Inlägg från: Anonym (tjejpåbc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjejpåbc)

Ni tjejer på BC!

Är det nån tjej här inne som har hittat nåt vettigt på bodycontact? 

Jag blev medlem där i hopp om att hitta en kk/fwb, men det tar ju så mycket energi att sålla, så otroligt mycket mail som man får. Ett lyxproblem kanske... 

Hur gjorde ni för att välja ut? Jag är i läget att jag har hittat några intressanta men för att kunna veta om de verkligen är det måste man ju skriva mer med dem.
    Och jag har inte tid att skriva med typ 10 olika personer, och alla vill ses direkt! Jag kan ju inte boka in hela veckan med olika dejter... 

Sen ibland märker man snabbt om det inte är ens "typ" men då vet jag inte hur jag ska dra mig ur, är för snäll och har så svårt för att dissa någon.

• Svar på tråden Ni tjejer på BC!
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (hej) skrev 2018-02-11 12:30:48 följande:

Du har rätt i att det rör sig om ett lyxproblem.

Varför tar du inte bara en tärning och slumpar fram en eller två av de som verkar vettiga? Efter att du har gjort detta så kan du skriva till dem och be att få fortsätta kontakten via en annan kanal.

Jag är inte transa, men ibland så hade det varit skönt att vara kvinna.

Jo så är det, men det är ganska jobbigt faktiskt. Alla vill att man svarar snabbt och jag kommer ju inte ens ihåg vad jag har frågat olika personer eller vem som är vem knappt. Sen har jag märkt att vissa blir jättesura om man inte svarar och så blockar de mig i ren protest. Så framstår man som mindre vettig pga det. 

Och om man bara fokuserar på en i taget känns det som man kanske missar några riktiga guldkorn. Vill inte att det ska vara en slump, är helt seriös med detta och vill verkligen hitta nån jag klickar med. 
  • Anonym (tjejpåbc)
    MR Z skrev 2018-02-11 12:52:49 följande:

Vilket riktigt Lyx problem!

Men om jag får svara som man så skulle jag hälst vilja träffa en kvinna som har samma sexuella preferenser som mig. Som jag kan matcha med i sänghalmen.

Antar att dom 10 inte har det.

Mitt förslag är att sätt samman några frågor utifrån dina preferenser och skicka till dom. Då kan du sålla bort några relativt snabbt. Sedan får du lägga tiden på att skriva med dom andra.

Om du bor i Göteborgs trakten så kan du sända meddelande till mig....... har precis regnat mig på BC för att söka efter kk..... men som man är det nog svårare :) att hitta någon ....

Då kanske du är en av dem som skrivit till mig... ;)
    Tack för tipsen! Det var en bra ide ju:) 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Been there) skrev 2018-02-11 15:27:02 följande:

Hängd mkt på BC under min singelperiod och måste säga att mina absolut bästa sexerfarenheter är genom män jag träffade just där.

När jag anmälde mig fick jag 300 mail på 15 min.

För min del räckte det att se inledningen av mailet för att se om det ens var värt att öppna och läsa vidare. Jag sökte män med stil, smarta snygga män med humor. Hade enligt dom jag träffade en presentation som stack ut, samma sak med bilden. Killar med bild på sitt kön rök direkt! Hade ca 3 stycken som jag träffade regelbundet i ett par års tid, lärde mig mkt om mig själv och sex och hade aldrig velat vara utan den tiden :)

Exakt så vill jag ha det. Och det är lite den typen av män jag söker. Tycker ändå det är svårt att veta vilka i mängden som lever upp till detta. Menar du bild på kön överhuvudtaget? För det har ju i princip alla i sina album..
    Hade dessa män som du hittade också en lite mer fördjupad presentation? Tycker det är svårt att få en bra bild då de allra flesta som jag läst knappt skriver nåt, Typ söker "en trevlig tjej" sen stå det inget mer. Och vad skrev du i din? 
  • Anonym (tjejpåbc)
    MR Z skrev 2018-02-11 14:22:01 följande:
    Det är ju tyvärr så i hela den svenska dating värden att tjejet/kvinnor bara sitter och väntar på att killar/men skall svara på deras "annonser". Så blir dom sura när dom får "massa" svar och ingen är drömprinsen.

Har utnyttjat Tinder nu lite och matchat med några...... men inga meddelande från kvinnorna. (har provat några gånger genom år och samma sak). Bästa är nör dom skriver att dom är feminister och för jämstäldhet...... ha ha ha säger jag bara.

Tjejpåbc kör ditt race!!!!

Jag tycker om när ni vet vad ni vill och tar för er !
    Jag skulle inte tveka att skriva till en man som intresserar mig. Och sur blir man inte för att man får mail, men när man får sura miner för att man inte svarar, ja då är det inte så kul. För jag tycker nästan det är värre att svara på "hej hur är det?" och sen tror killen man är intresserad. Och om 10 skriver samma sak kan man inte vara så snäll att man svarar bara för artighets skull. 

Tråkigt att tjejerna inte har visat intresse efter att ni matchat. Kanske blygsel? 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Kille på bc) skrev 2018-02-11 13:52:21 följande:

Jag ska lyfta ditt problem än högre o djupare.

Du som tjej blir nermailad pga att du är unik men gör helt rätt. Du är unik för att du som tjej gör en egen sökning för att bota din helt naturliga kåthet. Men andra tjejer är lika kåta men som fegisar i denna könsgruppen väljer att inte själva ragga utan istället spela pryda och låta sig bli uppraggade som alltid och därför är dom loosers. Varför? Jo om de som dej satt ut en annons med kravlista så hade de kunnat få just vad som passar er, istället för att låta er bli uppraggade och därmed finna ett stolpskott. Tänk om den feminina kåren hade kunnat i jämstäldhetens o förnuftets namn annonsera som du så hade du inte varit unik och överöst med mail.

På bc ska du se till att dina chattpartners inte raderar chatthistoriken vid varje medelande för att lättare minnas vad som sagts. De du sen hyser mer förtroende för kan ni fortsätta chatta med över kik istället.

Du har rätt i det, man blir unik bara genom sitt kön. Sen anledningarna till det kan nog vara många. En kvinna är inte lika fri i sin sexualitet som en man helt enkelt. Det är tyvärr inte alla som anser att det är något positivt med en kvinna som aktivt söker efter sex. 

Ofta är första frågan om man har kik. Och där känner jag att jag vill lägga till de "utvalda" och inte alla. Få har tålamod att "lära känna" varandra lite först på bc. Men jag får kanske göra så att jag sållar bort dem som är för ivriga. Det handlar ju även om en säkerhetsgrej. Man vet aldrig vem som är där på andra sidan skärmen och då vill man få lite mer kött på benen innan man tar nästa steg. 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Fia) skrev 2018-02-11 23:39:07 följande:

Registrerade mig där för några år sedan (kanske 4?), trots att jag hade en minimal presentation där det i princip stod att jag inte var intresserad av att träffa någon nu då jag inte än var helt säker på om och i så fall vad jag sökte samt helt utan bilder fick jag en sådan extrem mängd meddelanden så fort det syntes att jag var inloggad att jag tillslut inte längre orkade. Försökte vara artig och läsa och i alla fall svara kort till alla som i alla fall inte var rakt av otrevliga redan i första meddelandet, men det var så mycket att det tog mig flera timmar varje gång jag var inloggad (för ju längre jag var inne desto längre syntes det jag var inloggad antar jag och mer och mer meddelanden ramlade in - antar det var därför för det var i alla fall något lägre frekvens per tid när jag var offline) - lägg dessutom till alla de som skickar fler och fler (och ofta arga och otrevliga meddelanden om hur hemsk man är som inte svarat eller inte svarat så som de önskade) om man inte hann med tillräckligt fort (det tar faktiskt en stund att i tur och ordning beta av flera hundra meddelanden). 

Lägg ner alla påstående om kvinnor som bara "sitter och väntar på att bli kontaktade" - det fanns inte på kartan att jag överhuvudtaget skulle ha tid att själv kika runt och kontakta någon (som var min ursprungliga tanke). Några trevliga hade jag lite kontakt med ett tag med meddelanden men allt det rann ut i sanden och det blev inget pga den otrevliga upplevelsen att bli så spammad. Det är verkligen inget "lyxproblem", det känns bara hemskt stressande och man vill bara fly. Alltså slutade mina BC äventyr med inget och har inte loggat in på många år. 

Kan bara tänka mig hur illa läget kan bli för de som har bilder och är lite yngre - jag var alltså ungefär 35 och helt utan bilder och en profil som sa jag inte ville träffa någon och blev ändå nerspammad så illa jag kände mig tvungen att inte logga in mer. 

Så antar att det enda råd jag kan ge är att våga vara oartig nog att inte läsa/svara på allt, önskar jag hade bättre råd. 

Exakt så! Blir jättestressad när jag loggar in. Hade varit skönt att få söka runt lite själv och skriva med någon som verkligen intresserar. Men precis som du säger, just när man loggar in spammas man ju. 

Jag har inte heller bild och kan bara tänka mig hur många mer mail man skulle få om man hade det. Jag svarar inte på de som inte låter intressanta, att du orkade! Det blir bara en ond cirkel. Om man artigt svarar tex att man inte söker någon som är gift, då svarar de och försöker övertala en ändå. Då är det lika bra att inte svara. 

Om jag hade vetat detta innan så hade jag varit mycket mer selektiv direkt, nu har jag ett antal på kik som jag bara vill avsluta kontakten med, men vet inte vad jag ska säga haha. 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Been there) skrev 2018-02-11 20:37:00 följande:
    Mitt råd är att titta på hur dom skriver, att dom är intresserade av DIG och inte bara av att ligga.

Ja, precis bild på kön överlag gick bort. De killarna jag träffade hade en påklädd bild, kostym eller en mer sensuell bild på tex överkroppen, lite mer smakfullt.

Jag har ett jobb där ?allt? har med utseende att göra och jag skrev att jag är ytlig, man ska vara hel och ren och gärna ha ett intresse inatt hålla sig snygg. Det märks vilka som är desperata, var många killar son skrev om och om igen men som jag aldrig svarade.

Skrev nog ganska länge innan jag träffade en kille och det fångade nog deras intresse ännu mer och då blev det lite mer spänning när man väl träffades. Vissa hör av sig än idag för att kolla om jag blivit singel än :)

Tänk noga igenom din presentation och vad du söker, jag var brutalt ärlig (har svårt att säga nej i vanliga fall) men här får man säga nej! Lägg upp en snygg bild, sensuell, lite lyxigt som får de där killarna med det lilla extra att stanna upp ;)
    Tycker det känns bättre att skriva ett tag innan så man verkligen blir intresserad och VILL ses. Vissa som jag har fått kontakt med verkar så ointressanta, bara genom hur de skriver, jag märker ganska snabbt ifall de tilltalar mig bara genom språket. Man märker att vissa är desperata för de skriver till mig endast för att jag är tjej i rätt område, och inte för att min presentation intresserar dem! De söker liksom vad som helst bara de får ligga känns det som :/ 

Sen vissa som tjatar om massa bilder.. Är det ett varningstecken tro? Förstår att man vill se hur den andre ser ut, men när de vill ha massa bilder och naket direkt.. Jag vill inte skicka nakenbilder direkt till alla jag snackar med. 
  • Anonym (tjejpåbc)
    IsDimma skrev 2018-02-11 19:05:10 följande:

Jag träffade min sambo på bc för snart nio år sen. Vi har bott ihop åtta år nu.

Han stack ut med sitt första mail till mig. Det räckte för att jag skulle gå in på hans profil, där han hade bra bilder och en väl genomtänkt profiltext. Den var lagom lång och han väckte ett intresse hos mig med den texten. Idag när jag känner honom väl kan jag tänka mig att han skrivit på den många dagar! För han är sån.

När vi sen väl började skriva var han sådär lagom på, inte vilja ses imorgon (kan iofs beror på att han visste att jag bodde utomlands) men ändå visade ett intresse. Vi är både han och jag duktiga på att skriva. När jag väl flyttade hem efter ett halvår så kände jag honom ganska bra vid det laget trots att vi inte hade träffats.

Och det är en skatt att ha kvar dessa mail

Så fint <3 Kan inte vara det lättaste forumet att hitta något seriöst.. Kul att ni har kvar dessa första mail :) 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Been there) skrev 2018-02-12 15:44:27 följande:
    Såna killar dissade jag direkt. Dom jag träffade bodde faktiskt allihopa minst 15 mil bort. De reste mkt i jobbet och ville väl ha nån att träffa just då. Sen blev det lixom bekvämt så då kanske de stannade nån dag/natt extra eller åkte en omväg till min stad just för att träffa mig så dom träffade jag tills jag började dejta :) (ca 2 års tid)

Nej, skicka inga nakenbilder direkt utan skriv ett tag först, man lär sig snabbt se om dom ör desperata. Gå sen över till kik.
    I det här fallet har jag redan börjat prata på kik, och de är väldigt på och vill ha bilder och naket. Den ena har jag tänkt dissa för han är alldeles för jobbig, men den andra är lite charmig, men har lite svårt att läsa av honom... Jag vet inte om han bara är ivrig eller om han är desperat.
Svar på tråden Ni tjejer på BC!