• Anonym (?)

Kan sur uppstötning ge bröstsmärta?

Fick plötsligt en sur uppstötning. Inget jag har haft ofta. Tvärtom ytterst sällan. Men nu ca en timme efter detta har jag som bröstsmärta. Inget ihållande. Mer som det kommer och går. Och smärtan sitter under bakom brösten.

Drack kaffe nån timme innan den sura uppstötningen och åt fikabröd. Brukar inte dricka kaffe vid den tiden.

• Svar på tråden Kan sur uppstötning ge bröstsmärta?
  • Anonym (?)

Dags att se över kosten då för detta var inte skoj.

Först plötsligt en sur uppstötning, lite över en timme senare bröstsmärta och nu svider hela magen

Bröstsmärtan känns obehaglig. Lite som träningsvärk nästan bak mellan skuldrorna.

• Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2018-02-20 15:03:18 följande:

Fick plötsligt en sur uppstötning. Inget jag har haft ofta. Tvärtom ytterst sällan. Men nu ca en timme efter detta har jag som bröstsmärta. Inget ihållande. Mer som det kommer och går. Och smärtan sitter under bakom brösten.

Drack kaffe nån timme innan den sura uppstötningen och åt fikabröd. Brukar inte dricka kaffe vid den tiden.

Det kan man ha ja.

Finns olika varianter.

Jag tex har både reflux och bråck på övre magmunnen=övre dörren till magsäcken glappar så magsyra åker upp.

Jag trodde jag hade fel på hjärtat och blev jätterädd.

Efter EKG, gastroskopi och massa annat fick jag diagnos.

Hade aldrig hört talas om mina diagnoser innan.
  • Anonym (?)

Efter uppstötningen rapade jag en hel del också. Har en läkartid av annan anledning nästa vecka. Får ta upp detta då om det återkommer.

• Anonym (?)

Inser när jag tänker att jag hämtade ett tungt paket på förmiddagen så träningsvärken mellan skuldrorna kan ju ha sin förklaring där

• Anonym (Anna)
    Anonym (?) skrev 2018-02-20 15:25:15 följande:

Inser när jag tänker att jag hämtade ett tungt paket på förmiddagen så träningsvärken mellan skuldrorna kan ju ha sin förklaring där

Ja vet du vad!

I somras köpte jag en begagnad datorskärm som jag fick släpa på hela dagen. Den var så tung efter en hel dag!

Dagen efter hade jag ont i mitten av bröstbenet.

Skitont!

Det gick över sen
  • Anonym (Reflux)

Det är därför det kallas Heartburn på engelska.

• Anonym (?)

Smärtan som kommer och går sitter under solrosen på bilden. Känns fel ställe för att bero på sura uppstötningen eller någon som upplevt smärta där?

Börjar nästan bli orolig för hjärtat. Googlade sura uppstötningar men som alltid får man mer info än man önskar.

Svar på tråden Kan sur uppstötning ge bröstsmärta?