Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Vem får stå för det?

Självklart inte!
    Av massa olika anledningar.

Skulle du själv tycka att det är okej att din arbetsgivare håller dig ansvarig och kräver ersättning för saker du råkar tar sönder, slänga, beställa för mycket av eller liknande på din arbetsplats?

Ta det på drulleförsäkringen om du vill ha ersättning för det.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:30:21 följande:

Det är inte en betald barnvakt och påsarna togs från kylskåpet och gavs på eget bevåg.

15 påsar var det.

Om det inte var en betald barnvakt så är det ännu mer ruttet att kräva ersättning från personen.
    Se de där kronorna som kostnad för barnvakteriet.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:27:12 följande:
    Det kan de ju absolut göra om det var av ren vårdlöshet.
    Då måste det i sådana fall vara extrem vårdslöshet med ett stort inkomstbortfall för arbetsgivaren. Eller om det handlar om avtalsbrott.
    Vilket det här inte alls kan räknas som. Att slänga plastskräp är inte vårdlöshet.

Det här känns mer som att du vill legitimera din ilska och agg mot din svärmor som gav dig och din partner lite egentid, alldeles gratis.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:40:41 följande:
    Det är inte ?plastskräp?.

Jag har aldrig sagt att det är svärmor.
    Jo, sånt är plastskräp. Går inom samma kategori som pet-flaskor och syltburkar.
  • Anonym (qwerty)
    Pope Joan II skrev 2018-02-20 14:33:24 följande:
    En vansinnig narcissistisk svärmor med sadistiska övertoner och en helt egen agenda med stort eget behov av att få vara barnvakt. Du har aldrig velat att hon ska passa dina barn och ännu mindre nu efter sabotaget av smoothie-påsar. 

Gissade jag rätt?
    Det är inte bara jag som fick den känslan Tyst
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:44:47 följande:
    Lägg ner. Helt ot.
    Väldigt extremt relevant. Ingen som har barn själv har någon aning om vad klämmisar är. I mångas ögon är det omöjligt att se skillnad på klämmisar man diskar och klämmisar man slänger på en gång (även i småbarnföräldras ögon).

Vissa anser att pet-flaskor och syltburkar ska diskas, behållas och återanvändas. De flesta anser att det är skräp. Exakt detta gäller dina j*kla smoothiepåsar också. Det ser ut som skräp i mångas ögon.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:48:16 följande:
    Ja, mest klämmisar. Hen har autism och är väldigt svår att få i mat.

Barnvakten bor hos oss gratis tills vidare, så nej, vi har inte gett hen pengar att köpa pizza för.
    Vad bra, då får du ju vårdbidrag som ska täcka sådana kostnader som smoothiepåsar.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:52:30 följande:
    Det står varken innehåll på eller haf någon streckkod samt en tydlig öppning i botten. Det är väldigt tydligt inte köpta färdiga.

Oavsetr hade hen inte rätt att länsa alla.
    Har du sett någon streckkod eller innehållsförpackning på piggelinen man kan köpa i storpack?
    Så väldigt tydligt att det inte är skräp kan det inte ha varit eftersom barnvakten slängde dem. Och jag antar att denne inte gjorde det av ondo eftersom denne gick med på att passa ditt högkrävande barn.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 14:52:57 följande:
    Skämtar du? Jag har inget vårdbidrag.
    Varför inte då? Familjer har rätt till vårdbidrag vid autismdiagnos, det är praxis idag.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-20 15:35:27 följande:
    Fel påsar dock. Bara choomee som går hem.

Testat i silikon också, men de dög inte heller.
    Okej.
    Förlåt, men de där påsarna ser verkligen ut som engångspåsar för någon som inte är van vid klämmisar.
    Jag skulle också slänga de där efter att de är uppätna.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (G) skrev 2018-02-21 10:53:09 följande:
    Läropengar? Hör det inte till allmänt hyfs att man frågar innan man tar av andras saker?

Borde vara hens läropengar isf.
    Nu var det ju inte egentligen "andras saker" personen tog av. Det var barnets saker, som denne gav till barnet. Eller menar du att barnvakten skulle ringa till dig för att fråga om det är okej att ge ditt barn mat?
    Hade det varit så att barnvakten själv sugit i sig alla 15 påsar hade denne "tagit andras saker" och det hade varit en helt annan grej. Men nu är du bara orättvis och letar efter halmstån.

Dessutom tycker jag att "betala för ett boende" går under allmänt hyfs väldigt extremt mycket mer än att fråga om det är okej att mata barn man sitter barnvakt åt.
Svar på tråden Vem får stå för det?