• Anonym (ts)

    Jag blir så oerhört störd av "man" istället för "jag"...

    Fullkomligt avskyr när människor säger "man känner ju... Man tycker att.... Man vill..." o.s.v.

    När det ska vara JAG!

    Finns det fler?

  • Svar på tråden Jag blir så oerhört störd av "man" istället för "jag"...
  • Anonym (Jaha)

    När det pratas om någon ospecifik individ eller människor i allmänhet, inte "jag", "du" eller han som sitter vid border där borta, så är det fullt acceptabelt att säga "man". Ingenting som skrivs i mer formell text men t.ex. här, på familjeliv, så får du nog komma över din irritation.

  • Nimzay

    Tycker för min del om att säga/skriva man. Man man man...{#emotions_dlg.djavulsk}Tungan ute

    Fast ibland kan det väl låta lite knäppt, beror väl ganska mycket på sammanhanget tänker jag...

  • Deceree1

    Du, nåt som ännu värre är när nån säger du! Om jag möter en person som börjar berätta om sitt jobb, och säger - du hinner inte ta lunch heller för det är så stressande, sen ska du hinna med både blablabla och sen måste du gå igenom blablabla.

    Jag hatar när folk pratar så. Vaddå du! Det är väl inte mitt jobb vi pratar om. Sen finns det en kategori till! Dom som pratar om sig själva i tredje person. Erika heter hon som står mitt emot mig och pratar om dit jobb. Hon säger - o nej det kan inte Erika göra. Eller - då tänkte Erika att det blev fel.

    Jag kanske förklarar dåligt men jag vet vad jag menar.

  • Jesus666
    Salmiakk skrev 2018-02-11 15:13:45 följande:

    Du måste ha ett underbart liv som känner att det är värt energin att bli arg över nåt dyligt

    Jag avundas dig!


    Snarare patetiskt liv.
  • HelaGotland
    Anonym (ts) skrev 2018-02-11 15:12:30 följande:
    Fullkomligt avskyr när människor säger "man känner ju... Man tycker att.... Man vill..." o.s.v. När det ska vara JAG! Finns det fler?

    Man ska inte bli sur över småsaker, det är inte nyttigt. Nä, om man skulle ta och börja motionera, läsa en bok eller annat vettigt? Idag åt jag upp vår påse chips, men min sambo vet inte om det. Nåja, det man inte vet om mår man inte illa av
  • SofieJ

    Man är ju en sån som gärna använder man istället för jag där det är applicerbart.

Svar på tråden Jag blir så oerhört störd av "man" istället för "jag"...