• Etta

Syskonförsök via IVF våren 2018

hoppas 2014 skrev 2018-10-29 12:05:45 följande:

Jag har samma test dag :) håller med, evighet t dess. Vårt MA avstannade eg v5+? Men upptäckte vid tidiga vul men visste nog att de var så...

Nu håller vi tummar o tår! :)

Spännande att vi ligger helt lika! :) Jag mår så dåligt av lutinusen, var samma sist, trött, yr och vagt illamående, blä! :( Blir lite orolig att det istället är överstimuleringssymtpm, men inte känt av nåt innan insättning.
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-10-30 18:06:51 följande:

Usch stackars! Hur mår du idag?

Ja känner bara av mage o bröst pga lutinusen.. tar så många olika tabletter (trombyl, pravidel, prednisolon plus spruta fragmin) så ja vet eg inte vad som ger vilka biverkningar..

Fick brev fr kliniken idag. Ingen av våra 7 andra hade klarat sig t frysen :'( så nu ligger allt hopp på de små i magen.. Ingen press alls..

Nej, vad tråkigt! :( Men du har ju två fina i magen så håller tummarna stenhårt för dem! Va bra att du fick två tillbaka!

Jag mår inget vidare, fortsatt illamående, yr och jättespänd och öm mage. Pratade med kliniken idag och ska avvakta till imorn, är det samma då får jag komma in på ultraljud för att kolla så jag inte samlat på mig mer vätska. Så tufft det låter med alla dina mediciner, och jobbigt med en spruta till efter alla man tagit...! Är det fram till testdag eller även fortsättningsvis om det blir positivt du ska ta dem?
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-10-30 23:45:06 följande:

Stackars! Bra att få kolla upp om det inte känns bättre.. överstimulering kan ju slå till rejält om man blivit gravid (vilket vi hoppas på men du måste ju må bra med).. En del av med jag tar är ju emot överstimulering men tror ja ska ta de flesta tom v8 om vi har sån tur

Jag har haft en skitdag med mycket tvivel... känns som mensvärk fast ja vet att det kan vara lutinusen... Jag har glömt att ruvningen är så jobbig..

Ja, skitjobbigt alltså! Jag mår bättre idag och det är ju tacksamt, samtidigt dubbelt eftersom känslan av att man är gravid minskar när man har mindre symtom, även om jag teoretiskt förstår att de var symtom på mediciner/lite överstimulering
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-10-30 23:45:06 följande:

Stackars! Bra att få kolla upp om det inte känns bättre.. överstimulering kan ju slå till rejält om man blivit gravid (vilket vi hoppas på men du måste ju må bra med).. En del av med jag tar är ju emot överstimulering men tror ja ska ta de flesta tom v8 om vi har sån tur

Jag har haft en skitdag med mycket tvivel... känns som mensvärk fast ja vet att det kan vara lutinusen... Jag har glömt att ruvningen är så jobbig..

Hur går det för dig? Jag är så spänd i magen fortfarande, så jobbig känsla! Känns som jag är gravid i sjunde månaden typ. För tidigt för symtom än gissar jag, och med lutinus kan ju allt bara vara symtom på den...
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-01 21:29:16 följande:

Jag är galet svullen med. Mår ok.dock. Håller in magen på jobbet när jag passerar folk för att inte få nån gravidfråga...

Hur mår du annars?

Här har det varit kaos dag.. va tvungen att bära dottern o fick ont efter:( samtidigt va situationen sån att ja aldrig kunnat göra annat men tankarna fanns att "tänk om det är kört pga det här.."

Hur gör ni andra m barnen? Lyfter o bär ni som vanligt?

Hehe, samma här med att hålla in magen på jobbet! Jag fick faktiskt en fråga från en kollega om jag var gravid förra ivf-omgången när jag ruvade, ej så kul...:(

Jag bär också, och har ångest för det. På min klinik sa de att det inte finns någon tillförlitlig forskning som tyder på att den typen av lyft skulle utgöra en risk, utan menade att det handlade om extrema vikter. Men känns ju sådär... Försöker låta bli, men måste ju tex lyfta i och ur vagnen och bilbarnstolen. Visst, i teorin klarar hon ju att gå i och ur själv men en vardagsmorgon i praktiken är ju lite annorlunda...
  • Etta
    Liten elak och intelligent skrev 2018-11-02 08:59:35 följande:

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2.  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så?

Det kan definitivt vara VUL! Eftersom ni kollade så nyligen tror jag absolut inte du behöver vara orolig! Jag fick en störtblödning färskt rött blod dagen efter vårt VUL med min dotter, var helt säker på att det var kört men troligtvis var det ett blodkärl som spruckit i samband med VUL.
  • Etta

Ruvardag 8 idag och alla symtom har försvunnit. Borde få mens i dagarna om det inte blir nåt. Sååå svårt att låta bli att testa!

• Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-04 23:24:17 följande:

Jag har kännt efter massa idag med :(

Mindre öm i brösten bla.. Men fortfarande toksvullen jag har aldrig fått mens förrän ja slutar m lutinus o tvärtemot dig så vill js inte ens testa på fredag :s

Men att vara svullen är väl ett bra tecken! De gånger jag har varit gravid har svullnaden inte lagt sig innan jag testat positivt.
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-05 10:56:43 följande:

Hur känns det idag?

Jag har ont i magen mest...

Nja, inga direkta symtom alltså... känner efter och känner efter! Och blir sugen på att testa samtidigt som inte, fram tills testet kan man ju leva på hoppet åtminstone!
  • Etta
    tornis skrev 2018-11-05 14:31:47 följande:

Senaste gången tyckte jag ruvarperioden var lite påfrestande psykiskt till skillnad mot första då jag var hur lugn som helst.

Om en vecka drygt återförs det sista ägget och jag hoppas att det är guldägget!

Hoppas så för er som ruvar!!

Jag tycker ofta första ruvarveckan går bra, då känns det spännande och hoppet lever, sen blir jag mest less och frustrerad! Dagarna kryper fram och man både vill testa och inte! Detta är femte gången i år jag ruvar så rätt less på det kan jag känna...

Stort lycka till med återföringen! Skönt att det gick så snabbt!
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018