• Anonym (Den bittre mannen)

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Ja jag har blivit bitter. Ständigt får jag avslag från tjejer på dejting - sidor, ingen som vill prata, ingen som gillar min profil, ingen som svarar (ok 1 på 20 kanske men det är ju väldigt dåligt)..De är som att det är lönlöst att vara med på dejting - sidor, och nu när jag börjar bli bitter så går det ännu sämre för det kommer smitta av sig när jag nät - dejtar.

Hur blir jag mindre bitter? Och hur kan jag få bättre lycka på nät - dejtingen?

• Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?
    SofieJ skrev 2018-02-14 01:27:04 följande:
    Jo. Och omoraliskt. Jag är övertygad om att du kan hitta en tjej som vill ligga med dig utan att du behöver betala för det.
    Ja! Jag avskyr sexköp och allt därikring!
    Anonym (Mongo) skrev 2018-02-13 14:10:21 följande:

Sluta särskriva nätdejting så ska du se att allting ordnar sig.

Lycka till!

Det ska skrivas så då det är två olika ord.
    Anonym (Rocky) skrev 2018-02-13 14:43:02 följande:

Har hållit på med nätdejting ett tag. Skrivit om och ändrat min profil ett par gånger. Men mycket har redan sagts här som verkar som ganska goda råd.  

Har du humor? Skriv inte att du har det, skriv något som är roligt och upplyftande i din profil istället som man förstår det.  

Den formen av presentation är det nog som jag känt funkat bättre. Inte någon stolplista som ett CV. Utan en kort historia som speglar vem du är och vad du vill, och använd den och berätta om vad du söker och vem du är. Skriv det inte först och främst. 

Mystik, är vad man vill åt. Med andra ord vill du skriva vad du önskar men utan att sätta det specifika ordet för det, för att skapa intresset för den som läser att vilja veta mer. 

Det är väl lite av den erfarenhet jag har av det hela. 

Ok det är bra tips. Många som skrivit det också - inte CV-form. Ja jag har humor, men det märks inte förrän jag börjar umgås med folk. De brukar då skratta åt mig, men jag vet inte alltid varför men jag säger nåt och de kan börja skratta åt hur jag uttrycker mig.
  • SofieJ
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:35:05 följande:

Det ska skrivas så då det är två olika ord.

Nej, det ska skrivas ihop, alltså "nätdejting", men tror inte att det är därför du har dåligt med tur på dejtingsidorna...
    SofieJ skrev 2018-02-14 01:43:28 följande:
    Nej, det ska skrivas ihop, alltså "nätdejting", men tror inte att det är därför du har dåligt med tur på dejtingsidorna...
    Jaha... nä det tror jag inte, och men man får väl skriva hur man vill bara den andre förstår en.
  • SofieJ
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:48:56 följande:

Jaha... nä det tror jag inte, och men man får väl skriva hur man vill bara den andre förstår en.

Det tycker jag med :)
  • Anonym (Blomma)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:32:35 följande:

Ok jag förstår. Det är bra ideer. Tack Kör och glad. Jag är väldigt kreativ som person, skriver, målar, gör musik allt möjligt, men också väldigt mycket prestationsångest så därför är jag helt handfallen när jag ska skriva en sån här profiltext. Det är ju där jag behöver ta fram kreativiteten!

Kanske jag kan skriva den som att jag är en annan person, eller att det är till någon annan eller för något annat. Då kanske det släpper. Det måste gå komma på nån bra teknik!

Det brukar funka för mig att tänka "om jag vore en tjej med superbra självförtroende som utstrålar trygghet i mig själv, hur har jag skrivit om mig själv då?"

Så man utgår från ens nästa person. När man fantiserar vad man är blir man tillslut den personen för man börjar handla som den och bete sig som den.
  • Anonym (Blomma)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:17:05 följande:

Jag är dessvärre tveksam i mitt fall. Något är galet med min profil!

Kan det va att jag som du skrev förut, beskriver mig själv hur jag är om sånt som andra endast kan avgöra. Jag skriver att jag är snäll och omtänksam, för jag har läst att kvinnor vill träffa män som är snälla och inte behandlar dom illa. Helt naturligt ju. Men de kanske tror att jag HAR dem problemen när jag är tvungen att berätta att jag är snäll och vänlig.

Exakt , det var en bra insikt. Radera alla övertygelser om hur du är, låt kvinnorna se det själva :)
  • Anonym (Blomma)
    Anonym (Kär och glad) skrev 2018-02-13 22:52:20 följande:

Han ska absolut sluta kontakta tjejer på dejtingsidor om det gör honom bitter, för bitterheten kommer att lysa igenom direkt ändå.

De män som inte ger ett desperat intryck, utan ett lättsamt och avslappnat och lagom intresserat intryck, är de som lyckas bäst i nätdejting. Män som törs visa intresse, men som inte tigger om uppmärksamhet, utan bara håller sig framme.

Det är ett mindset som avspeglas i allt man skriver på en dejtingsida, och det är helt avgörande.

nbsp;

Detta var right on spot.

Sökande män sänder ut en energi som desperata det går inte att dölja det. De är roliga att prata med men de ser dig som barn ser godis, man kan känna hur ögonen förstoras

och hur stressade nervösa de blir.

Du ska vara en man som inte söker, som kanske bara slött surfar och en vacker dag möts av något intressant, ungefär den attityden ska du ha.

Och balansen mellan att vara dryg och att inte vara desperat efter godis är hårfin. Hitta lugnt i dig.

Vi tjejer känner av din energi.
  • uuunn
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:21:54 följande:
    Är inte sexköp olagligt?
    Nej, inte om det sker i ett land där det är lagligt (vilket det är i de flesta länder).

Jag var själv skeptiskt till sexköp innan jag provade själv pga all vinklad propaganda man matats med i Sverige.
    Nu har jag en annan syn på saken och tycker det är jättebra. Det fick mig att slippa tråna så mycket efter sex.
    Hade fler män gjort det skulle det inte varit så mycket desperat raggande på dejtingsidor eller så många oseriösa som bara letar ons, utan män skulle kunna slappna av och koncentrera sig på relationsbiten istället och kvinnor skulle slippa bli spammade av 200 meddelanden om dagen.

Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?