• Anonym (JagJagJag)

Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?

Hej hej!

Jag är en överviktig man med bröst som ofta är större än kvinnors. 

Har funderat på att bära bh?

Vad tror ni, blir jag hyllad av feministerna eller blir jag betraktad som sjuk?

Eller något annat?

Sägs ju vara bra att vara normkritisk.

• Svar på tråden Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?
  • Aniiee

Manboobs brukar inte få plats i bhar för kvinnor. De är liksom inte formade på rätt sätt....

Men testa för all del....

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • SofieJ

Jag är mer nyfiken på varför. Vad är det du vill åstadkomma med att använda BH? Finare form på brösten?

• Anonym (qwerty)

Kör på nåt typ av tight linne eller sportbh utan byglar och kupor isåfall.

• Anonym (Ingen bh)

Wtf? Troll som skriver? Annars, använd för Guds skull inte bh... Du kommer se ut som en transvestit. Gå ner i vikt istället.

• Anonym (JagJagJag)
    Anonym (Ingen bh) skrev 2018-02-23 00:42:50 följande:

Wtf? Troll som skriver? Annars, använd för Guds skull inte bh... Du kommer se ut som en transvestit. Gå ner i vikt istället.

Nej, men nyfiken på att bryta normen som säger att bara kvinnor ska ha BH.
  • Anonym (Ingen bh)
    Anonym (JagJagJag) skrev 2018-02-23 00:47:46 följande:

Nej, men nyfiken på att bryta normen som säger att bara kvinnor ska ha BH.

Varför ska du bryta den normen? Det har blivit någon slags vardag för människor att "bryta normer" nu för tiden. Jag hade aldrig kommit överens med en man med bh tyvärr, för mig är det fruktansvärt perverst. Men alla gillar olika sägs det!
  • Anonym (JagJagJag)
    Anonym (Ingen bh) skrev 2018-02-23 00:54:04 följande:
    Varför ska du bryta den normen? Det har blivit någon slags vardag för människor att "bryta normer" nu för tiden. Jag hade aldrig kommit överens med en man med bh tyvärr, för mig är det fruktansvärt perverst. Men alla gillar olika sägs det!
    Finns många normer man kan bryta. Brukar byta om utan handduk på badstranden så att andra kan se min kuk.

Kul att se andras reaktioner.
  • Anonym (Ingen bh)
    Anonym (JagJagJag) skrev 2018-02-23 00:57:50 följande:

Finns många normer man kan bryta. Brukar byta om utan handduk på badstranden så att andra kan se min kuk.

Kul att se andras reaktioner.

Vilken tur att jag aldrig badar på badstränder då.
  • SofieJ

Bryta normer i all ära, men det kanske ska finnas ett syfte bakom för att det ska ge något? :P

• Anonym (K.)

Sport-BH isåfall.

Angående att bryta normer ja varför inte, människor kan behöva se hur fördomsfulla och manipulerar de är av grupptryck ibland det är nyttigt att människor som går mot strömmen finns och visar andra att det finns en hel värld utanför strömmen med.

Svar på tråden Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?