• Anonym (Kääär..)

Jobbigt att vara kär!?!

Hej alla fina! 

Nu är det så att jag har kärat ner mig totalt i en helt underbar och fin kille. 

Vi har haft det mest fantastiska sex jag någonsin haft och det är besvarat på samma sätt från hans sida. 

Vi har känt varandra länge, men nyligen börjat ses på detta sättet. Det började med att vi kysstes, hade sex och PANG så blev det extremt mycket känslor.

Vi både kom precis ut ur ganska seriösa förhållanden, men ingen av oss var lyckliga i dem så det vi upplever nu är så himla stort. I alla fall från min sida. Vi har båda sagt att vi tycker om varandra väldigt mycket. Men han har sagt att han inte vill bli kär på i alla fall ett halvår?! Jag förstår honom dock för jag känner egentligen samma sak, men jag kan inte hejda mig. Ingen av oss vill såra våra ex heller.

En vecka efter han sagt det hade vi den mest fantastiska natt tillsammans. Han berättar hur vacker och fin han tycker jag är, han kan inte slita sin blick ifrån mig och vi ligger och gosar har det så jävla mysigt att det inte är sant. Det är helt klart han som är mer på mig än vad jag var, för jag kände att jag blivit mer kär och ville därför se vart han stod.

Det har varit jag som helt klart haft bollen om man säger så, det är jag som hört av mig och så. Han var varit ganska dålig på det och det gör mig så jävla osäker.

Idag bestämde jag mig för att inte skriva något och han har inte skrivit något till mig heller.. Vilket gör mig så osäker och ledsen.

Samtidigt så när vi ses så är det helt magiskt.. Vill bara vara och bada i vår underbara energi i resten av mitt liv... Märker att han känner samma, men ändå hör han inte av sig :( 

Hur ska jag göra!? Jag behöver verkligen hjälp här! Ska jag ta det lugnt (läs lugnt som panikslagen) och se vart det leder eller ska jag bara kasta mig ut i detta och visa mina känslor fullt ut? Är rädd att skrämma iväg honom för jag bli väldigt intensiv när jag är kär och om man jämför detta med tidigare kärlek så är detta explosionsartat. Jag har aldrig känt såhär förr.. Vad ska jag göra!? :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-21 00:54
    Skrev att vi hade en natt, men det var även kvällen innan natten och en dag efteråt.

• Svar på tråden Jobbigt att vara kär!?!
  • Anonym (Kääär..)

Ingen?

• TriC

Jag hoppas det går vägen för er, men risken är såklart stor att ni bara är varandras rebounds. Antagligen är tajmingen fel för er.

Kanske känner han att det går för fort fram med tanke på att han egentligen knappast är redo för ett nytt förhållande så här nära inpå det förra.
    Bäst är nog att låta detta få mogna i väldigt långsam takt.
    Och!! Prata med honom om detta! För om ni inte kan prata helt öppet så saknas ändå grunden för ett bra förhållande.

Lycka till!

• Anonym (Cecilia)

Vad härlig er kärlek låter. Jag tycker du ska ligga lite lågt med att höra av dig. Låt honom göra det nu. Det kanske tar några dagar, som kommer vara skitjobbiga för dig, men sen kommer det löna sig i att han hör av sig mer, och du kommer slippa att gå och vänta och våndas. Ibland behöver man dra sig undan för att den andra ska inse vad den saknar, och anstränga sig mer. Annars blir partnern lätt "fat and happy". Tycker inte du ska prata om det, bättre att han får uppleva det du upplever. Egna erfarenheter slår allt snack. Sen ska du så klart vara trevlig och tillmötesgående när han hör av sig.

Fokus nu på hur du ska stå ut med att inte höra av dig. Jag tipsar om att gå ut och träna bort frustrationen. Gå tillgym, ut och spring. Eventuellt möta dina känslor under meditation.

Lycka till!

• Anonym (Kääär..)

Tack för er bådas svar! 

Jaa... Det vi har är helt amazing och vill inte förlora detta, för någonting.

Fick helt olika svar från er båda också. Vi har faktiskt redan pratat ganska mycket om våra känslor. Jag har berättat vart jag står och han också, men det var innan denna fantastiska kväll/natt/dag och nu känner i alla fall jag att läget är helt annat. Det kändes helt klart mer seriöst och han verkade mycket mycket mycket mer närvarande och intresserad än tidigare. Jag vill inte heller ha ett seriöst förhållande än.. Men jag kan inte hjälpa att jag vill ha honom. 

Han har inte hört av sig än, inte jag heller. Det är dag 2 nu haha... Måste dock veta om han ska hänga med på en grej imorgon då vi pratat om det så jag måste ringa honom senast ikväll för att dubbelkolla om han hänger på pga planering. Men kanske ska skita i att höra av mig och se om han hör av sig själv eller skiter i det... 

Vill inte backa och verka ointresserad men om han gör samma sak.. Är så himla osäker just nu. Går runt och tänker på honom hela hela tiden och det känns inte som han gör det eftersom han inte skrivit något. Inte ens hej, hur är det. Eller vad som helst. Hade blivit så glad om han skrev. Shiiit.... 

Är fortfarande inte klok på vad jag ska göra, kommer dock inte skriva något idag, tror jag. Möjligtvis ringa ikväll beroende på.. Jag får se.. Får nästan bara ångest av att skriva/höra av mig för är så rädd för att bli dissad, han kan vara ganska seg på att svara också och då är det ÄNNU värre. Ja.. Är livrädd för att detta ska försvinna!

• Anonym (Kääär..)

Kan även tillägga att det är yoga och meditation som har lugnat mig under hela denna processen. Hade inte klarat av att hantera detta stora annars :O

• Anonym (there's one born every second)

När ska kvinnor lära sig förstå att en man kommer säga precis vafan som helst för att få doppa. Det är liksom så vi måste göra för att öht få doppa. Det är smöra eller runka som gäller. Och även efter att han fått doppat kommer han självklart säga jättefina saker så han kan få chansen att doppa igen. Typ lämna dörren på glänt så det blir lätt att glida förbi när det börjar kännas tungt i kallingarna. Hellre en mus i handen är 20 i skogen typ. Eller ännu bättre hellre en mus på paus medan jag undersöker vilka andra musar som finns i skogen.

OM han skulle varit lika kär som du så skulle han varit den som tog kontakten, men det gör han inte, vad tror du det beror på? Han tycker säkert om dig men han är nog inte lika superdupermegakär som du verkar vara, tyvärr.... 

• Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 18:18:27 följande:

När ska kvinnor lära sig förstå att en man kommer säga precis vafan som helst för att få doppa. Det är liksom så vi måste göra för att öht få doppa. Det är smöra eller runka som gäller. Och även efter att han fått doppat kommer han självklart säga jättefina saker så han kan få chansen att doppa igen. Typ lämna dörren på glänt så det blir lätt att glida förbi när det börjar kännas tungt i kallingarna. Hellre en mus i handen är 20 i skogen typ. Eller ännu bättre hellre en mus på paus medan jag undersöker vilka andra musar som finns i skogen.

OM han skulle varit lika kär som du så skulle han varit den som tog kontakten, men det gör han inte, vad tror du det beror på? Han tycker säkert om dig men han är nog inte lika superdupermegakär som du verkar vara, tyvärr.... 

Tack för din delning. Önskar bara ett förtydligande. Vad menas med "mus på paus"?
  • Anonym (Kääär..)

Haha jag är på paus?

Anonym (Cecilia) skrev 2018-02-21 19:15:46 följande:

Tack för din delning. Önskar bara ett förtydligande. Vad menas med "mus på paus"?

Det alla skickliga snubbar gör. Får en kvinna att tro att hon är speciellast i hela världen för honom så hon går omkring och väntar på honom och undviker andra killar under tiden som han i lugn och ro kan smaka på buffén och se om han hittar någon smarrigare godbit. Kan det bli bättre? Hittar han något bättre så säger han farväl med några väl valda ord om hur han egentligen älskar henne över allt annat men omständigheter eller ödet ville något annat. Hittar han inget bättre så har han ju alltid henne kvar att falla tillbaka till.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 19:33:18 följande:

Det alla skickliga snubbar gör. Får en kvinna att tro att hon är speciellast i hela världen för honom så hon går omkring och väntar på honom och undviker andra killar under tiden som han i lugn och ro kan smaka på buffén och se om han hittar någon smarrigare godbit. Kan det bli bättre? Hittar han något bättre så säger han farväl med några väl valda ord om hur han egentligen älskar henne över allt annat men omständigheter eller ödet ville något annat. Hittar han inget bättre så har han ju alltid henne kvar att falla tillbaka till.

Ok, det låter ju lömskt. Men säger han då till tjejen att de är tillsammans, eller att de har paus?
    Anonym (Cecilia) skrev 2018-02-21 19:38:11 följande:

Ok, det låter ju lömskt. Men säger han då till tjejen att de är tillsammans, eller att de har paus?

Ja det är lömskt men effektivt och fungerar tydligen. Se bara på dig själv. Jag har gammal kompis som har 2 tjejer som kan svära på sin mammas grav på att han älskar just henne över allt annat.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 19:55:20 följande:

Ja det är lömskt men effektivt och fungerar tydligen. Se bara på dig själv. Jag har gammal kompis som har 2 tjejer som kan svära på sin mammas grav på att han älskar just henne över allt annat.

Vad menar du med "se bara på dig själv?"
  • Anonym (Kääär..)

Jag hoppas du har fel, men tack för input för jag är inte insatt i vissa snubbars hjärnor. Är dock helt övertygad om att killen jag är med inte alls är sån... låter väldigt sorgligt och han är otroligt genuin. Men vi får la se. Han hörde av sig ikväll dessutom och ska sova hos mig nuuu hihihi

• Anonym (Cecilia)
    Anonym (Kääär..) skrev 2018-02-21 20:02:35 följande:

Jag hoppas du har fel, men tack för input för jag är inte insatt i vissa snubbars hjärnor. Är dock helt övertygad om att killen jag är med inte alls är sån... låter väldigt sorgligt och han är otroligt genuin. Men vi får la se. Han hörde av sig ikväll dessutom och ska sova hos mig nuuu hihihi

Härligt!! Hoppas ni får en mysig kväll!
  • Anonym (Kääär..)

Det kan jag lova att det blir... ;)

Svar på tråden Jobbigt att vara kär!?!