Anonym (Svårt) skrev 2018-02-26 20:39:45 följande:
Tips - ditt inlägg var jättebra och kläderna superfina.

Det enda är att min kropp inte är gjord för klänningar som den svarta eller tajta pennkjolar. Jag måste ha utsvängda kjolar/klänningar för att jag är tjock och bred över magen och rumpa/lår.
Koftan och linnet med jeans är verkligen min stil. Men hur är det nu med skinny jeans...? Jag kan absolut inte ha det med min kroppsform om inte överdelen går väldigt långt ner till mitten på låren typ. Hur gör jag med just jeans till kofta/tunika/top om jag ska undvika att se ut som ett hus? Mina boobs är onödigt stora också och gör att jag ser tyngre ut än vad jag är. Jag vill undvika att visa dom i urringat men inte heller se ut som en nunna så det leder till problem när jag ska köpa kläder.
Är det inte så också att tjocka kläder får en att se större ut? Jag har funderat på att använda scarf mer just för att dölja boobsen men gör det att man ser tjockare ut med allt extra tyg?
Linnen kan vara nice att ha under något annat, tex skjorta, tröja etc.
Svårt att ge några direkta svar på de frågorna men kanske nåt mer åt det här hållet? Många koftor men en del annat också.
Scarf tycker jag du ska testa! Har du bra bh:ar (iom att du skriver att du ser tyngre ut pga brösten)? Kanske ska testa att inte försöka dölja brösten utan ha kläder som sitter snyggt över bysten och sen en fin scarf till?
Istället för att dölja din kropp (vilket i min erfarenhet ofta gör att man ser större ut och framhäver inte ens former alls) hitta kläder som sitter bra på dig!