• Anonym (Den knäckta)

Jag VS sambo och bonus.....

Till att börja med så vill jag inte höra en massa kommentarer som att jag visste vad jag gav mig in på. Det vet jag mycket väl kan jag säga, men känner att jag har samma rätt som alla andra i samma hushåll till en åsikt. Sen så vet jag att det är min sambo som är problemet, la till bonus i trådstarten så ni fattar ämnet......

Lever med min sambo och har hans tonåring boendes hos oss varannan vecka. Jag är dessutom höggravid och ska föda i mitten på mars.

De veckor som sonen är här på brukar det vara mycket evenemang. Mycket skjuts till träningar i veckorna och tävlingar på helgerna och så har det varit sen början. Är det en lugn helg utan aktiviteter så har bonus ofta kompisar boendes hos oss, det är väl helt normalt för den åldern.

Igår fick jag av en slump veta att planen är att bonus och tre av hans kompisar ska bo hemma hos oss under våra helger fram till och med slutet på mars början på april. Orsak till detta orkar jag inte gå in på här men min sambo har okejat detta utan att säga ett jävla ord till mig??????Just det häääääääär har gjort mig tokig och igår brast allt.

För det första så börjar jag bli helt slut och behöver lite lugn och ro innan bebisen kommer. För det andra så är vår ekonomi just för tillfället ansträngd och det förväntas att vi delar på alla utgifter. Att då försörja fyra halvvuxna grabbar som äter oss ur huset är nåt jag inte vill och min sambo säger bara till föräldrarna att de inte behöver lägga ut en spänn i matpengar. Sen när vi är själva så gnäller han konstant över ekonomin och blir arg på mig för det, bör tilläggas att vi bor på strax under 70 kvm boyta så att ha så mycket folk boendes hos oss märks. Det tredje som stör mig är att jag känner att min åsikt inte räknas, känns som att jag hela tiden blir tillplattad med kommentarer om att jag kommer fatta sen när mitt egna barn kommer?

Vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen. Bolla lite tankar och vill höra lite vad ni andra tycker?

Jag är så känslig just nu pga alla hormoner i kroppen, bara grinar o grinar. Vart ska jag ta vägen?

Tack på förhand....

• Svar på tråden Jag VS sambo och bonus.....
  • smulpaj01

Hade du inte varit höggravid så hade jag tyckt att du får bita ihop. Men som det är nu tycker jag ni måste avboka detta, killarna får bo hos någon av de andra familjerna för du behöver lugn och ro. Prata med din sambo för detta är inte ok alls och Du ska inte behöva flytta på dig (sova hos någon) för att få lugn och to.

• viseversa

Jag hade skrattat och sagt ALDRIG I LIVET. Antingen jag eller dom. Sen hade jag flyttat till mamma ett tag och så får sambon själv stå för detta.

• Whitehorse1979

INTE okej alls.

Oavsett ditt tillstånd eller inte.

Din sambo kan inte bestämma att ni ska försörja 4 personer.
    Då vägrar du betala något, punkt slut.
    Du behåller din lön, betalar de kostnader som är förenade med boendet men inget mer.
    Ingen mat eller liknande.

Du ringer naturligtvis upp de andra föräldrarna och meddelar själv att de:

1. Inte kan bo hos er.

2. De får swisha över bestämd summa till ditt konto för mat och eventuella andra kostnader, ca 1500 spänn per person. MINST.

Du ska se att de kommer ha sina barn hemma.

Alternativt: Så packar du alla dina saker och flyttar.

• Anonym (Mamma och bonusmamma)

Samla alla grabbar och prata med dem. Säg att det har blivit ett missförstånd och att detta absolut inte fungerar. Att din sambo sa ja fast ni varken har tid eller råd eller ork.

Ring eller messa killarnas föräldrar. En normal förälder fattar att man inte orkar detta som höggravid. Har själv tre tonåringar i huset och det är aldrig tyst och lugnt, duschen är alltid upptagen och maten är alltid slut haha. Hoppas det löser sig.

• Anonym (Den knäckta)
    smulpaj01 skrev 2018-02-15 07:53:57 följande:

Hade du inte varit höggravid så hade jag tyckt att du får bita ihop. Men som det är nu tycker jag ni måste avboka detta, killarna får bo hos någon av de andra familjerna för du behöver lugn och ro. Prata med din sambo för detta är inte ok alls och Du ska inte behöva flytta på dig (sova hos någon) för att få lugn och to.

Nej jag orkar inte förflytta mig just nu. Ska försöka prata med honom igen för igår kom inget konstruktivt ur diskussionen.
  • sextiotalist
    Anonym (Den knäckta) skrev 2018-02-15 07:45:03 följande:

Till att börja med så vill jag inte höra en massa kommentarer som att jag visste vad jag gav mig in på. Det vet jag mycket väl kan jag säga, men känner att jag har samma rätt som alla andra i samma hushåll till en åsikt. Sen så vet jag att det är min sambo som är problemet, la till bonus i trådstarten så ni fattar ämnet......

Lever med min sambo och har hans tonåring boendes hos oss varannan vecka. Jag är dessutom höggravid och ska föda i mitten på mars.

De veckor som sonen är här på brukar det vara mycket evenemang. Mycket skjuts till träningar i veckorna och tävlingar på helgerna och så har det varit sen början. Är det en lugn helg utan aktiviteter så har bonus ofta kompisar boendes hos oss, det är väl helt normalt för den åldern.

Igår fick jag av en slump veta att planen är att bonus och tre av hans kompisar ska bo hemma hos oss under våra helger fram till och med slutet på mars början på april. Orsak till detta orkar jag inte gå in på här men min sambo har okejat detta utan att säga ett jävla ord till mig??????Just det häääääääär har gjort mig tokig och igår brast allt.

För det första så börjar jag bli helt slut och behöver lite lugn och ro innan bebisen kommer. För det andra så är vår ekonomi just för tillfället ansträngd och det förväntas att vi delar på alla utgifter. Att då försörja fyra halvvuxna grabbar som äter oss ur huset är nåt jag inte vill och min sambo säger bara till föräldrarna att de inte behöver lägga ut en spänn i matpengar. Sen när vi är själva så gnäller han konstant över ekonomin och blir arg på mig för det, bör tilläggas att vi bor på strax under 70 kvm boyta så att ha så mycket folk boendes hos oss märks. Det tredje som stör mig är att jag känner att min åsikt inte räknas, känns som att jag hela tiden blir tillplattad med kommentarer om att jag kommer fatta sen när mitt egna barn kommer?

Vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen. Bolla lite tankar och vill höra lite vad ni andra tycker?

Jag är så känslig just nu pga alla hormoner i kroppen, bara grinar o grinar. Vart ska jag ta vägen?

Tack på förhand....

Jag hade blivit vansinnig.
    I din situation så hade jag övervägt att flytta till mina föräldrar och faktiskt letat efter eget boende. Jag hade aldrig accepterat att bli så överkörd i mitt eget hem.

Jag hade inte heller accepterat att man delar på alla utgifter under sådana omständigheter heller.

• Anonym (Den knäckta)
    viseversa skrev 2018-02-15 07:58:39 följande:

Jag hade skrattat och sagt ALDRIG I LIVET. Antingen jag eller dom. Sen hade jag flyttat till mamma ett tag och så får sambon själv stå för detta.

Jag har inga föräldrar att fly till och heller inga vänner med ett rum extra. Känner mig förbannad och har liksom ingen lust att fly.
  • viseversa
    Anonym (Den knäckta) skrev 2018-02-15 08:21:02 följande:
    Jag har inga föräldrar att fly till och heller inga vänner med ett rum extra. Känner mig förbannad och har liksom ingen lust att fly. smile4.gif
    Jag förstår det. Jag är också förbannad och det är inte ens mig det gäller. Tycker du ska säga ifrån på allvar. HAN får stå för ALL mat när dom bor där. Du tänker itne bidra med ett skit. Eller så bor dom någon annan stans.
  • Anonym (J)

Säg bara nej.

Du måste sluta bete dig som dörrmatta/obetald piga!

Svar på tråden Jag VS sambo och bonus.....