Inlägg från: Anonym (Mim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mim)

Biologisk klocka?

Hej! Jag känner igen mig. Har själv haft barnlängtan länge. Jag är 27 år blir 28 i år. Jag hade gärna haft barn för ett par år sedan.. Varit redo länge.

Jag tycker det är viktigt att ens partner respekterar ens längtan och fattar hur viktigt det är för en. Att säga "kanske i framtiden" det köper inte jag! Det är tortyr för någon som längtar efter barn. Jag tycker du ska ge honom ren fakta. Fakta är att fertiliteten går ner efter 25 år. Det det upp till ett år att bli gravid (kanske mer) sen ska bebisen bakas i nio månader. Man kanske har sitt barn om två år.

Det är du som kommer stt bära barnet. Det är slitsamt för kroppen att bära ett barn, vilket han inte kommer göra. Ju äldre man blir desto mer påfrestande för kroppen.

Jag köper inte kommentarer om att man är "ung" mamma som 29 år (när barnet kommer stt komma som tidigast ;) sätt er ner, säg stt du vill prata ordentligt. Säg att du vill veta hur han tanker.

För min del är barnfrågan så viktig att jag utan tvekan skulle lämna den man som aldrig blir redo och skaffa barn på egen hand om det skulle krävas.

Svar på tråden Biologisk klocka?