• alade

Får inget till frysen!

Nej, det är verkligen inte kört. Som jag förstått det är det ca 25% av alla ivf-försök som ger något till frysen. Det behöver definitivt inte säga något om färskförsöket. Embryon överlever bättre i livmodern än på labbet. Försök att hålla modet uppe - jag vet hur tungt det är.

• alade
    luckybastard skrev 2018-02-20 18:08:16 följande:

Tack för peppen och skönt att höra :) ska försöka att inte måla fan på väggen än. Men du vet man ifrågasätter sig själv och sin ålder och vill inte hålla orealistiska tankar vid liv när man konstant blir matad med att man är för gammal nästan efter 35.

Är ju såklart tacksam att jag lyckats få ut så många ägg båda gångerna vilket är positivt såklart :)

Jag har gjort tre äggplock och fått till frysen en gång, dock frös de vid 2 dagar och inte 5 (de fem som odlades vidare dög ej). En av gångerna fick jag ut 16 ägg och noll befruktade. Men vårt senaste färskförsök gav resultat och jag är höggravid nu. Det trodde jag aldrig skulle hända!

Det är jättebra att du fått ut många ägg och att de blir befruktade. På tre försök är det mer troligt att du blir är gravid än att du inte blir det. Jag håller tummarna stenhårt för er!
  • alade

Antingen har jag hårda äggskal eller så har sambon ett membran som saknas på sina spermier, som inte syns när man bara kollar dem (de ser pigga ut). Nåt av det gör att vi behöver göra icsi för att få till befruktning. Med den hjälpen fick vi 9 av 12 befruktade sist - en till mig och två till frysen. Har inte fått nån förklaring kring den längre odlingen men de flesta överlever ju inte så länge på kan så jag har inte funderat på det heller. Jag är så glad att vi alls fått nåt tillbaka!

Svar på tråden Får inget till frysen!