-02-09 08:20:23 följande:

Är jag den enda som äter skalet? Jag skär runt kärnan och skär fruktköttet i skivor.

Mango är väl väldigt bespruta annars om den är eko så kanske det är ok
  • Glinda från Oz
    milli79 skrev 2018-02-09 08:47:26 följande:

Mango är väl väldigt bespruta annars om den är eko så kanske det är ok

Jag tvättar alltid min frukt innan jag äter den, oftast köper jag eko men inte alltid.
Svar på tråden Äta mango