Inlägg från: Anonym (Otålig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otålig)

Är vi ihop?

Har dejtat en kille nu i 10 veckor.
    Vi gör många mysiga saker, lagar middagar, äter ute på stan, åkt på mindre utflykter osv. Vi har dock inte yttrat ett ord om att vi bara träffar varandra eller kommenterat var vi står. Vi båda är 34 år gamla och det känns som att båda har "lekt" färdigt och är redo för förhållande. Vi har inte träffat varandras familj eller vänner och vi kallar inte varandra älskling eller babe eller liknande men skriver ofta gulliga meddelande till varandra.

Är det inte efter 10 veckor och i vår ålder rimligt att ta relationen något steg vidare nu? Jag vill egentligen inte ta upp det för jag vill inte skrämma iväg honom (let's face it, alla män gillar att jaga lite) och inte vara needy eller för på.

Är det jag som är lite otålig eller hur snabbt fram har ni andra gått i era relationer? Har ni i vuxen ålder frågat/kommenterat om ni är ihop eller inte eller har tiden bara gått och det automatiskt blivit så och man inte har behövt yttra det?

• Svar på tråden Är vi ihop?
  • Anonym (Otålig)

Himla bra tips!

Jag ska ligga lite lågt ett tag till och se vad som händer de närmaste 3 veckorna.
    Har inget hänt tills dess så får jag nog säga något.

Jag föreslog en liten weekend men fick inget super entusiastisk svar på det så kändes lite påtvingat. Är det tidigt att åka på en weekend när man dejtat 10 veckor? Tycker man lär känna varandra så bra när man reser ihop. Dessutom så behöver vi få lite nya samtalsämnen vilket planerandet av en liten trip hade kunnt bidra med.

Hur lång tid tog det innan ni träffade nån vän eller familjemedlem?

• Anonym (Otålig)

Vi hörs dagligen och kan planera en vecka framåt att vi ska ses i helgen osv. Vi har även planerat att vi ska göra ngt kul om några veckor också. Så det finns ju ett visst framtidstänk.
    Det känns som att han söker en seriös relation, är ganska säker på det.
    Weekend skulle kunna vara en ekonomisk fråga men jag tror inte det, han har väldigt gott om pengar. 

Tror dock jag kanske kan leva lite farligt som förutsätter att han vill ha ngt seriöst, har ju faktiskt aldrig frågat, det är en känsla jag har. Jag älskar helger och lever för att planera in roliga/mysiga saker men ska nog ta ett litet steg tillbaka och se vad han kommer med för förslag...

Svar på tråden Är vi ihop?