• MinStoraÖnskan

Fila bort gelénagellack - FRUKTANSVÄRT!!!

Hej, 

jag får uppleva en jobbig smärta (brännande känsla) som jag inte klarar av när min nageltjej filar bort gelelacken med sin borr. 

Vad kan det beror på?? Upplever ni samma känsla?

• Svar på tråden Fila bort gelénagellack - FRUKTANSVÄRT!!!
  • Erla

Friktionen som skapar värme? Har aldrig gjort mina naglar, men kan tänka mig att det blir lite varmt om man borrar/slipar bort det.

• magelita80

När jag har tagit bort gelenaglar så har det bränt till inland men det gör inte ont hela tiden. Jag föredrar akrylnaglar för det är smidigare att ta bort och det håller bättre.

• MinStoraÖnskan

Tack för svar!

Jag har ju funderat på om det är mina nagelband som är för tunna men de slipar för fulla muggar! Sist gjorde det så ont att jag var tvungen att dra bort handen (medan de filar bort lacken) - kunde inte hålla kvar handen under lampan heller... det gjorde alldeles för ont denna gång. 

• Smasha

Det beror på att dina naglar är tunna, antagligen sönderfilade. Gör du dina naglar på en thaisalong?

• MinStoraÖnskan

Tack för svar! Söndefilade = när de tar bort lacken? 

Ja på thai.

• riboflavin
    MinStoraÖnskan skrev 2018-02-26 18:23:59 följande:

Ja på thai.

Att de tar bort för mycket av din egen nagel när de slipar, har haft samma problem men bytte stylist. Hon filar det sista för hand för att inte råka ta för mycket.

Det är svårt att reglera med maskin.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • problemtjej1
    MinStoraÖnskan skrev 2018-02-26 18:23:59 följande:

Ja på thai.

Sluta med det för ditt eget bästa. Ja det kan bränna till när dom kommer med filen för nära nagelbanden och även bränna en del när du sätter in händerna i lampan efter dom tagit på gel. Men så som du beskriver det ska det inte vara. Dom slipar dina naglar alldeles för tunna. Börja gå till en annan salong helst med svenska (dom är oftast försiktiga med dina naglar). Gäller såklart inte alla svenskar som har salong, men betydligt fler än dom här thai nagelsalongerna.
    Skillnaden var enorm när jag började gå till en svensk istället för en sån. Det gjorde inte ont alls och jag slapp att gå därifrån med blödande nagelband varje gång, har ändå känsliga nagelband men den svenska lyckades varje gång hålla sig från att få dom blöda.
    Så snälla för ditt eget bästa och dina naglar, gå till en annan salong. Det ska INTE göra så ont. Går du dit du går nu för det är det enda du har råd med, sluta gör naglar då. Det är inte värt den billiga pengen när det gör så ont och dom dessutom förstör dina naglar.
  • K Kalle

Jag föredrar att ta bort gellack med aceton. Om man filar bort lacket försvinner ju en del av nageln och den blir tunnare och svagare.

• Åsa

Jadu, jag gissar att det är svårt att ta bort härdplast på något skonsamt sätt helt enkelt.

• MinStoraÖnskan

Tack snälla för alla svar, så tacksamt! 

Jag kommer att byta salong meddetsamma!! 

Svar på tråden Fila bort gelénagellack - FRUKTANSVÄRT!!!