Omplacering, början på avsked?
Hej alla!
Det är så att jag kanske är nervös i onödan, men jag är en person som kan bli överkänslig eller känna av saker. Ibland stämmer magkänslan och ibland inbillar man!
Jag jobbar inom kommunen och har jobbat där sen 3 år tillbaka. Har aldrig fått klagomål förut och det sa min chef på mina 3 senaste lönesamtal. Det är ingen som har pratat illa om mig nånsin. Jag har känt mig omtyckt och gör det fortfarande.
Tyvärr har jag nog kommit i en liten konflikt med en kollega som är väldigt nära chefen. Det är rent sagt en skitsak som vi hade 2 olika åsikter om.
Det verkar som att chefen vill omplacera mig eller hade fått förfrågan. För att få en nytändning och behöva det.
Har fått höra genom rykte att hon har fått till sig av någon att jag inte är lika bra som förut och att jag är slapp med en uppgift. Dock är jag inte ensam om den uppgiften utan 3 st till och jag vet att jag gör mer än dom och har bevis på det också. Men på något sätt så är jag lätt att säga till för att jag är en väldigt snäll och blyg person som mestadels bara vill jobba o sköta mitt jobb. Om något är fel som jag vet om så tar jag aldrig upp det med den personen. Nu är det så att jag och dom har samma arbetsuppgifter men eftersom jag är för snäll så känns det som att man kan säga/tycka vad man vill till mig för jag säger aldrig ifrån.
Hur ska man tolka detta? Jag är väldigt orolig att få sparken eller vill chefen bara mig något väl? För jag har läst nu senaste tiden att man aldrig kan sparka någon utan att en omplacering görs nytt. Kan en chef vara så fräck utan att förvarna mig?
Jag funderar på att vara lite egoist och lägga upp vad jag har gjort här och sen höja upp mig själv. Visa att detta har jag gjort men inte mina kollegor som har samma arbetsuppgift.
Bör jag vara orolig? Jag är kommunanställd och det ska ju vara "säker anställning".