• Anonym (Den bittre mannen)

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Ja jag har blivit bitter. Ständigt får jag avslag från tjejer på dejting - sidor, ingen som vill prata, ingen som gillar min profil, ingen som svarar (ok 1 på 20 kanske men det är ju väldigt dåligt)..De är som att det är lönlöst att vara med på dejting - sidor, och nu när jag börjar bli bitter så går det ännu sämre för det kommer smitta av sig när jag nät - dejtar.

Hur blir jag mindre bitter? Och hur kan jag få bättre lycka på nät - dejtingen?

• Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?
    BigJohn skrev 2018-02-15 15:59:16 följande:
    Fast kanske hälften av alla är i en relation i den åldern och då använder man ju inte dejtingsajter.

Av den hälft som återstår blir det ju då ungefär en tredjedel av singlarna som är på nätet, det är ju rätt många i alla fall.

Fast färre än vad jag trodde, och framför allt är det ju väldigt få som får till relationer på det sättet verkar det som.
    Ja just det, det är ju fler som är singlar vid 16-25 antagligen.

Jag kan tänka mig att många tjejer avskräcks för att det är för många oseriösa creeps, och män tröttnar för att de får sällan svar. Dejtingsidorna borde göras om på nåt sätt.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 15:20:41 följande:
    16-25 år enligt länken ovan. Det blir mindre vanligt ju äldre man blir.
    Stämmer inte alls med min erfarenhet på de sajter jag varit aktiv på. De allra flesta är ensamstående singlar i medelåldern eller kufar (ursäkta uttrycket) som aldrig fått till något längre. I tonåren har man fullt upp med att ligga och festa.
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-15 16:34:58 följande:
    Stämmer inte alls med min erfarenhet på de sajter jag varit aktiv på. De allra flesta är ensamstående singlar i medelåldern eller kufar (ursäkta uttrycket) som aldrig fått till något längre. I tonåren har man fullt upp med att ligga och festa.
    Det kanske stämmer på dig men inte på mig och mina vänner.

Ingen fara, att bli kallad kuf är en komplimang :)

Men även på 2000-talets början så var det vanligt att dejta på nätet, men via chattklienter då eller chattsidor.

Men eftersom Match och Mötesplatsen mm kostar så är det troligare att yngre kör med Tinder eller Happypancake.
  • Fjäril kär
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-15 12:37:43 följande:

Man söker väl efter det som intresserar och tänder en. Kan ju inte ta nån bara för att..annars blir det ju läget att hamna i fel relation och vilja ta sig ur men inte våga och må dåligt för det!!

Tjejer gillar de män som vågar uppvakta dem och att inte dricka alkohol kan vara ett stort minus för många..Får en känsla av att de som inte nyttjar alkohol, har lite svårt att tappa kontrollen överlag eller haft alkoholproblem tidigare, inte så attraktivt något av det kanske?

Fast det finns ju attraktion och egenskaper som är negativa också och som inte är bra för en. Tex som i TS fall där han dras till tjejer som är hans totala motsats och där han själv vet att ett sånt förhållande inte skulle funka. Då är det ju dumt att fortsätta leta en sån tjej. Då måste man flytta fokus till någon som får en att må bra.
  • Anonym (Lättlurad man)

Hej Kan man bli annat än sur o bitter ?? Har under lång tid varit inne på en sida Vuxenflirtkontakt Alla damer svarar snällt och alltid något som inte betyder ett smack och som inte leder till något alls utom att jag får betala 15 kr för varje brev  (max 500 tecken) Man vill ju tro folk om gott o att de skriver sanningen !!! Men här är det BARA falskt o att du ska betala  Kvinnorna säger att de ozo måste betala   Det tror jag bara är så att de får betalt för att få massor med män att skriva och när man skrivit 100 brev så blir svaren luddigare ändå  Så pass att man slutar tro på en framtid o börjar om med en ny möjlig kvinna ... VILL VARNA ALLA !!!!

• Anonym (snygg hane)
    Anonym (Lättlurad man) skrev 2018-02-15 17:38:32 följande:

Hej Kan man bli annat än sur o bitter ?? Har under lång tid varit inne på en sida Vuxenflirtkontakt Alla damer svarar snällt och alltid något som inte betyder ett smack och som inte leder till något alls utom att jag får betala 15 kr för varje brev  (max 500 tecken) Man vill ju tro folk om gott o att de skriver sanningen !!! Men här är det BARA falskt o att du ska betala  Kvinnorna säger att de ozo måste betala   Det tror jag bara är så att de får betalt för att få massor med män att skriva och när man skrivit 100 brev så blir svaren luddigare ändå  Så pass att man slutar tro på en framtid o börjar om med en ny möjlig kvinna ... VILL VARNA ALLA !!!!

15 spänn per breeeeeeeeeeeeeev??? Helt jävla galet!
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-15 17:42:48 följande:
    15 spänn per breeeeeeeeeeeeeev??? Helt jävla galet!
    Ja, fast jämför man med Match som väl kostar 350 för en månad, så innebär det 23 brev, och så många brev hinner jag inte få iväg på en månad. Men det kanske tillkommer andra avgifter också.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 17:46:49 följande:
    Ja, fast jämför man med Match som väl kostar 350 för en månad, så innebär det 23 brev, och så många brev hinner jag inte få iväg på en månad. Men det kanske tillkommer andra avgifter också.
    Men vad händer om ni fattar lite tycke och skriver många fram och tillbaks med endast en eller ett par meningar i varje?
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-15 18:12:00 följande:
    Men vad händer om ni fattar lite tycke och skriver många fram och tillbaks med endast en eller ett par meningar i varje?
    Jaha ja, det klart. Jag tänkte bara på alla mejl jag skickar som inte får svar, och då är det bara ett åt gången Glad
    Man kan ju be om mejladressen efter andra meddelandet förstås så är det gratis, ifall den andre är villig att dela med sig.
  • uuunn
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 10:10:28 följande:
    Fattar hur du menar, men jag tänker på alla tjejer i andra länder som kanske inte har något val än att jobba som detta, och hur kul kan det vara att inte ha valet vem man ska ha sex med? Att ha sex med någon som hon tycker är helt oattraktiv och kanske även våldsam.

Sexköp kan vara OK om den som säljer sex alltid får välja vem den har sex med OCH att hon gillar att ha sex med andra. Men så är det ju nästan aldrig.
    Det är är ganska OT, men jag vill ändå förklara min ståndpunkt så att du förstår varför jag tipsade om detta för att motverka bitterhet.
    Jag brukade åka till Danmark. Det är inget fattigt land. Tjejerna som jobbar på kliniken jag brukade gå till var alltid danska, oftast studenter men även äldre kvinnor med vanliga jobb tex sjuksköterskor, som extrknäckte med detta en dag i veckan. De var inte tvingade till det utan gjorde det för att tjäna extra pengar (i likhet med de allre flesta människor som jag ett extrajobb). De hade rätt att säga nej kunder. De var inte anställda av bordellen utan hyrde ett rum där ett pass i veckan, sen fick de själva välja vika de ville ta emot eller ej. Vissa kvinnor som tex var i 40-års åldern sa nej till unga killar om de själva hade söner i motsvarande ålder. Vissa kvinnor ville inte träffa utomnordiska män och de flesta skrev tydligt i sina profiler att de inte tog emot män med dålig hygien. Bokningsdamen släppte naturligtvis inte in påverkade och eftersom de alltid var två tjejer samtidigt och en bokningsdam på plats var det aldrig något våld (jag brukade prata med dem om sådana saker efter sexet innan jag gick). Tjejerna satte gränserna för vad de ville göra och inte, tex ville vissa inte kyssas eller bli kyssta i ansiktet och det var bara att respektera.

Vad jag ville säga med detta är att det funkade fint för mig att sköta sexbiten på detta vis istället för att ragga på nätet, så att jag inte kände mig deperat eller bitter över att inte få ligga.

Ett annat tips är att strunta i dejtingsidor och testa en dejtingapp istället som kräver ömsesidigt gillande innan man kan komunicera, tex Tinder. Då slipper man bränna krut och skriva oändligt antal brev till sådana som ändå inte är intresserade.
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?