• Anonym (Novis)

Tinder - hur gör man??

Har precis skaffat Tinder och swipat ett antal män åt höger och fått några match.

Vad gör jag nu?? Måste jag starta messen eller kan jag bara vänta på att någon man gör det? Vad händer om jag inte messar mina matches? Försvinner dom?

• Svar på tråden Tinder - hur gör man??
  • enmanmedskägg

Är det kutym att den som matchar sist skriver? Det visste jag faktiskt inte. 

Jag brukar i regel låta tjejerna skriva först, av respekt faktiskt, då jag misstänker att de blir översvämmade av meddelanden hela dagarna och vill ge dem andrum att välja själva.

• Anonym (Singel)
    Anonym (Novis) skrev 2018-02-20 07:47:12 följande:
    Nu hände exakt det. Alltså förväntas jag börja skriva ?! Shit alltså. Tycker det här är skitläskigt smile2.gif ska börja dejta efter en 15 år lång relation
    Har samma problem, har brutit upp från ett 16 års långt förhållande! 
  • Anonym (Harejtinder)

Är det inte så att män swipar höger på väldigt många i hopp om att få napp och kvinnor är lite mer selektiva?

• Anonym (Novis)
    Anonym (Singel) skrev 2018-02-20 07:34:01 följande:

Jag har haft Tinder i ca 6 månader, matchat med många män. Men efter ett par meddelanden fram och tillbaka så slutar männen att svara. Varför?

Jag tar bort personen om denne inte har svarat på ca en vecka. 

Nu är jag ju ny på detta, men spontant slutar de väl svara för att du uppfattas som ointressant?
  • Anonym (Novis)
    Anonym (Singel) skrev 2018-02-20 08:49:20 följande:

Har samma problem, har brutit upp från ett 16 års långt förhållande! 

Är du på någon dejting-site än?
  • mammaåten
    Anonym (Novis) skrev 2018-02-20 07:47:12 följande:

Nu hände exakt det. Alltså förväntas jag börja skriva ?! Shit alltså. Tycker det här är skitläskigt ska börja dejta efter en 15 år lång relation

Ja :) börja med något enkelt bara :) lycka till!
  • mammaåten
    enmanmedskägg skrev 2018-02-20 08:47:32 följande:

Är det kutym att den som matchar sist skriver? Det visste jag faktiskt inte. 

Jag brukar i regel låta tjejerna skriva först, av respekt faktiskt, då jag misstänker att de blir översvämmade av meddelanden hela dagarna och vill ge dem andrum att välja själva.

Jag hade tolkat det som att du bara trycker ?ja? på alla och inte är intresserad egentligen..

Man blir ju inte översvämmad eftersom att det bara är de man matchar med som kan skriva & dessa vill man ju uppenbarligen skriva med :)
  • enmanmedskägg
    mammaåten skrev 2018-02-20 10:36:11 följande:
    Jag hade tolkat det som att du bara trycker ?ja? på alla och inte är intresserad egentligen..

Man blir ju inte översvämmad eftersom att det bara är de man matchar med som kan skriva & dessa vill man ju uppenbarligen skriva med :)

Haha, nej det gör jag verkligen inte. Jag är jättekräsen, men mest för andras skull. Tinder är ju ytligt tyvärr, och jag måste på en bild och en ( oftast väldigt kort och ej beskrivande alls ) text avgöra om detta är en tjej som kommer att "orka med mig".  

Ah, jag hörde av en tjejkompis att det är jättejobbigt för tjejer på dejtingsajter, och att de ofta inte orkar skriva tillbaka då det är så många som skriver. Så jag tänkte att om tjejen skriver till mig så har hon faktiskt tagit sig tid att göra det, och då verkligen VILL ha kontakt.

Fotnot: Väldigt många är extremt sparsmakade när de skriver info om sig själva i sina texter. Det är ofta nåt citat eller hur långa de är, men sällan vad de söker, vilka de är, osv. Varför är det så?

• Anonym (Kille)
    enmanmedskägg skrev 2018-02-20 10:51:49 följande:

Haha, nej det gör jag verkligen inte. Jag är jättekräsen, men mest för andras skull. Tinder är ju ytligt tyvärr, och jag måste på en bild och en ( oftast väldigt kort och ej beskrivande alls ) text avgöra om detta är en tjej som kommer att "orka med mig".  

Ah, jag hörde av en tjejkompis att det är jättejobbigt för tjejer på dejtingsajter, och att de ofta inte orkar skriva tillbaka då det är så många som skriver. Så jag tänkte att om tjejen skriver till mig så har hon faktiskt tagit sig tid att göra det, och då verkligen VILL ha kontakt.

Fotnot: Väldigt många är extremt sparsmakade när de skriver info om sig själva i sina texter. Det är ofta nåt citat eller hur långa de är, men sällan vad de söker, vilka de är, osv. Varför är det så?

Därför många nog är som jag och inte läser texterna.

Lika bra att låta bli eftersom många ändå mest är irriterande.

En disclaimerlista på saker mannen inte ska vara och en hyllning till feminismen med ett uttalat eller icke uttalat att det ska du också vara. Vem behöver sånt, like bra ignorera, när man väl kommit till sexting gäller ändå inget tjejen sagt innan.

Jag har haft alla fel och ändå fått tjejen efter mig efter sex.

Speciellt disclaimers inga ONS gäller i princip aldrig, jag skulle tro att det mer är ett utgångsbud. 
  • enmanmedskägg
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-20 11:04:02 följande:
    Därför många nog är som jag och inte läser texterna.

Lika bra att låta bli eftersom många ändå mest är irriterande.

En disclaimerlista på saker mannen inte ska vara och en hyllning till feminismen med ett uttalat eller icke uttalat att det ska du också vara. Vem behöver sånt, like bra ignorera, när man väl kommit till sexting gäller ändå inget tjejen sagt innan.

Jag har haft alla fel och ändå fått tjejen efter mig efter sex.

Speciellt disclaimers inga ONS gäller i princip aldrig, jag skulle tro att det mer är ett utgångsbud. 
    Nu är jag ju iofs varken intresserad av sexting eller ONS. Jag vill veta om jag kommer att stå ut med och bli kär i personen i fråga.
Svar på tråden Tinder - hur gör man??