• Anonym (Oscar)

Friendzonad

Hej!

Jag har precis blivigt friendzonad av en tjej som jag är väldigt kär i!

Hon har gillat mig också men har tröttnat på att jag aldrig tar klivet vidare. Jag blev så jävla nervös och osäker så jag visste inte hur jag skulle göra:/

Men vi pratade i telefon för några dagar sedan och då berättade jag precis vad jag kände för henne. Hon sa då att hon tycker att hon och jag klickar jättebra och att hon alltid har så kul med mig, men att hon just nu känner att hon vill vara kompis. Jag va beredd på att få höra det pga att hon inte har betet sig som innan mot mig.

Jag hade även fått höra några dagar innan att hon har börjat träffa en annan kille istället. Och jag tror att det är det som har fått henne att välja honom istället!

Men jag vill verkligen kriga för henne!! Jag måste få henne att börja gilla mig igen.

Men hur gör man för att komma ut ur friendzone? Hur ofta ska man lixom försöka hålla kontakten med henne?

• Svar på tråden Friendzonad
  • Anonym (L)

Glöm henne och satsa på en annan. Acceptera aldrig en friendzone. Risken är stor att du blir utnyttjad.

Jag har blivit det själv. Var kär i en tjej och hon tyckte inte illa om mig men hon tyckte det räckte om vi var vänner. Jag gick på det för jag tyckte så mycket om henne. Men jag upptäckte att hon ville ha mig till att prata ut och gråta ut hos. Men när jag för en gångs skull ville lufta mina problem hos henne så tyckte hon att det var för jobbigt att lyssna på. Hon ville fortsätta se mig som vän men jag bröt det strax därefter då jag insåg att jag bara användes enligt hennes önskan.

Du vill slippa det, jag lovar.

• Mella-Bella
    Anonym (L) skrev 2018-02-25 18:19:49 följande:

Glöm henne och satsa på en annan. Acceptera aldrig en friendzone. Risken är stor att du blir utnyttjad.

Jag har blivit det själv. Var kär i en tjej och hon tyckte inte illa om mig men hon tyckte det räckte om vi var vänner. Jag gick på det för jag tyckte så mycket om henne. Men jag upptäckte att hon ville ha mig till att prata ut och gråta ut hos. Men när jag för en gångs skull ville lufta mina problem hos henne så tyckte hon att det var för jobbigt att lyssna på. Hon ville fortsätta se mig som vän men jag bröt det strax därefter då jag insåg att jag bara användes enligt hennes önskan.

Du vill slippa det, jag lovar.

Vänner ställer upp för varandra inte bara åt ena hållet. Hade gärna hört hennes sbar på det.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Oscar) skrev 2018-02-25 14:43:09 följande:

Hon har ju tyckt om mig men har tröttnat på mig pga att jag va osäker!

Varför skulle jag inte kunna få henne att gilla mig igen?

Och såna som dig behöver inte kommentera mitt inlägg.

Jag söker tips från folk som har varit i min sits innan och som har lyckats.

Hon vet att hon har dig nu och risken är enorm att hon inte bara kommer att utnyttja dig men bli direkt grym  och elak mot dig på typiskt manipulativt tjejvis.

Hon kommer att dominera dig socialt för att hon kan och dessutom dela med sig av detaljer och delar av sitt dejtingliv med andra killar med en oskyldig ton samtidigt som hon vet att det gör dig illa.

Tjejer vet att sex är makt och de har en medfödd förmåga att spela på det.
  • Anonym (L)
    Mella-Bella skrev 2018-02-25 18:34:29 följande:

Vänner ställer upp för varandra inte bara åt ena hållet. Hade gärna hört hennes sbar på det.

Tvivlar du på det jag berättar?
  • Mella-Bella
    Anonym (L) skrev 2018-02-25 20:53:45 följande:

Tvivlar du på det jag berättar?

Nej har inte skrivit eller antytt något sådant.
  • Anonym (L)
    Mella-Bella skrev 2018-02-25 21:10:41 följande:

Nej har inte skrivit eller antytt något sådant.

Ok, jag kanske misstolkade dig. Att du ville höra hennes version tolkade jag som att du misstrodde mig. Men det gjorde du alltså inte?
  • Mella-Bella
    Anonym (L) skrev 2018-02-25 21:21:54 följande:

Ok, jag kanske misstolkade dig. Att du ville höra hennes version tolkade jag som att du misstrodde mig. Men det gjorde du alltså inte?

Jag ville höra hennes svar på att vänskap ska gå åt båda håll. Hon tyckte att ni skulle vara vänner. Men ändå vville hon inte ställa upp för dig men du hade ställt upp för henne.
  • Anonym (L)
    Mella-Bella skrev 2018-02-25 21:35:00 följande:

Jag ville höra hennes svar på att vänskap ska gå åt båda håll. Hon tyckte att ni skulle vara vänner. Men ändå vville hon inte ställa upp för dig men du hade ställt upp för henne.

Ok, ledsen att jag misstolkade.

Håller helt med. Vänskap ska gå åt båda hållen och om den ena ska kunna prata förtroligt ska väl den andra också kunna göra det. Det var precis det som fick mig att känna mig utnyttjad.
  • Mella-Bella
    Anonym (L) skrev 2018-02-25 21:46:20 följande:

Ok, ledsen att jag misstolkade.

Håller helt med. Vänskap ska gå åt båda hållen och om den ena ska kunna prata förtroligt ska väl den andra också kunna göra det. Det var precis det som fick mig att känna mig utnyttjad.

Ingen fara.

Talade du om för henne att du kände dig utnyttjad?
  • Anonym (L)
    Mella-Bella skrev 2018-02-25 22:02:27 följande:

Ingen fara.

Ja det gjorde jag. Och jag sa att det var därför jag inte ville vi skulle ses igen.

Hon tyckte jag överreagerade accepterade.
  • Anonym (L)
    Mella-Bella skrev 2018-02-25 22:02:27 följande:

Ingen fara.

Ja det gjorde jag. Och jag sa att det var därför jag inte ville vi skulle ses igen.

Hon tyckte jag överreagerade men accepterade.
  • Anonym (Suck)
    TorstaTorst skrev 2018-02-25 17:05:04 följande:

De säger inte "vi kommer aldrig bli ett par", utan kan småflirta för att behålla killens intresse, eftersom de vet att risken att killen sticker är mycket högre om de INTE flirtar. Intentionen är att bara ha honom som vän, men få honom att tro att det någon gång kan bli de två.

Därav det lömska och oärliga.

Sådär gör killar hela tiden mot tjejer ju. Skillnaden är att dom då även kan ha lite sex ibland och manipulerar tjejens känslor så att hon hela tiden undrar om han är kär eller inte för att fortsätta vara friends with benefits. Mycket värre!

Sen är det inte tjejers fel om killar bara vill ha sex med dom och inte kan vara vänner utan sex!

När jag var yngre var många killkompisar kära i mig (idag skiter jag i sådana) men jag tyckte ju så fruktansvärt mycket om dom och vi hade så himla roligt ihop.

Jävligt drygt att dom tydligen bara fejkade vänskap för att dom endast ville ha sex.
  • CarinaL26
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-26 08:22:41 följande:

Sådär gör killar hela tiden mot tjejer ju. Skillnaden är att dom då även kan ha lite sex ibland och manipulerar tjejens känslor så att hon hela tiden undrar om han är kär eller inte för att fortsätta vara friends with benefits. Mycket värre!

Sen är det inte tjejers fel om killar bara vill ha sex med dom och inte kan vara vänner utan sex!

När jag var yngre var många killkompisar kära i mig (idag skiter jag i sådana) men jag tyckte ju så fruktansvärt mycket om dom och vi hade så himla roligt ihop.

Jävligt drygt att dom tydligen bara fejkade vänskap för att dom endast ville ha sex.

Varför låg du med dem ifall ni var vänner?
  • Anonym (Suck)
    CarinaL26 skrev 2018-02-26 08:28:40 följande:

Varför låg du med dem ifall ni var vänner?

Men hur läser du?! Jag låg inte med en enda av dom!!! Flirtade inte heller!!!

Jag skrev att KILLAR ofta manipulerar TJEJER genom att friendzona dom men låta tjejerna tro att dom typ är på väg att bli ihop hela tiden för att kunna ha sex med dom ibland.

Och inte med mig då för jag har aldrig gått på sånt men flera vänner har.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-26 08:35:06 följande:
    Men hur läser du?! Jag låg inte med en enda av dom!!! Flirtade inte heller!!!

Jag skrev att KILLAR ofta manipulerar TJEJER genom att friendzona dom men låta tjejerna tro att dom typ är på väg att bli ihop hela tiden för att kunna ha sex med dom ibland.

Och inte med mig då för jag har aldrig gått på sånt men flera vänner har.
    Det är också vanligt att killen säger något kryptiskt som är öppet för olika tolkningar som att "Jag vill inte ha ett förhållande!" till tjejen.

Varpå tjejen tar det här vaga tvetydiga beskedet till sina tjejkompisar för att köra det genom vadmenarhan-kvarnen om och om igen tills man kommer fram till att killar är omöjliga att förstå och man vet inte riktigt vad han kan mena, egentligen.
Svar på tråden Friendzonad