• Anonym (Deodeo)

Vilken är den bästa deodoranten?

Vilken är, enligt din erfarenhet, den bästa deodoranten för kvinnor?

Själv tycker jag att Dove och absolut torr suger (Av Dove blir jag blöt och får en doft som är en blandning av svett och parfym och absolut torr får jag illaluktande torrsvett av)

Jag är så himla svettig efter förlossningen :/

• Svar på tråden Vilken är den bästa deodoranten?
  • Anonym (. Y .)
    Anonym (Deodeo) skrev 2018-02-12 00:26:16 följande:

Vilken är, enligt din erfarenhet, den bästa deodoranten för kvinnor?

Själv tycker jag att Dove och absolut torr suger (Av Dove blir jag blöt och får en doft som är en blandning av svett och parfym och absolut torr får jag illaluktande torrsvett av)

Jag är så himla svettig efter förlossningen :/

NEUTRAL DEO ROLL ON:

För att den innehåller MINST antal Ingredienser.

AXE FÖR MÄN:

FÖR ATT DU INTE KOMMER LUKTA EN DROPPE SVETT

HUR/VAR/NÄR?

Min var slut så jag gick in i min brors rum och sprayade AXE i armhålan. Bästa deodoranten jag nånsin använt!

Jag använde manliga spraydeo i många år tills jag en dag fick veta VAD deodorant är.

Då började jag med Neutral.

Men om jag skulle iväg på båt extremt viktigt där "appearance is everything" hade jag tagit axe deospray
  • Anonym (Deodeo)
    Anonym (. Y .) skrev 2018-02-12 00:32:31 följande:

NEUTRAL DEO ROLL ON:

För att den innehåller MINST antal Ingredienser.

AXE FÖR MÄN:

FÖR ATT DU INTE KOMMER LUKTA EN DROPPE SVETT

HUR/VAR/NÄR?

Min var slut så jag gick in i min brors rum och sprayade AXE i armhålan. Bästa deodoranten jag nånsin använt!

Jag använde manliga spraydeo i många år tills jag en dag fick veta VAD deodorant är.

Då började jag med Neutral.

Men om jag skulle iväg på båt extremt viktigt där "appearance is everything" hade jag tagit axe deospray

Ok, tack för svar, kanske ska förtydliga;

Jag undrar vilken som bäst både tar bort fukt och lukt.

Tillhör inte dom som undviker många ingredienser, den får gärna innehålla alkohol och annat, bara man blir torr och inte luktar svett :)

Axe funkar inte då jag inte vill lukta ?man? (är kvinna)

Alltså någon av deodoranterna för kvinnor.

Skulle kunna prova neutral (har deras schampo och balsam just nu och tycker tyvärr att det är sämst, får statiskt elektriskt hår av det och svårt att reda ut tovor :/ )
  • Anonym (. Y .)
    Anonym (Deodeo) skrev 2018-02-12 00:45:05 följande:

Ok, tack för svar, kanske ska förtydliga;

Jag undrar vilken som bäst både tar bort fukt och lukt.

Tillhör inte dom som undviker många ingredienser, den får gärna innehålla alkohol och annat, bara man blir torr och inte luktar svett :)

Axe funkar inte då jag inte vill lukta ?man? (är kvinna)

Alltså någon av deodoranterna för kvinnor.

Skulle kunna prova neutral (har deras schampo och balsam just nu och tycker tyvärr att det är sämst, får statiskt elektriskt hår av det och svårt att reda ut tovor :/ )

Du ska ju bara ta den i armhålan och där brukar folk inte nosa

De enda som vet att jag använder axe är de som sett mig gå ut ur duschen så det behöver du inte oroa dig för.

Mäns deodoranter är mycket bättre än kvinnors eftersom de svettas mer.
  • Anonym (Deodeo)
    Anonym (. Y .) skrev 2018-02-12 00:54:09 följande:

Du ska ju bara ta den i armhålan och där brukar folk inte nosa

De enda som vet att jag använder axe är de som sett mig gå ut ur duschen så det behöver du inte oroa dig för.

Mäns deodoranter är mycket bättre än kvinnors eftersom de svettas mer.

Jo faktiskt, min man. Och det doftar faktiskt om Axe ;) det är väldigt mycket parfym i den.
  • Anonym (Fräsch)

Blev tipsad om Rexona professional. Den i kartong till ca 85-90kr. Helt vansinnigt dyr. Räcker ca en månad. Är ett deostick du vrider fram lämplig mängd och applicerar. Lite underliga dofter, men den ljusgröna luktar bäst (citrus)

Helt FANTASTISKT bra! Min sambo använder den också nu och han luktar inte svett alls, trots varmt och svettigt jobb!

• Anonym (Spira)

Biotherms deo pure. Finns i både roll on och stick och jag använder stick. Överlägset bäst av alla jag provat. Den kostar men är dryg och man behöver inte gnugga in massor utan ett drag fram och tillbaka räcker.

• Anonym (G)

Niveas black/white-grej.

• Anonym (överlägsen)

Rexona är i en klass för sig själv!

Svar på tråden Vilken är den bästa deodoranten?