Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Det här med att självmordsstatistiken är högre bland män

Män är ju det kvinnor begär.

Medan kvinnor i feminism tjatar hur de måste se bra ut för mannen hur de måste försörjas av mannen hur de blir objektifierade av mannen

Så ska mannen tjäna bra med pengar för kvinnan, mannen ska vara stark och alltid hålla inne tårarna och alla tecken på svaghet,mannen ska prestera prestera prestera och uppvakta uppvakta uppvakta

Detta är kulturen mellan könen, båda är lika labila och alla människor som hejar på dessa strukturer och normer, upprätthåller kulturen.

Angående självmord för män, män säger inget de håller masken och sedan en dag har de tagit sina liv, kvinnor som alltid utsetts till offer "kvinnor och barn först" och utnyttjar detta så att gråta och vara hjälplös är inte samma skam hos kvinnor som hos män.

Ta exemplet om en kvinna blir sexuellt trakasserad, det kan hon skrika om och alla förväntar att kvinnor skriker tack vare me too och feminism, men män som blivit sexuellt trakasserade, de lider i total ensamhet och många tar sina trakasserier och övergrepp in i graven för ingen väntar på en man att tala ut,allra minst feminism.

Detta leder automatiskt människor till dödsbädden fortare och oftare än kvinnor som äger symboliken av offer.

• Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2018-02-15 20:53:40 följande:

Män är ju det kvinnor begär.

Medan kvinnor i feminism tjatar hur de måste se bra ut för mannen hur de måste försörjas av mannen hur de blir objektifierade av mannen

Så ska mannen tjäna bra med pengar för kvinnan, mannen ska vara stark och alltid hålla inne tårarna och alla tecken på svaghet,mannen ska prestera prestera prestera och uppvakta uppvakta uppvakta

Detta är kulturen mellan könen, båda är lika labila och alla människor som hejar på dessa strukturer och normer, upprätthåller kulturen.

Angående självmord för män, män säger inget de håller masken och sedan en dag har de tagit sina liv, kvinnor som alltid utsetts till offer "kvinnor och barn först" och utnyttjar detta så att gråta och vara hjälplös är inte samma skam hos kvinnor som hos män.

Ta exemplet om en kvinna blir sexuellt trakasserad, det kan hon skrika om och alla förväntar att kvinnor skriker tack vare me too och feminism, men män som blivit sexuellt trakasserade, de lider i total ensamhet och många tar sina trakasserier och övergrepp in i graven för ingen väntar på en man att tala ut,allra minst feminism.

Detta leder automatiskt människor till dödsbädden fortare och oftare än kvinnor som äger symboliken av offer.

Detta leder automatiskt MÄN

Till döden. Menade jag.
  • Anonym (B)
    Anonym (M) skrev 2018-02-15 20:32:01 följande:

Så hur vill männen ha det då?

Jag tror män vill ha sina känslor tankar och åsikter lika omhändertagena som kvinnors.
  • Anonym (B)
    Anonym (Jonte) skrev 2018-02-15 22:55:33 följande:

Mäns självmord kan vara rätt hastigt påkomna, medans kvinnor i högre utsträckning planerar sina självmord längre. Tid är något bra, ju längre tid det tar från att man tänkt "jag borde ta livet av mig" tills man gör det, ju större chans att man hejdar sig innan.

Undantaget där kvinnor och män är lika snabba från tanke till handling är självmord/självmordsförsök som sker efter uppbrott från en partner. Just det kan man nog ha i åtanke om man gör slut med någon som sagt "Dumpar du mig tar jag livet av mig", att tiden kan vara väldigt knapp i det läget.

Men den största skillnaden på självmord mellan könen är kanske inte så mycket män jämfört med kvinnor, utan "äldre män" jämfört med resten. Äldre män drar upp statistiken rejält, något som påverkar där är rejält tilltagna livförsäkringar, där mannen vet att hustru/barn får rejält med stålar om de tar livet av sig, så är man lite suicidal så blir det lättare att ta steget om man kan intala sig själv att någon man älskar kommer tjäna på det.

Detta håller jag verkligen inte med om.

1. De som tänker på att ta sina liv länge och inte gör det vs de som tänker länge på det men inte gör det är lika vanliga.

2. Det finns inget som pekar på att kvinnor planerar sitt självmord länge medan för män är det mer en impuls i stunden. Detta har absolut ingenting med könen att göra.

3. I dagens svenska samhälle är kvinnan ofta i regel självförsörjande och ofta även den som försörjer mannen så idag tror jag inte att äldre män tar mer självmord än äldre damer, det är individuellt från situation till situation.

4. De flesta som hotar att ta livet vid ett uppbrott har bara använt det som en manipulation jag har bara mött killar som hotat med det men alla är högst levande, samma de tjejer som hotat mina manliga vänner.

Var får du din fakta ifrån får man ju undra?
Svar på tråden Det här med att självmordsstatistiken är högre bland män