• Äldre 21 Feb 16:10
    3429 visningar
    1 svar
    1
    3429

    ~*~ Har du sett/hört/anat din hunds närvaro efter dess bortgång?~*~

    Hej alla hundälskare!

    **Jag är på jakt efter berättelser av människor som upplevt sin hunds närvaro efter vännens död.**

    Det hela började med att min älskade hund gick bort, min bästa vän och min anledning att gå upp på morgonen. Efter hennes död började jag drömma om henne och i drömmarna var hon pigg och frisk igen. Sedan började jag känna henne mot min rygg i sängen, så som vi alltid sov ihop. Min sambo hörde henne vid flera tillfällen och vår andra hund kunde stå och titta rakt ut i luften och vifta på svansen och pipa, något hon aldrig gjort innan.

    Jag berättade detta för min veterinär och fick en kalldusch; han sa att det var inbillning, att "svaga" djurägare inbillar sig sånt under den värsta sorgen och att det inte finns något efter döden. Jag blev så ledsen!

    Sedan började jag prata med vänner och bekanta inom hundvärlden och fick höra från flera håll att de upplevt samma som jag eller liknande. Så meningen verkar delad...

    **Har du upplevt något liknande som du vill dela med dig av? Berätta gärna lite om hunden, om bortgången och om det du upplevt efteråt!**

    (Får jag in tillräckligt med berättelser kan det hända att det blir någon sammanfattande skrivelse av materialet men alla kommer självklart vara anonyma om det blir aktuellt.)

Svar på tråden ~*~ Har du sett/hört/anat din hunds närvaro efter dess bortgång?~*~