• Vinter16

Hur lång tid tog det för er att bli gravid?

Jag har precis påbörjat bebisverkastan och vill såklart gärna bli gravid så snart som möjligt. Alla jag känner som nyligen fått barn blev gravida på första eller andra försöket. De jag vet som inte blivit gravida snabbt har haft problem och behövt söka hjälp. Hur var det för er?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?
  • Estrella81

1. 9 månader (barn 1)

2. Första försöket (missfall v 6)

3. Andra försöker (missfall v 7)

4. Andra försöket (barn 2)

5. Första försöket (missfall v 6)

6. Andra försöket (MA v 14)

7. Andra försöket (missfall v 5)

8. Nu är jag på fjärde försöket men ingen lycka ännu...

• Anonym (Gravid på en gång)

Jag ställde mig i ivf kö. 9 år utan att bli gravid. Sambo i flera år och det blev aldrig nåt, så jag avslutade relationen för att min barnönskan var så stark.

När jag sedan gjorde ett försök, whoop whoop, gravid på en gång. Födde en flicka??

• citrongräs

1: 4e försöket (1a barnet)

2: oplanerat gravid (MA v8)

3: typ 2a försöket? (Minns inte exakt) missfall v5

4: 6e försöket (nuvarande graviditet -återstår att se om den vill hänga kvar eller inte.

• Anonym (K)
    Anonym (Gravid på en gång) skrev 2018-03-25 20:23:33 följande:

Jag ställde mig i ivf kö. 9 år utan att bli gravid. Sambo i flera år och det blev aldrig nåt, så jag avslutade relationen för att min barnönskan var så stark.

När jag sedan gjorde ett försök, whoop whoop, gravid på en gång. Födde en flicka??

Fick du dottern i en ny relation eller via IVF?
  • Anonym (Gravid på en gång)
    Anonym (K) skrev 2018-03-25 20:37:01 följande:

Fick du dottern i en ny relation eller via IVF?

Hej!

Jag stod i ivf kö som ensamstående utan man, bara spermier behövdes.

Då träffade jag en man som gjorde mig gravid på första försöket. ????
  • babytjejen

1:a tog ett år...den andra tog strax under 3 år,är just i vecka 7 så hoppas allt går bra. Hade i princip gett upp hoppet om ett syskon..

• Intenuintesåhär

Första försöket med båda. Min mamma är likadan så det är kanske ärftligt? Och sedan är jag relativt ung, så det borde påverka också.

• Lillatjejen1992

Vi kämpade på i ungefär 16månader utan att bli gravida (4månader med hjälp). Tärde på förhållandet och vi gick isär men hittade tillbaka till varandra efter en månad. Dock har vi ännu inte lyckats med någon graviditet alls.

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Anonym (Lita på ödet)

Vi fick först två oplanerade graviditeter inom loppet av 2 månader. Efter det tog det 1 år och 5 månader. Slutade i missfall v7. Innan jag gann få tillbaka min mens efter missfallet var jag gravid igen och födde sedan ett friskt barn.

Sen blev vi gravida efter 10 månader är vi började försöka igen. Slutade i missfall v9. Då vi haft tidiga missfall och fått ett friskt barn var vi inte kandidater för utredning enligt vården. Ett halvår senare lev vi gravida igen och nu har jag gått halva graviditeten.

I de djupaste av dalarna tänkte jag mycket att det var fel på oss. Men det som vi hade gemensamt var vetskapen om att när det är dags för oss kommer det hända. Vi blev även stärkta som par av motgångarna.

Och man behöver vara ett starkt pat som föräldrar. Det är inte bara en dans på rosor!

• Anonym (Anna)

För oss funkade det på 12e försöket. Jag var helt förkrossad och övertygad om att nåt var fel, men plötsligt hände det bara. Är nu gravid i v 34, 28 år.

• stragge

1a barnet: 3 månader efter pillerstop (blev gravid vid första ägglossningen).

• Anonym (~_~)

Vi håller fortfarande på försöka sen nov 2017men haft lite uppehåll så de har tagit ett tag ännu vet vi inte om vi har lyckats men de får ja nog veta om någon vecka

• Tremblement de Terre

Får svara igen: första barnet första försöket, andra barnet åtta månader. Tredje graviditeten oplanerad (abort), fjärde graviditeten på försök fyra (utomkveds).

• Tremblement de Terre

Får svara igen: första barnet första försöket, andra barnet åtta månader. Tredje graviditeten oplanerad (abort), fjärde graviditeten på försök fyra (utomkveds).

• babytjejen

Första tog ett år

Andra tre år men slutade i MA

Försökt i ett halvår efter MA o inget plus än...har inget hopp till syskon kvar, fortsätter bara att försöka för sambons skull...

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravid?