• Anonym (Deodeo)

Vilken är den bästa deodoranten?

Vilken är, enligt din erfarenhet, den bästa deodoranten för kvinnor?

Själv tycker jag att Dove och absolut torr suger (Av Dove blir jag blöt och får en doft som är en blandning av svett och parfym och absolut torr får jag illaluktande torrsvett av)

Jag är så himla svettig efter förlossningen :/

• Svar på tråden Vilken är den bästa deodoranten?
  • Heranell

Jag köper Bats rollon på apoteket, superbra. Den är dessutom parfymfri så den krockar inte med parfym, jag har svårt för att ha flera dofter på kroppen, använder oftast oparfymerad hudlotion också, eller väldigt svagt parfymerad.
    Bats gör att du helt enkelt inte blir blöt under armarna och då finns det ju heller ingen lukt att dölja. Den är inte särskilt dyr heller.

• Duckan

Vanligtvis kör jag med aluminiumfri deo, i detta nu Vischys, men vill jag har lite mer drag är det Rexonas spray deo jag använder.

• Anonym (Love)

Garnier. Den gröna. Svider och irriterar ej, har aldrig luktat svett när jag använt den och den doftar ljuvligt.

• Anonym (Rexona!)

Men herregud vad pinsamt att skryta om priset på en deodorant eller ett schampo. Rexona håller i flera dygn utan att det luktar eller blir blött. Att den också då är billigare än Biotherm är ju bara ett plus. Mer pengar till roligare saker. Tvivlar på att Biotherm är lika bra som Ica-Rexona.

Jag får förresten alltid komplimanger för mitt friska, glansiga hår och jag handlar mitt schampo på Ica heller.

Det är ganska omoget att vara så statusfixerad att man börjar skryta om hygienprodukter. Jesus...

• Anonym (Rexona!)
    Duckan skrev 2018-02-14 10:17:28 följande:

Vanligtvis kör jag med aluminiumfri deo, i detta nu Vischys, men vill jag har lite mer drag är det Rexonas spray deo jag använder.

Precis. Aluminium och alkohol är ju bra ingredienser i en deo. Annars kan man lika gärna ta lite kokosolja om man vill undvika allt (och det hjälper ju inte ett skit, syftet med en deo är att slippa både svett och lukt)
  • sextiotalist

Använder Bats, den bästa deon jag har haft, den räcker långt över en månad och en rollon kostar strax under 50-lappen på apoteket. Sedan vi började med den (för över 10 år sedan) så har vi inte haft någon annan

• Anonym (Spira)
    Anonym (Rexona!) skrev 2018-02-14 11:08:06 följande:

Men herregud vad pinsamt att skryta om priset på en deodorant eller ett schampo. Rexona håller i flera dygn utan att det luktar eller blir blött. Att den också då är billigare än Biotherm är ju bara ett plus. Mer pengar till roligare saker. Tvivlar på att Biotherm är lika bra som Ica-Rexona.

Jag får förresten alltid komplimanger för mitt friska, glansiga hår och jag handlar mitt schampo på Ica heller.

Det är ganska omoget att vara så statusfixerad att man börjar skryta om hygienprodukter. Jesus...

Skryta om priset? Statusfixerad? Vilken konstig tolkning du gör

Till att börja med är det ju ingen i omgivningen som vet vilken deo jag använder, det enda de vet är att jag inte luktar svett....Att jag väljer Biotherm beror ju på att jag testat mig fram till det. Otal mer eller mindre billiga deo och även dyrare tills jag fann Biotherms. Nu har jag tydligen missat en speciell från Rexona som är hälften så dyr och då tänker jag såklart testa den.

Status skiter jag högaktningsfullt i, däremot är kvalité viktigt.
  • EvaBolin
    Anonym (Deodeo) skrev 2018-02-12 00:26:16 följande:

Vilken är, enligt din erfarenhet, den bästa deodoranten för kvinnor?

Själv tycker jag att Dove och absolut torr suger (Av Dove blir jag blöt och får en doft som är en blandning av svett och parfym och absolut torr får jag illaluktande torrsvett av)

Jag är så himla svettig efter förlossningen :/

Absolut torr är helt fruktansvärd. Jag kan inte sova med den. Huden blir röd och irriterad. Det bränner och svider. Hemsk upplevelse. Jag var också jättesvettig under armarna. De flesta deodoranterna rann av... Min räddning blev när jag gjorde en svettbehandling med botox på Svettkliniken i Stockholm förra året, svettklinikenstockholm.se Då slutade jag svettas onormalt mycket och kunde använda deo igen. Man får inte göra svettbehandlingen när man ammar. Men det kanske du inte gör längre?
  • Anonym (A)

Använder Nivea, tycker att den är bra.

• flygrl

Alternerar mellan Rexona Shower Fresh och Dove Clean Comfort, den sist nämnda e visserligen en herr deo men jag tycker den känns ganska unisex i doften och den e verkligen effektiv.

Svar på tråden Vilken är den bästa deodoranten?