Svenska fängelser är värre än man tror!
Det här var den roligaste tråden på länge, hoppas inte det är en troll-tråd för är mycket roligare om TS verkligen är på fullaste allvar besviken över fängelset.
Starkt jobbat!!! Önskar dig allt gott här i livet!
Att du lyckats ändra ditt liv är något att vara stolt över!
Men du har ju inte gjort dig förtjänt av deras respekt där inne då du 1: Brutit mot lagen och är där för att du inte respekterar lagar och regler (du vägrar fortfarande berätta vad du gjort... Hur du blev behandlad där inne kan hänga ihop med ditt brott!) och 2: du inte verkade respektera de som var där för att ta hand om dig!
Du måste sluta gnälla och inse att du är fel ute här. Sluta gnälla och gör något bättre av ditt liv så du inte hamnar i fängelse igen!
Gökboet (originaltitel: One Flew Over the Cuckoo's Nest) är en roman av Ken Kesey, skriven 1959 och utgiven 1962. Boken utspelar sig i ett mentalsjukhus i Oregon, USA och kan betraktas som en studie både över institutionsmiljöer, över människan som sådan och över samhället. Historien berättas av Chief Bromden, en indian som låtsas vara dövstum, som innehar huvudrollen i hela berättelsen.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:42:07 följande:
Nä, det är ingen troll-tråd, hon har klagat så himla mycket redan på andra forum. Och hon är inte oskyldigt dömd heller.
Jag har aldrig sagt att jag är oskyldig. Varför hittar du bara på saker? Det kan du bli anmäld för.
AndreaBD skrev 2019-03-06 09:57:34 följande:
DU var INTE oskyldig. Så du kan inte ursäkta dig med sånt.
Min poäng är att en del är oskyldiga, därför borde alla bry sig om hur det är i fängelser.
då
AndreaBD skrev 2019-03-06 10:18:10 följande:
Över samhället SOM DET VAR DÅ! På 50-/60-talet i USA. Är det på samma sätt nu, i Sverige? Gör vi lobotomier på folk?
Som sagt, Gökboet är en pjäs som spelas på teatrar över hela världen än idag, du fattar bara inte varför. Läs om Gökboet på Wikipedia.
Ni är så korkade att det inte ens går att föra en vettig diskussion med er.
Google is your friend.