• Tiinuli

Ivf plussare

Hahah okej va skönt att veta att jag är inte ensam om med vikten :)

Jag har tyvärr inga så lösa kläder förutom mjukis och tror det skulle inte vara så accepterad att gå i dem 24/7 :D så ja får väll köpa ett par svarta jeans i större model då innan kan gå över till mamma kläder förhoppningsvis :)

Jag resunerade precis som du med vikten och graviditeten :)

• Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-13 14:25:06 följande:

ruvardag 21 idag och dag 33 i cykeln. rejäl molvärk och ömma bröst .ingen mens :) :) ska testa imorgon på alla hjärtans dag :) är så nojig

Låter väldigt lovande :)

Håller tummarna, blir en fin alla hjärtansdag present isf.

:) <3

Jag meddelade min klinik idag och dem svarade att skulle boka in vul hos min hemmagyn där jag gick för hormonbehandlingen samt vul kontroller då själva kliniken är långt bort
  • Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-14 16:39:58 följande:

gick ju bra det här :) tror knappt det är sant efter alla motgångar vi haft , ska på tidigt vul i mars. överaskade mannen och slog in i paket att han skulle bli pappa. är idag i v5

Men stort grattis det gick ju jätte bra :) har du haft några känningar?

Jag gjorde typ samma, det blev sambos alla hjärtansdags present <3

Vi ska på vul den 26.2, ganska tidigt tycker jag så hoppas det går bra då
  • Tiinuli

Jag har fått veta att ska på tidig vul den 26.2 , kommer att vara i vecka 7 då... är inte det lite för tidigt?

När har ni andra vul?

• Tiinuli

Ät nu i vecka 6, inga symptom ALLS! Blir så orolig så håller på flippar ur! Läser överallt hur i vecka 6 borde man börja få ont i brösten och att dem flesta har morgon sicknes :( alltså typ Pampers osv sidor, men jag har absolut nada, zero, noll känningar!

Hur i helsikke jag ska kunna slappna av när jag inte ?följer det normala??

• Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-17 12:00:14 följande:

Jag känner heller ingenting. Förra gången jag var gravid var det precis samma men då sa min barnmorska att det vanligaste är att man mår helt som vanligt men det är ingen som går runt och säger att man mår som vanligt utan det är dom som mår dåligt som hörs. Därför man gärna tror att man måste må illa, fast det i själva verket är en liten del av alla gravida som faktiskt mår illa. Så försök njut av att du mår bra :)

Mm kanske det men står faktiskt även på dem flesta gravid sidor också om massa symptom vecka till vecka som just gör mig orolig, borde då åtminstone dem sidorna säga så att dem flesta inte känner nått? Men men detta är inte så kul att gå och undra jämt :( hade varit lättare att hantera med massa symptom och illamående för då hade man vetat att det finns massor med grav hormoner i kroppen ... ah denna eviga väntan
  • Tiinuli
    vinterbebis12 skrev 2018-02-18 22:19:34 följande:

Kul med fler IVF- gravida! Jag hänger gärna på här. Testade idag svagt positivt på RD4 efter FET med blastocyst. Var min trettonde (!) insättning och om allt går fortsatt bra - min fjärde graviditet (om jag räknar bort två sk kemiska där mensen kommit precis innan testdag trots positiva test) och mitt tredje barn. Dock är jag långt ifrån lugn då jag har mer än en vecka kvar till första milstolpen TD.

Grattis till plusset :)
  • Tiinuli
    Chicago skrev 2018-02-19 09:57:32 följande:

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

Grattis till plusset :)

Ja det är svårt att slappna av då man har kämpat så hårt för att få plus på stickan så det är klart man oroar sig :(

Det är ju jobbigt att inte veta hur det går såhär tidigt och så kan man inte påverka det så mycket heller än att leva hälsosamt.

Jag har knappt eller nej, jag har inga känningar vilket gör mig extremt nervös om allting verkligen ligger rätt till... hade ma förra våren så det är känsligt.

Jag har tyvärr inga magiska knep att ge dig då jag själv är lika nojjig :(

Jag plussade dag 7 med 5 dagars och detta är ivf nr.2 , denna gång dock fick vi 3 st till frysen vilket känns lite bättre om denna skulle inte lyckas.

Jag har tänkt ta ett till test med veckor så kanske kan se om hormonerna ökar iaf. Tog sist den 14.2 och stod det 2-3 veckor så borde väll stå 3+ sen, så tänker jag så kanske kan lugna nerverna lite :)
  • Tiinuli
    Azerp skrev 2018-02-19 10:59:50 följande:

Hej! Hoppar oxå in här:) Hade TD i lördags men plussade i onsdags. Kontaktade nyss kliniken och meddelade resultat.

Blev lite förvirrad då hon sa att jag ska börja med lutinus IGEN, även fast jag fått instruktioner att sluta på testdagen. Någon mer som fått såna instruktioner? Jaja jag gör ju såklart som dom säger men det kändes ju jättejobbigt då de inte är favvotabletterna direkt. Har ni kontaktat barnmorska för inskrivning?

Jag har glömt fråga hur skulle göra med dem men som har läst så är det bra att ha dem som stöd för progestron produktionen i början. Jag har vul 26.2 och efter det får skriva in mig om allt ser bra ut. Skit nervös.
  • Tiinuli
    Chicago skrev 2018-02-19 14:58:08 följande:

Tack!

Vad tråkigt att få missfall, i vilken vecka var du i då? Kan inte föreställa mig hur hemskt det är...

Jag fick också en 5 dagars, den 30/1. Har 3 stycken kvar i frysen, och som du säger, man får vara glad för det. Men det är alltid en sådan väntan, först för att få ägglossning, sedan ruvningen och sedan börja om eller få ett plus.

Jag gjorde som du ska göra, förra söndagen visade stickan 2-3 veckor, i söndags (igår) visade den 3+ veckor, så det har ju ökat. Kommer förmodligen göra gravtest varje vecka tills vul.

Ja, det där med känningar, det finns ju dom som inte känner något, men det har du ju redan läst om, men jag förstår, man vill ha ALLA känningar som finns. Ge mig lite illamående, det gör inget liksom!

Tack , jag va i vecka 11 så det kändes hemskt, nästan över det där magiska 12 veckors linjen...

Men annars har vi lite lika resultat då :)

Amen för väntan men ändå tusen gånger lättare och snabbare än hela ivf processen ju. Jag hörde med kliniken tom. Innan jag plussade hur det skulle bli om det inte tog sig nu och hade fått börja direkt med ägglossningstest efter blödning så myyycket snabbare än att vänta 2 cyklar o sen börja med sprutor så försöker tänka positivt :)

Våran första ivf lyckades ju inte och andra omgång fick avbryta så det varit låååånga väntan till där jag är nu.
  • Tiinuli

Hur mår ni alla här :)

Jag är nu i vecka 6 snart 7 och har fått liiite ömma bröst och anar illamående om jag är hungrig men annars ingenting, så mår bra förutom att nojjar mig om allt är bra med bebben.

Har bokat vul nästa måndag så jätte nervös!

• Tiinuli
    snuttjohan skrev 2018-02-27 17:22:52 följande:

Vilken vecka är du i när du gör VUL? Jag fick tid i vecka 8+3. Vid min förra graviditet gjorde jag i 7+2. Har inga symptom ännu vilket jag inte hade förra gången heller sen började jag må riktigt illa i v 8-12.

Jag har varit vul nu och det va då i vecka 7 6+3

Allt såg bra ut och hjärtat slog. Fick en ny tid sen 16.3 men funderar på om kan flytta den till tidigare då jag har inte längre några känningar alls :(

Hade ömma bröst och illamående en vecka sen försvann allt :( så orolig
  • Tiinuli
    snuttjohan skrev 2018-03-04 08:57:57 följande:

Förstår att du är orolig men säkert ingen fara!! Har för mig att symptomen kunde komma o gå lite i början. Varför fick du en ny tid så pass snart? Då kan man alltså se hjärtat så tidigt om 6+3. Hon som bokade in min tid sa att de tidigast gör i den vecka som vården räknar som v8 dvs 8+0 till 8+6.

Jag hoppas verkligen det men så svårt att inte oroa sig :(

Var gravid ett år sen och då va på vul V8 sen konstaterades MA v 11 och skrapades så tror dem är extra snälla och vill följa upp. Min gyn bokade så tidigt , tyckte själv också att kanske det skulle inte synas nått så tidigt men det gjorde det. Men tror vi som gör ivf har tidigare vul ?
Svar på tråden Ivf plussare