• Anonym (M.A)

    Fisa/bajsa problem med ny partner

    Har träffat en kille i ett par veckor nu och börjar tycka att det är så pinsamt när vi har ätit middag eller så för då låter och bullrar det och kör i magen på mig en stund efteråt. Tror jag äter rätt snabbt, kanske lite nervositet och då sväljer man ju en del luft och blir uppblåst och gasig. Händer dock inte bara i samband med måltider utan även på kvällen när vi kryper ner i sängen så skulle inte direkt hjälpa att äta långsammare. Känns så genant när vi ligger där och hånglar och så låter det som ett åskoväder om min mage, båda låtas som inget och fortsätter kyssas men hela jag stelnar till och håller andan inombords.

    Jag vågar såklart inte bajsa eller fisa när vi är tillsammans med risk för att det ska höras, då hade jag skämts ihjäl!! Fattar inte hur folk gör som lyckas bajsa ljudlöst, när jag gör det låter det alltid en himla massa av gaser. Gissar att det är därför min mage låter så mycket sen på kvällen, är man ensam hemma släpper man väl ut luft utan att ens tänka på det men kniper man igen i flera timmar så börjar det till slut låta om magen

    Hur hanterar ni andra detta? Killar, när ni hör en tjej bajsa/fisa på toa,blir ni sjukt avtända då eller reflekterar ni inte så mkt kring det? Bisarrt löjligt men känns på något sätt mindre okej att göra det som kvinna.

  • Svar på tråden Fisa/bajsa problem med ny partner
  • Fia 28

    Om du bara skulle hitta orsaken till varför du är så gasig så skulle det inte vara något problem att gå på wc som vanligt vid partnern.

  • Anonym (Analys)
    Anonym (M.A) skrev 2018-02-19 14:25:15 följande:

    Har träffat en kille i ett par veckor nu och börjar tycka att det är så pinsamt när vi har ätit middag eller så för då låter och bullrar det och kör i magen på mig en stund efteråt. Tror jag äter rätt snabbt, kanske lite nervositet och då sväljer man ju en del luft och blir uppblåst och gasig. Händer dock inte bara i samband med måltider utan även på kvällen när vi kryper ner i sängen så skulle inte direkt hjälpa att äta långsammare. Känns så genant när vi ligger där och hånglar och så låter det som ett åskoväder om min mage, båda låtas som inget och fortsätter kyssas men hela jag stelnar till och håller andan inombords.

    Jag vågar såklart inte bajsa eller fisa när vi är tillsammans med risk för att det ska höras, då hade jag skämts ihjäl!! Fattar inte hur folk gör som lyckas bajsa ljudlöst, när jag gör det låter det alltid en himla massa av gaser. Gissar att det är därför min mage låter så mycket sen på kvällen, är man ensam hemma släpper man väl ut luft utan att ens tänka på det men kniper man igen i flera timmar så börjar det till slut låta om magen

    Hur hanterar ni andra detta? Killar, när ni hör en tjej bajsa/fisa på toa,blir ni sjukt avtända då eller reflekterar ni inte så mkt kring det? Bisarrt löjligt men känns på något sätt mindre okej att göra det som kvinna.


    Du får ta och göra en analys över din mage och försöka minska oljuden 
    regelbundna måltider. samtidigt är det ju trots allt naturligt att bajsa men försök minska dina gaser på nåt sätt läs en broschyr om gaser i magen
  • Anonym (Analys)
    Anonym (M.A) skrev 2018-02-19 14:25:15 följande:

    Har träffat en kille i ett par veckor nu och börjar tycka att det är så pinsamt när vi har ätit middag eller så för då låter och bullrar det och kör i magen på mig en stund efteråt. Tror jag äter rätt snabbt, kanske lite nervositet och då sväljer man ju en del luft och blir uppblåst och gasig. Händer dock inte bara i samband med måltider utan även på kvällen när vi kryper ner i sängen så skulle inte direkt hjälpa att äta långsammare. Känns så genant när vi ligger där och hånglar och så låter det som ett åskoväder om min mage, båda låtas som inget och fortsätter kyssas men hela jag stelnar till och håller andan inombords.

    Jag vågar såklart inte bajsa eller fisa när vi är tillsammans med risk för att det ska höras, då hade jag skämts ihjäl!! Fattar inte hur folk gör som lyckas bajsa ljudlöst, när jag gör det låter det alltid en himla massa av gaser. Gissar att det är därför min mage låter så mycket sen på kvällen, är man ensam hemma släpper man väl ut luft utan att ens tänka på det men kniper man igen i flera timmar så börjar det till slut låta om magen

    Hur hanterar ni andra detta? Killar, när ni hör en tjej bajsa/fisa på toa,blir ni sjukt avtända då eller reflekterar ni inte så mkt kring det? Bisarrt löjligt men känns på något sätt mindre okej att göra det som kvinna.


    Du får ta och göra en analys över din mage och försöka minska oljuden 
    regelbundna måltider. samtidigt är det ju trots allt naturligt att bajsa men försök minska dina gaser på nåt sätt läs en broschyr om gaser i magen
  • Anonym (Kille)

    Jag har själv svårt för att fisa och bajsa i början av förhållanden, så skulle tjejen släppa väder tidigt i relation hade jag bara tyckt det varit befriande. Jag skulle absolut inte bli avtänd

  • 50killen

    Träffade en tjej med IBS. I början åkte hon hem för att gå på toa. Jag fick henne å berätta så sen tog jag en prommis. Uppmuntrade henne till å prutta öppet. Alternativet är ju att vi inte skulle träffas. Sova tillsammans etc. Till slut fes hon framför tvn. Efter det no problems då hon förstod att det var helt okey för mej.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-19 14:49:03 följande:
    Jag har själv svårt för att fisa och bajsa i början av förhållanden, så skulle tjejen släppa väder tidigt i relation hade jag bara tyckt det varit befriande. Jag skulle absolut inte bli avtänd
    Håller med
  • Michakaj1991

    Men herregud vilket problem. Vet du inte om att alla fiser å skiter. Det är normalt å alla gör det. Det är väll bara å gå in å skita när du ska. Du får juh dåligare mage juh mer du håller in gaser och inte skiter. Lösningen på problemet är att gå och skit å fis som du glr när du är själv.

  • Anonym (I)

    Om du gick på toa / fes vid behov skulle du kanske ha mindre problem med magen.

    Men bäst att gå till en läkare och kolla upp magen för säkerhets skull.

    Jag tycker att personer som håller bajs/fis inne är mycket ofräschare än de som går på toa vid behov.

  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (M.A) skrev 2018-02-19 14:25:15 följande:

    Har träffat en kille i ett par veckor nu och börjar tycka att det är så pinsamt när vi har ätit middag eller så för då låter och bullrar det och kör i magen på mig en stund efteråt. Tror jag äter rätt snabbt, kanske lite nervositet och då sväljer man ju en del luft och blir uppblåst och gasig. Händer dock inte bara i samband med måltider utan även på kvällen när vi kryper ner i sängen så skulle inte direkt hjälpa att äta långsammare. Känns så genant när vi ligger där och hånglar och så låter det som ett åskoväder om min mage, båda låtas som inget och fortsätter kyssas men hela jag stelnar till och håller andan inombords.

    Jag vågar såklart inte bajsa eller fisa när vi är tillsammans med risk för att det ska höras, då hade jag skämts ihjäl!! Fattar inte hur folk gör som lyckas bajsa ljudlöst, när jag gör det låter det alltid en himla massa av gaser. Gissar att det är därför min mage låter så mycket sen på kvällen, är man ensam hemma släpper man väl ut luft utan att ens tänka på det men kniper man igen i flera timmar så börjar det till slut låta om magen

    Hur hanterar ni andra detta? Killar, när ni hör en tjej bajsa/fisa på toa,blir ni sjukt avtända då eller reflekterar ni inte så mkt kring det? Bisarrt löjligt men känns på något sätt mindre okej att göra det som kvinna.


    Kvinna här.

    Jag bajsar och tänker aldrig på om set hörs eller ej.

    Att fisa framför någon är inte så kul och en period när jag fes HELA tiden sa jag till folk att jag har problem med magen. Jag måste fisa hela tiden. Alla var förståndet och kom med massa tips och funderingar på orsaker.

    När jag kände fisen komma sprang jag in på toa och släppte mig där. Fisen stannar ju kvar där man släpper ut den.

    Folk som inte vågar bajsa har jag aldrig förstått mig på. Alla bajsar. Alla låter. Alla luktar. Alla gör det flera gånger i veckan. Det är inget konstigt.

    Det konstiga är de som håller inne bajset och sen undrar varför de får problem med magen.

    Och folk som inte ens kan säga ordet BAJSA utan säger nummer två.....
  • Anonym (Testa)

    Testa att utesluta laktos eller gluten. Sådär var min mage innan jag slutade med gluten. Tror inte ens jag riktigt fattade att det inte var normalt förrän jag märkte skillnaden. Nu har jag knappt gaser alls. Väldigt skönt att slippa.

Svar på tråden Fisa/bajsa problem med ny partner