Fila bort gelénagellack - FRUKTANSVÄRT!!!
Hej,
jag får uppleva en jobbig smärta (brännande känsla) som jag inte klarar av när min nageltjej filar bort gelelacken med sin borr.
Vad kan det beror på?? Upplever ni samma känsla?
Hej,
jag får uppleva en jobbig smärta (brännande känsla) som jag inte klarar av när min nageltjej filar bort gelelacken med sin borr.
Vad kan det beror på?? Upplever ni samma känsla?
Friktionen som skapar värme? Har aldrig gjort mina naglar, men kan tänka mig att det blir lite varmt om man borrar/slipar bort det.
När jag har tagit bort gelenaglar så har det bränt till inland men det gör inte ont hela tiden. Jag föredrar akrylnaglar för det är smidigare att ta bort och det håller bättre.
Tack för svar!
Jag har ju funderat på om det är mina nagelband som är för tunna men de slipar för fulla muggar! Sist gjorde det så ont att jag var tvungen att dra bort handen (medan de filar bort lacken) - kunde inte hålla kvar handen under lampan heller... det gjorde alldeles för ont denna gång.
Det beror på att dina naglar är tunna, antagligen sönderfilade. Gör du dina naglar på en thaisalong?
Tack för svar! Söndefilade = när de tar bort lacken?
Ja på thai.
Ja på thai.
Ja på thai.
Jag föredrar att ta bort gellack med aceton. Om man filar bort lacket försvinner ju en del av nageln och den blir tunnare och svagare.
Jadu, jag gissar att det är svårt att ta bort härdplast på något skonsamt sätt helt enkelt.
Tack snälla för alla svar, så tacksamt!
Jag kommer att byta salong meddetsamma!!