• Anonym (JagJagJag)

Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?

Hej hej!

Jag är en överviktig man med bröst som ofta är större än kvinnors. 

Har funderat på att bära bh?

Vad tror ni, blir jag hyllad av feministerna eller blir jag betraktad som sjuk?

Eller något annat?

Sägs ju vara bra att vara normkritisk.

• Svar på tråden Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?
  • Anonym (JagJagJag)
    Anonym (Klkk) skrev 2018-02-23 20:33:03 följande:
    Då är det ju i princip helt onödigt att ha bh
    Jo, men de hoppar upp och ner när jag rör på mig. kanske liten b-kupa.
    behöver stöd för mina pattar.
  • Anonym (Större)
    Anonym (JagJagJag) skrev 2018-02-23 20:27:28 följande:

Jag har bröst som motsvarar A-kupa.

Sen när är a-kupa ?större än kvinnors?? Men visst, köp du en bh för all del om det gör dig lycklig.
  • Anonym (Klkk)
    Anonym (JagJagJag) skrev 2018-02-23 20:34:10 följande:

Jo, men de hoppar upp och ner när jag rör på mig. kanske liten b-kupa.

behöver stöd för mina pattar.

Då ska du köra på sport bh
  • SofieJ

Fattar inte varför man VILL ha BH. Jag hade själv gärna sluppit :P

• Kille som rider

Hej!

Jag är kille o använder alltid BH för att jag tycker det är skönt och trivs i det. Visst fick man kanske lite konstiga blickar o kommentarer ibland men man vänjer sig och upplever det inte alls som något jobbigt längre utan känner mig helt bekväm sedan använder jag bara tjej/damunderkläder och de är så jäkla mycket skönare än herr underkläder. Alla borde prova

• Hejhoppsan
    Kille som rider skrev 2018-02-24 07:40:21 följande:

Hej!

Jag är kille o använder alltid BH för att jag tycker det är skönt och trivs i det. Visst fick man kanske lite konstiga blickar o kommentarer ibland men man vänjer sig och upplever det inte alls som något jobbigt längre utan känner mig helt bekväm sedan använder jag bara tjej/damunderkläder och de är så jäkla mycket skönare än herr underkläder. Alla borde prova

Men har du något att ha i BH-n då? Eller kör du med tomma, skrynkliga kupor?
  • Kille som rider

Jag har ju en del naturliga bröst som fyller upp så det gäller ju att finna de rätta bh arna men ibland när jag vill ha lite större så lägger jag i lösbröst o då blir de stora hihihi

• Kille som rider
    Kille som rider skrev 2018-02-24 11:57:31 följande:

Jag har ju en del naturliga bröst som fyller upp så det gäller ju att finna de rätta bh arna men ibland när jag vill ha lite större så lägger jag i lösbröst o då blir de stora hihihi

• Anonym (anneli)
    Anonym (JagJagJag) skrev 2018-02-22 23:18:18 följande:

Hej hej!

Jag är en överviktig man med bröst som ofta är större än kvinnors. 

Har funderat på att bära bh?

Vad tror ni, blir jag hyllad av feministerna eller blir jag betraktad som sjuk?

Eller något annat?

Sägs ju vara bra att vara normkritisk.

Tänker du berätta för alla du möter att du minsann bär behå? Du KAN ju behålla det för dig själv och ha den för din bekvämlighet och inte som statement? Om du tänker börja träna!? för att gå ner i vikt t ex så är det säkert väldigt bekvämt med en sportbehå för att undvika såriga och ömma bröstvårtor.
  • Anonym (Tuttan)
    Anonym (Ingen bh) skrev 2018-02-23 00:42:50 följande:

Wtf? Troll som skriver? Annars, använd för Guds skull inte bh... Du kommer se ut som en transvestit. Gå ner i vikt istället.

Har inte läst tråden, men om ingen redan berättat detta för dig kan jag meddela:

Gynekomasti har inte med vikt att göra.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Tuttan) skrev 2018-02-24 15:58:56 följande:
    Har inte läst tråden, men om ingen redan berättat detta för dig kan jag meddela:

Gynekomasti har inte med vikt att göra.
    Ursäkta att jag inflikar, men TS har ju meddelat att han är överviktig! Sannolikt inte fråga om några trivselkilon?
  • Anonym (K.)
    SofieJ skrev 2018-02-23 21:13:48 följande:

Fattar inte varför man VILL ha BH. Jag hade själv gärna sluppit :P

Det tror jag inte för isåfall hade du inte velat ha synliga bröst, fast du kanske vill slippa bröst som sticker ut helt?

Jag tycker BH är skönt även sport BH

Kan ha utan men det gör brösten mer ömma och lättare att de skadas så tycker Bysthållare är en bra uppfinning.
  • SofieJ
    Anonym (K.) skrev 2018-02-24 19:25:22 följande:

Det tror jag inte för isåfall hade du inte velat ha synliga bröst, fast du kanske vill slippa bröst som sticker ut helt?

Jag tycker BH är skönt även sport BH

Kan ha utan men det gör brösten mer ömma och lättare att de skadas så tycker Bysthållare är en bra uppfinning.

Jag använder ju förstås BH av en anledning, jag har ganska stora bröst och behöver stödet. Däremot verkar TS ha ganska små bröst och inget egentligt behov. Det är så jag menar.
  • Anonym (Tuttan)
    Anonym (anneli) skrev 2018-02-24 16:04:54 följande:

Ursäkta att jag inflikar, men TS har ju meddelat att han är överviktig! Sannolikt inte fråga om några trivselkilon?

Hoppsan! Missade visst det i TS! Sorry :)

Och tack för upplysningen!
Svar på tråden Bära bh som man. Hur kommer jag bli bemött?