• Anonym (Hej)

Dåligt samvete till min hund, hur mycket skada har jag gjort?

Lade tråden här så jag ska få vara anonym.

Jag måste få skriva av mig lite angående min hund. Har jag varit allt för elak eller är jag bara känslig??

Jag har en 11 veckors valp hemma. Hon är jätte klok och mysig överlag. Men det är såhär att jag har varit sjuk i nästan en vecka nu, feber snuva och allt vad det innebär. Jag har varit super trött och med massa värk!! Knappt orkat med mig själv.

Det har lett till att jag absolut inte orkat med valpens energi, jag bor ensam så det är liksom bara jag som tagit hand om henne. Jag har ropat, tagit i henne flertal gånger, nångång har hon gnällt till, jag har knuffat bort henne och hållit på brottats med henne nu i flera dagar och jag känner mer och mer hur mitt samvete äter upp mig.

Hon har varit riktigt galen och jag har inte orkat något. Har varit arg och irriterad varje dag. :( Hur mycket skada tror ni jag har gjort hunden?? Tror ni hon hatar mig för detta nu? Säg att jag blir frisk och lugnar ner mig snart, kommer hon minnas denna jobbiga vecka då? Jag har försökt visa kärlek också mellan varven men jag har absolut inte klarat av att inte vara jätte arg på henne och hålla på... Mitt huvud har varit i sprängläge i flera dagar. Jag vet att jag inte varit snäll =(

• Svar på tråden Dåligt samvete till min hund, hur mycket skada har jag gjort?
  • Queennr1

Du klarar inte av att ha hand om ett djur. Lämna tillbaks valpen. Och skaffa inte barn...

• taquine

Du ska inte ha djur öht. Fy fan , låta din aggression gå ut över en oskyldig valp...Mår riktigt dåligt av att läsa det här. Kan du få lämna tillbaks den eller få den omplacerad? För hos dig ska den inte vara .

Konstigt att människor som inte ens kan ta hand om själva ska promt skaffa djur. 

Om som skrivits skaffa för guds skull inte barn.

Goodness me
  • Anonym (Fe)

En veckas avvisning och skambelägga en 11 veckors valp ja du har definitivt påverkat hunden, när du skrivit detta inlägg har du SKÄRPT till dig och behandlar hunden bra och tar ditt ANSVAR? Om inte, lämna igen hunden, klarar du inte en 11 veckors valp för att du är förkyld och trött då klarar du inte av att vara hundägare och allt det innebär, (om hunden skadar sig och du måste till veterinären, om hunden får fästingar du måste plocka bort, om hunden kissar inne bajsar inne när den inte blivit rätt behandlad av dig,om hunden utvecklar ett aggressivt beteende när den är osäker för att du är en osäker ledare, när hunden behöver gå ut och bajsa 4.00 på morgonen och gnyr vid dörren och du ska upp ur sängen. )

En hundvalp är ingen söt bild på en hund du bara kan ha när den är söt och lugn och passar dina behov, är du hundägare ska du ta dina behov sist.

T.ex skita i din patetiska ursäkt om förkyld

Och ta ansvar och ge hunden det hon Behöver

oavsett hur gnällig du är om hur jobbigt det är,

Du skaffade hund och har ensam vårdnad, vad förväntade du dig?

• Anonym (Nej nej)

En 11 veckors valp är inte 'jätteklok', det är en bebis.

Är det din första hund?

• Pope Joan II

Usch vad gräsligt, stackars, stackars valp. Kan du inte återlämna hunden till uppfödaren? 

Och prepositionen är för

• celluliten

Valpen kommer mest troligt inte hata dig i framtiden, hundar lever i nuet. Men du behöver givetvis sluta upp att "knöla ihop" valpen - hon är inte "galen" för att vara jävlig utan för att det brister i engagemang och stimulans från din sida.

Det går utmärkt att roa en valp trots att man är sjuk, googla på aktiveringstips för valpar så ska du se att ni kan hitta på något trots att du ligger sjuk! Det räcker med fem minuters engagemang några gånger dagen för att stimulera en valphjärna!

Orkar du inte det så tycker jag du ska be någon om hjälp, kanske någon kan komma och ta ut den en stund så den får leka lite längre än att bara gå ut och pinka! Det är inte skadligt för valpar att bara vara ute en längre stund, men någon längre promenad är ju inte att tänka på! Lycka till! :)

• Anonym (Fe)
    celluliten skrev 2018-02-23 21:54:47 följande:

Valpen kommer mest troligt inte hata dig i framtiden, hundar lever i nuet. Men du behöver givetvis sluta upp att "knöla ihop" valpen - hon är inte "galen" för att vara jävlig utan för att det brister i engagemang och stimulans från din sida.

Det går utmärkt att roa en valp trots att man är sjuk, googla på aktiveringstips för valpar så ska du se att ni kan hitta på något trots att du ligger sjuk! Det räcker med fem minuters engagemang några gånger dagen för att stimulera en valphjärna!

Orkar du inte det så tycker jag du ska be någon om hjälp, kanske någon kan komma och ta ut den en stund så den får leka lite längre än att bara gå ut och pinka! Det är inte skadligt för valpar att bara vara ute en längre stund, men någon längre promenad är ju inte att tänka på! Lycka till! :)

Det är jävligt otäckt att människan köpt en hundvalp och valde att hantera situationen med förkylning med att bruka våld och skambelägga hunden istället för t.ex det du skrivit, obehagligt att människan inte tänkte på det du skrivit innan hunden tog stryk..
  • DeathByPickles

Finns ingen ursäkt att tappa tålamodet med och rya tag i en elva veckors valp oavsett hur trött och sjuk och sliten man är. Självklart har du satt spår i förhållande och förtroende! 

Orkar man inte med vettig hundhållning bara för att man får en släng av influensa borde man inte ha ensamt ansvar över vare sig valp eller vuxen hund. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • celluliten
    Anonym (Fe) skrev 2018-02-23 21:59:37 följande:

Det är jävligt otäckt att människan köpt en hundvalp och valde att hantera situationen med förkylning med att bruka våld och skambelägga hunden istället för t.ex det du skrivit, obehagligt att människan inte tänkte på det du skrivit innan hunden tog stryk..

Ja, det säger jag inte emot. En valp är en bebis, och förstår inte bättre och det går inte förvänta sig något av dem.

I sånna lägen kan jag tycka (även om det går emot lagen) att det är bättre att begränsa valpens yta (kanske en överdimensionerad bur eller kompostgaller) och se till att den har tillräckligt att göra den period det rör sig om - man är ju sällan förkyld längre än någon vecka och en sund hund tar inte skada av att inte göra några större grejer under en sån period.
  • Meriall

Hade du haft en bebis och varit så sjuk att du inte orkat ta hand om den hade du fått be någon annan komma och hjälpa dig. Såna med hundvalpen. Har du inget socialt nätverk som kan hjälpa får du hyra in hjälp.

Svar på tråden Dåligt samvete till min hund, hur mycket skada har jag gjort?