Varför köper ni begagnade bilar från bilhandlare?
AMEX skrev 2018-05-07 09:35:50 följande:
Fast bilhandlarna köper därifrån och sen säljer vidare. Till ett högre pris. Varför skulle bilen bli bättre av det?Har du svårt att ta till dig de förklaringar som ges? Förklaringar som är välformulerade och tydligt förklarande, och väl underbyggda med fakta om varför de anser att det är värt det.
Du sitter ju och rapar upp, med en dåres envishet, samma fråga om och om igen. Bevisar tydligt att du vägra att ta till dig annat synsätt än din egna.
För många folk är det värt att köpa bilen hos en bilhandlare då det får en helt annan och bättre trygghet än att köpa av en privatperson. Om du vägra att acceptera detta så är det dina problem. Du behöver ju inte sitta och tjata hål på folk för den saken skull, med att upprepa samma fråga om och om igen.
Nej jag köpte inte min bil hos handlare. Min bil är privatköpt och jag personligen skulle inte köpa bil hos en handlare.
Men även om jag inte skulle göra det, så har jag ändå full förståelse för folk som gör detta och förstår att för DEM så är det värt dessa extra pengar det blir hos en bilhandlare.