• OrdningoReda

    Plusade precis :(

    Hejsan!

    Jag har mått dåligt i nån vecka och mensen har varit sen! Så idag tog jag mod till mig och testade mig. Och det visade +. Jag är sjukt kluven vad jag ska göra!! Känns som att jag kommer ångra mig sjukt mycket om jag gör abort men att det är så dålig tajming just nu :(

    Mitt största problem är hur jag ska berätta för killen (killen som jag legat med (vi är inte tillsammans)). Det känns som att han kommer vara sjukt oförstående och jag vill inte att han ska säga ?abort? så fort jag säger att jag är gravid. Jag vill ha en vettig diskussion. Är så rädd att berätta för honom!!

    Funderar på om jag inte ska säga att jag testat mig och bara säga att jag mår illa och att mensen är sen och att jag sen ?testar mig?. Så att det inte kommer som en chock. Men jag vet inte. Vad tycket ni? Vad ska jag göra?

    Jag ska även gå o prata med familjerådgivning, fick det tipset av en barnmorska.

    Jag: 23 år, ingen pojkvän, pluggar, jobbar och har ett studentboende (dåliga förhållanden)

  • Svar på tråden Plusade precis :(
  • Anonym (Gör ett val)

    Det är nu du väljer hur uppväxten ska bli för dina framtida barn.

    Vill du ha en kärnfamilj? Vänta barn med en förväntansfull man som älskar dig och längtar efter en bebis? Ha med honom på ultraljud och förlossning? Dela jobbiga nätter och vab med någon? Kunna vara föräldraledig så länge som behövs och slippa kasta in en ettåring på dagis heltid? Vill du att dina barn ska få en närvarande och kärleksfull pappa och helsyskon

    Vill du vara själv? I bästa fall ha barnet varannan vecka och varannan jul. Dela mammarollen med en framtida styvmamma? Alltid låta ditt liv styras av barnets pappa ( inte kunna flytta, resor osv som du vill) I värsta fall vara ensam heltid med graviditet, nätter, vab osv och med ett barn som undrar var hens pappa är?

  • faglin
    Anonym (Gör ett val) skrev 2018-02-14 20:26:54 följande:

    Det är nu du väljer hur uppväxten ska bli för dina framtida barn.

    Vill du ha en kärnfamilj? Vänta barn med en förväntansfull man som älskar dig och längtar efter en bebis? Ha med honom på ultraljud och förlossning? Dela jobbiga nätter och vab med någon? Kunna vara föräldraledig så länge som behövs och slippa kasta in en ettåring på dagis heltid? Vill du att dina barn ska få en närvarande och kärleksfull pappa och helsyskon

    Vill du vara själv? I bästa fall ha barnet varannan vecka och varannan jul. Dela mammarollen med en framtida styvmamma? Alltid låta ditt liv styras av barnets pappa ( inte kunna flytta, resor osv som du vill) I värsta fall vara ensam heltid med graviditet, nätter, vab osv och med ett barn som undrar var hens pappa är?


    Anonym (Gör ett val) skrev 2018-02-14 20:26:54 följande:

    Det är nu du väljer hur uppväxten ska bli för dina framtida barn.

    Vill du ha en kärnfamilj? Vänta barn med en förväntansfull man som älskar dig och längtar efter en bebis? Ha med honom på ultraljud och förlossning? Dela jobbiga nätter och vab med någon? Kunna vara föräldraledig så länge som behövs och slippa kasta in en ettåring på dagis heltid? Vill du att dina barn ska få en närvarande och kärleksfull pappa och helsyskon

    Vill du vara själv? I bästa fall ha barnet varannan vecka och varannan jul. Dela mammarollen med en framtida styvmamma? Alltid låta ditt liv styras av barnets pappa ( inte kunna flytta, resor osv som du vill) I värsta fall vara ensam heltid med graviditet, nätter, vab osv och med ett barn som undrar var hens pappa är?


    Lite väl svart eller vitt tycker jag. Finns aldrig några garantier att ett förhållande håller så du kan mycket väl hamna i varannan vecka svängen ändå.

    Vad jag lärt mig är att det ofta inte finns något perfekt tillfälle att få barn. Och det går ändå! Fick mitt första barn när jag pluggade och hade ett år kvar. Gick väldigt bra ändå! Andra barnet skulle jag precis börja söka jobb så det blev ytterligare uppskjutet. Nu väntar jag tredje och hade precis börjat söka nytt jobb så det får vänta. ;)

    Alla tre med samma pappa dock och visst lär det underlätta att vara två men å andra sidan har man ju andra i sitt liv med som gärna hjälper till. Tex föräldrar, syskon och vänner.

    Det är heller ingen garanti att man får de rosa molnen som i filmerna när man blir gravid. Med första så deppade killen i två veckor. Tyckte att det var så dålig tajming och att han var alldeles för ung. Han var 33 kan tilläggas. Vi bodde även i en tvåa ända tills andra barnet var 8 månader

    Mitt råd är att bara känna efter vad du vill. Allt annat kommer ordna sig! :)
  • Anonym (Gör ett val)
    faglin skrev 2018-02-15 21:17:00 följande:

    Lite väl svart eller vitt tycker jag. Finns aldrig några garantier att ett förhållande håller så du kan mycket väl hamna i varannan vecka svängen ändå.

    Vad jag lärt mig är att det ofta inte finns något perfekt tillfälle att få barn. Och det går ändå! Fick mitt första barn när jag pluggade och hade ett år kvar. Gick väldigt bra ändå! Andra barnet skulle jag precis börja söka jobb så det blev ytterligare uppskjutet. Nu väntar jag tredje och hade precis börjat söka nytt jobb så det får vänta. ;)

    Alla tre med samma pappa dock och visst lär det underlätta att vara två men å andra sidan har man ju andra i sitt liv med som gärna hjälper till. Tex föräldrar, syskon och vänner.

    Det är heller ingen garanti att man får de rosa molnen som i filmerna när man blir gravid. Med första så deppade killen i två veckor. Tyckte att det var så dålig tajming och att han var alldeles för ung. Han var 33 kan tilläggas. Vi bodde även i en tvåa ända tills andra barnet var 8 månader

    Mitt råd är att bara känna efter vad du vill. Allt annat kommer ordna sig! :)


    Det finns inga garantier nej. Men man kan göra mer eller mindre bra val.

    Jag fick barn i ett perfekt tillfälle. Vi ville båda dela på föräldraledigheten och ha mycket tid ledigt tillsammans. Då hade vi inte kunnat skaffa barn utan två bra jobb och sparande. Vi hade allt redo och var lediga länge och mycket utan att oroa oss för pengar. Hur gör ni för att pappan ska kunna vara föräldraledig lika mycket som du?

    För oss så fanns de rosa molnen. Här var det ingen kille som deppade. Mannen var överlycklig redan vid första misstanke om graviditet. Nen vi väntade med barn till båda var 110% redo.

    Vi ville inte bo i någon lägenhet med små barn. Vi ville ha många djur, öppna dörrar och gott om utrymme. Våra barn gick båda väldigt tidigt så utrymme och ständig utevistelse behövdes tidigt.

    Det finns inga garantier förutom att hon säger nej till kärnfamilj om hon behåller nu.
Svar på tråden Plusade precis :(