• Vinter16

Hur lång tid tog det för er att bli gravid?

Jag har precis påbörjat bebisverkastan och vill såklart gärna bli gravid så snart som möjligt. Alla jag känner som nyligen fått barn blev gravida på första eller andra försöket. De jag vet som inte blivit gravida snabbt har haft problem och behövt söka hjälp. Hur var det för er?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?
  • Sunshineinmylife

Med mina pojkar tog det på 4e försöket med båda. Nu så försöker jag och min sambo (ej pappa till mina pojkar) skaffa ett gemensamt barn och vi är inne på andra andra försöket. Första försöket blev jag gravid direkt men slutade i missfall, nu så andra försöket vet vi inte riktigt om det tagit sig har bim idag men testade negativt men ingen mens i sikte och känner ingen mensvärk så vi väntar och ser vad som händer, men Har plussat på BIM +3 förra gången så har lite is i magen. Så blir spännande o se hur länge det tar nu.

• Anonym (30+)

Sonen: första oskyddade samlaget.

Dottern: första oskyddade samlagen efter förlossningen. Ammade fortfarande sonen,

Jag och maken var över 30 år när vi började.

• Freya18

Här är en som har fått kämpa.

1:a graviditet: 6 år. Slutade med MA.

2:a graviditet: 9 månader. Är i vecka 23 nu. :)

Båda gångerna skulle jag precis börja med IVF, men just då ville kroppen naturligt!

• Crazzy

Första blev till på första, vi sa att vi skulle köra skarpt efter bröllopet. Försya sexet efter bröllopet blev det barn, jag anade att jag hade ägglossning (har aldrig haft så bra koll) men visste inte.

Andra lär vi märka vid slutet av året, haha.

För syrran gick första på tredje försöket och andra på första.

Lycka till med bebisverkstaden!

• Anonym (ST)

1. Gravid av misstag (endast ett tillfälle) slutade med abort. 22 år.

2. 1a försöket, 29 år, använde äl-tester. Födde en dotter.

3. 1a försöket, kollade ägglossningssekret. 32 år. Födde en son.

4. Gravid av misstag, slutade tyvärr med abort som vi ångrade. 34 år.

5. Gravid av misstag (avbrutet sex vid ett tillfälle). Slutade tyvärr i MA vecka 12. 34 år. Har nyss gjort skrapning och funderar på om vi ska försöka bli gravida snart kanske.

• Anonym (Greta)

Nio månader med första barnet. Andra barnet inga försök. Bara lite slarv vid några tillfällen.

• XAHHA92

Jag gjorde felet och var inställd på att jag skulle minsann bli gravid fort, jag är ju ung! Men den meningen fick jag äta upp, nu står jag här två år senare och har inte blivit gravid än.

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Anonym (Preggo)

1:a barnet - blev gravid när jag åt minipiller (slarvade lite och tog inte samma tid varje dag).
    2:a barnet - 1,5 år. Fick sedan antibiotika mot en gynekologisk infektion och blev gravid på första försöket efter det.
    3:e barnet - första försöket.

• Anonym (Johanna)

Första efter 3 år!
    Andra efter 12 försök
    Tredje efter 6 försök
    Fjärde efter 6 försök

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?