• Anonym (G)

Vem får stå för det?

Om barnvakten kastar barnets smoothiepåsar (såna man diskar och återanvänder) i tron att de var engångs, ska hen ändå hållas ansvarig och ersätta dessa?

Det är till ett värde av ca 300:- som kastats bort.

• Svar på tråden Vem får stå för det?
  • Anonym (G)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-02-20 14:23:17 följande:

Självklart inte!

Av massa olika anledningar.

Skulle du själv tycka att det är okej att din arbetsgivare håller dig ansvarig och kräver ersättning för saker du råkar tar sönder, slänga, beställa för mycket av eller liknande på din arbetsplats?

Ta det på drulleförsäkringen om du vill ha ersättning för det.

Det kan de ju absolut göra om det var av ren vårdlöshet.
  • Anonym (G)
    Pope Joan II skrev 2018-02-20 14:25:27 följande:

Håller med. Även om jag personligen inte hade äskat ersättning för en så bagatellartad summa. Men principen kring förfarandet håller jag med dig om. 

Knappast bagatellartad för alla.
  • Anonym (G)

Det är inte en betald barnvakt och påsarna togs från kylskåpet och gavs på eget bevåg.

15 påsar var det.

• Anonym (G)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-02-20 14:32:41 följande:

Om det inte var en betald barnvakt så är det ännu mer ruttet att kräva ersättning från personen.

Se de där kronorna som kostnad för barnvakteriet.

Och varför i allsindar då? Det var ju inte direkt tvång att passa barnet.
  • Anonym (G)
    Duckan skrev 2018-02-20 14:34:29 följande:

Vem fasen ger ett barn 15 smoothies på en kväll?!

Jag hade inte bett om pengar för det efteråt.

Det var fördelat på tre barn -_- känns illa att ta alla även när hen trodde de var köpta.
  • Anonym (G)
    Gryntroll skrev 2018-02-20 14:36:31 följande:

Det stog alltås 15 färdiga klämmisar i kylskåpet och barnet fick i sig alla?

Det måste ha rört sig om en längre tidsbarnvaktande tänker jag då.

Och då borde ni ha pratat om måltider och mat? Och klämmisarna borde ha nämnts i något sammanhang, typ de ska sparas så välj annat mellanmål?

Låter märkligt!

Men oavsett, hade jag inte sagt rakt ut att detta är återanvändningsbara behållare så släng dem inte, så skulle jag inte ha begärt någon ersättning.

Hen skulle inte röra dem öht. De skulle beställa pizza.
  • Anonym (G)
    mmm88 skrev 2018-02-20 14:37:09 följande:

15 påsar är en massa mat! Hade ni gratis barnvakt i flera dagar eller till flera barn? Då tycker jag verkligen ni får bita i det sura äpplet och ta kostnaden själva. Dessa påsar håller dessutom inte för alltid och blir sunkiga efter ett tag. Kan vara bra att byta ut då och då.

Tre barn, två var hens egna. Påsarna var nya och det är ett av de få sätten mitt barn öht får i sig mat.
  • Anonym (G)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-02-20 14:38:45 följande:

Då måste det i sådana fall vara extrem vårdslöshet med ett stort inkomstbortfall för arbetsgivaren. Eller om det handlar om avtalsbrott.

Vilket det här inte alls kan räknas som. Att slänga plastskräp är inte vårdlöshet.

Det här känns mer som att du vill legitimera din ilska och agg mot din svärmor som gav dig och din partner lite egentid, alldeles gratis.

Det är inte ?plastskräp?.

Jag har aldrig sagt att det är svärmor.
  • Anonym (G)
    mmm88 skrev 2018-02-20 14:40:27 följande:

5 klämmisar per barn under en kväll! Hade ni pratat med barnvakten om maten innan?

Ja, de skulle beställa pizza. Trodde inte att jag skulle behöva peka ut saker de inte ska ta av.
Svar på tråden Vem får stå för det?