• Etta

Syskonförsök via IVF våren 2018

tornis skrev 2018-11-06 20:59:11 följande:

Jag känner stress över två saker, som jag trodde jag minst skulle känna stress över.

Det första är tid: jag har varit inne på kliniken åtta gånger de senaste tre månaderna. De resulterar i frånvaro från jobbet. Jag har ett ganska fritt jobb men en del personer som är beroende av mig och det blir knepigare att smita undan på kort varsel gång på gång.

Det andra är pengar: hur länge ska man hålla på? Vad tar slut först; orken eller pengarna?

När/om en bebis anländer kommer dessa saker vara småpotatis och jag förväntar mig inte att någon har svar :) jag bara reflekterar lite på min tunnelbanefärd hem.

Typiskt att det inte blev nån återföring! :( Jag känner igen mig jättemycket i dina tankar, men jag är nog mest rädd för orken, jag vill verkligen inte heller ägna flera år av min dotters uppväxt till att hålla på med misslyckade ivf-försök istället för att njuta av henne! Men frågan är ju när man själv känner att det får vara nog. Och som sagt alla pengar man kunnat göra nåt roligare för...
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-05 10:56:43 följande:

Hur känns det idag?

Jag har ont i magen mest...

Hur går det för dig? Samma som tidigare här, inga symtom men heller ingen mens än!
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-07 22:12:52 följande:

Brukar du få mens trots att du tar lutinus de ggr som misslyckats?

Jag vet inte! Detta är vår fjärde IVF totalt, på andra lyckades jag bli gravid med vår dotter och tredje i våras blev jag gravid men tidigt mf. Så får gå tillbaka till första för fyra år sedan för att kunna jämföra (vid frysförsök har jag ju ej tagit lutinus och då har mensen kommit som beräknat) och jag minns inte riktigt hur det var då, men tror att mensen kom innan jag hann testa iaf.
  • Etta

Fick mens idag :( På jobbet också givetvis. Usch vad trist det känns! Blir så trött att det ska ta sån tid!! Hade ju börjat hoppas nu när mensen var sen. Får testa så fort jag är hemma men känns ju rätt kört.

• Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-09 07:17:29 följande:

Känns hemskt att skriva efter gårdagen Etta... (Stor kram t dig )

Fick positivt test imorse. Skönt men kommer fortfarande vara försiktigt positiv. Dels pga tidigare MA (upptäcktes vid tidiga vul) o dels pga den tidigare graviditeten m dottern (mycket blödningar o problem m blodtrycket).

Men åh, grattis!!! Jag tycker det känns härligt med en positiv nyhet! Håller alla tummar att detta går vägen!! (Och det skulle kunna vara två då??)

Jag fick som väntat negativt. Känns skit men har ju två i frysen iaf!
  • Etta
    hoppas 2014 skrev 2018-11-10 12:58:39 följande:

Tack <3

Har mått sådär udag o lite färgade flytningar vilket gör mig lite orolig men samtidigt vet jag hur det var m min dotters graviditet där jG både hade bruna/blodiga flytningar o mycket blod tom v15-16 nånting.. men har ju även fått missfall tidigare. Försöker tänka positivt o försöka vila lite

Håller alla tummar!! Hade också blödningar under graviditeten med min dotter, fy vad jobbigt det var! Ständig oro och gjorde nog tre VUL innan kub.
  • Etta
    Lee*** skrev 2018-11-09 09:13:36 följande:

Hej,

Kommer att göra en återföring nästa fredag tror jag. Lite av en rädsla att behöva gå igenom. Är rädd att jag kommer att må som när vi försökte med första barnet. Gjorde 3 fulla färskförsök varav sista sattes 2 embryo tror båda fästes men fick tidig mf, fick väldigt ont i magen en kväll o kort efter hade jag fick jag rosa på pappret.

Känner ibland att barnet jag har att jag är väldigt nöjd med en men vet inte om det bara är en försvarsmekanism.

Det är jobbigt. Skönt att man inte är ensam men så tråkigt att det är så många som måste ta till ivf för att kunna få barn

Sedan finns det i min umgängeskrets som både drack o rökte mkt, blir så ledsen o arg...

Ja, det är verkligen inte rättvist med hur lätt man har att skaffa barn.. Är det en frysåterföring då? Jag tycker de brukar kännas lite lättare att gå igenom!
  • Etta

Pratade med kliniken idag och måste som jag misstänkte invänta en "naturlig" mens innan FET. Det gör att vi hamnar farligt nära julstängningen, har typ en dags marginal eller så... Så får se om det blir i december eller januari. Hur går det för er andra?

• Etta
    Lee*** skrev 2018-11-16 21:23:52 följande:

Etta- hoppas du hinner innan året är slut.

Igår satte vi in en 6 dagars embryo. Testdag om 12 dagar...blir 12 lååånga dagar.

Åh, håller tummarna!!
  • Etta
    Jennyedith skrev 2018-11-16 21:48:52 följande:

Håller tummarna för att du får ruva på ett guldägg under julen Etta! Jag är ff gravid, i vecka 15 nu.

Tack! Så härligt att höra att det fortfarande är bra! Och redan v 15!
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018